۰ نفر

سایه روشن‌ های بازار متلاطم رمزارز

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 527399
سایه روشن‌ های بازار متلاطم رمزارز

استلار و اتریوم دوشنبه بسیار خوبی را سپری کردند؛ اما توجه بازار به رمزارز جدیدی به نام «شیبا» جلب شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، دوشنبه گذشته، رمزارز استلار پرشی دو رقمی داشت و اتریوم هم توانست مرز 4200دلار را رد کند؛ اگرچه این وضعیت چندان دوامی نداشت. از سوی دیگر با وجود اینکه بیت‌کوین این روزها دچار رکود شده، اما داده‌های بازار نشان از آن دارد که این ارز دیجیتال ارزشمند آماده یک جهش است.

به گزارش وب‌سایت کوین‌دسک، ستاره ارزهای دیجیتال در بازار کوین‌دسک20، استلار بود. رمزارزی که در سال2014توسط یک کارآفرین به نام «جِد مک‌کالب» به بازارهای جهانی معرفی شد. استلار در سال2021عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و ارزش آن در سال‌جاری میلادی 435برابر شده است. در ‌ماه اکتبر استلار حمایت استیبل کوین USDC را به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش به‌منظور ورود به حواله‌ها با پشتیبانی دلار به سیستم خود اضافه کرد. کنستانتین کوگان، مدیر سرمایه‌گذاری می‌گوید: «من فکر می‌کنم این واقعیت است که استلار با اضافه کردن «استیبل کوین» کمک زیادی به افزایش قیمتش کرده است.»

تحلیلگران روز دوشنبه تلاش کردند تا دلیلی پیدا کنند که چرا استلار جهش خود را دو رقمی کرده است، اما در نهایت آنها توانستند فقط بگویند: «فصل آلتکوین‌هاست». این صنعت ارز دیجیتال همه حرفش این است که معامله‌گران سود خود را از بیت‌کوین به ارزهای دیجیتال دیگر منتقل می‌کنند. زک فریدمن، مدیرعامل شرکت تجارت کوانتومی گلوبال دیجیتال استس

(Global Digital Assets) در اظهارنظری متفاوت گفت: «توکن‌های قدیمی مانند استلار شروع به جلب ‌توجه مجدد کرده‌اند.» دلیل دیگر برای این هجوم به آلتکوین‌ها در روز دوشنبه برمی‌گردد به یک پروژه در حال ساخت که اکنون رو به جلو حرکت کرده تا از نقدینگی کافی بازار استفاده کند.

دوران خوش اتر

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ دنیا دوشنبه خوبی را سپری کرد، اما دیروز بار دیگر به زیر 4هزار دلار بازگشت. فریدمن در این‌باره گفت: «اتریوم رشد پایدار را تحت فشار قرار داده و به بالاترین سطح جدید رسیده است.» از سوی دیگر ژان مارک بونفوس، شریک شرکت سرمایه‌گذاری

Tellurian Capital در این خصوص می‌گوید: «ما شاهد یک مرحله طولانی ‌مدت اثرگذاری اتر و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) پس از یک دوره طولانی هستیم که بیشترین منافع نهادی در اطراف بیت‌کوین جمع شده بود. این نشان می‌دهد که رشد معاملات اتر در صرافی بزرگ CME و همچنین روند صعودی نسبتا منظم است.» به‌گفته Skew که یک آنالیزور و گردآورنده داده‌هاست، علاقه ‌ به اتریوم به 10میلیارد و 700میلیون دلار در روز یکشنبه رسید. حالا با محبوب‌ترین پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که در بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند، سرمایه کل بازار برای DeFi اخیرا به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. براساس مشاهدات در کوین‌متریکس، تعداد آدرس‌های فعال اخیرا به بالاترین رقم همیشگی یعنی ۷۷۱ هزار رسیده و از رکورد قبلی خود یعنی ۷۳۹ هزار که در‌ماه نوامبر ثبت شده بود، پیشی گرفته است.

در عین حال تعداد معاملات روزانه در بلاکچین اتریوم نیز با ۲۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۳۷۶ هزار نفر در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است.

نظرسنجی دوج‌کوینی ایلان ماسک

اوایل روز سه‌شنبه (دیروز) ایلان ماسک در یک نظرسنجی در توییتر از بیش از 53میلیون و 800هزار دنبال‌کنندگانش پرسید که آیا شرکت تسلا باید پرداخت با رمزارز دوج‌کوین را بپذیرد؟ این درحالی بود که ماسک چند روز پیش از انتشار این توییت گفته بود که استارت‌آپ فضایی‌اش یعنی اسپیس‌ایکس، رمزارز دوج‌کوین را به‌عنوان یک پرداخت می‌پذیرد. توییت‌های ماسک در سال‌جاری میلادی ارز دیجیتال مبهم و نه چندان مشهور دوج‌کوین را که براساس یک شوخی و به‌صورت تفننی ساخته و به بازار عرضه شده را حسابی معروف کرد و بسیاری را با امید رسیدن ارزش آن به یک دلار و حتی فراتر به خرید آن وا داشت. درحالی‌که ارزش دوج‌کوین پنجشنبه و جمعه گذشته به اوج خود رسید، حضور ماسک در برنامه تلویزیونی طنز «شنبه‌شب زنده» باعث شد تا قیمت دوج‌کوین حسابی ریزش کند که علت آن هم به صحبت‌های ماسک در این برنامه به‌عنوان مجری – مهمان بود. او ارزهای دیجیتال را آینده دنیا خواند، اما از مردم خواست درخصوص سرمایه‌گذاری در این بازار دقت بیشتری به خرج دهند.