۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت رکورد جدید اتریوم / بازار سایر رمزارزها چگونه بود؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 527193
ثبت رکورد جدید اتریوم / بازار سایر رمزارزها چگونه بود؟

در حالی که قیمت اتریوم روز سه‌شنبه به رکورد جدیدی دست یافت، سایر ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین و دوج‌کوین افت قیمت را تجربه کردند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، رمزارز اتریوم، به دلیل ادامه خوش‌بینی در خصوص رشد بیشتر در امور مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi)، برای سومین روز متوالی رکورد جدیدی را در قیمت خود به ثبت رساند؛ اگرچه برخی از تحلیلگران بر این باورند که سطح ارزش فعلی بیش از حد است.

ارزش اتریوم به دلیل رونق گرفتن دیفای، سیستم‌هایی که وام‌ رمزارزها را خارج از بانکداری سنتی تسهیل می‌کند، افزایش یافته است. بسیاری از برنامه‌های دیفای با تکیه بر اتریوم ساخته شده‌اند.

اتریوم، دومین ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار، به دنبال رشد 5.2درصدی در آخرین قیمت خود و رسیدن به 4هزار و 133سنت، با بالاترین ارزش خود یعنی 4هزار و 200دلار مورد معامله قرار گرفت.

پائولو آردونیو، مدیر ارشد فناوری بورس رمزارزهای Bitfinex، گفت: "امکانات بیشمار دفاتر فناوری غیرمتمرکز باید به یک نیروی فناوری طبیعی تشبیه شود که همچنان اختلال در امور مالی و سایر مشاغل را ایجاد خواهد کرد."

کریس وستون، رییس تحقیقات در کارگزاری Pepperstone اذعان داشت: "مشارکت نهادی در بازار رمزارزها بسیار بیشتر از افرادی بوده که بازار را دنبال نکرده‌اند."

اما به گفته برخی از تحلیلگران، افزایش ارزش‌گذاری اتریوم توسط آمار چگونگی گسترده بودن استفاده از آن، پشتیبانی نشده است.

تحلیلگران جی پی مورگان در گزارشی به مشتریان در تاریخ 7می نوشتند: "ادامه واگرایی قیمت آن نسبت به فعالیت شبکه، سوالاتی را در خصوص ارزش‌گذاری آن ایجاد کرده است."

این بانک آمریکایی اعلام کرد که عواملی مانند تعداد آدرس‌های دیجیتالی فعال در شبکه آن با قیمت حدود هزار دلار سازگارتر است.

رکود بازار بیت‌کوین

بیت‌کوین، بزرگترین رمزارز، روز دوشنبه به بالاترین قیمت سه هفته اخیر، یعنی بالاتر از 59هزار و 600هزار دلار رسید. اما آخرین قیمت آن با 2.9درصد کاهش، 56هزار و 632دلار گزارش شد.

ارائه دهنده آمار بلاکچین، Glassnode، در گزارشی روز دوشنبه گفت، نشانه‌هایی وجود دارد که بخشی از سرمایه بیت‌کوین به سمت اتریوم و دوج‌کوین در حال گردش است.

طبق گزارش CoinGecko.com، با این حال، دوج‌کوین، رمزارزی که اخیرا عملکرد بهتری داشته، به شدت افت کرد و در آخرین قیمت خود، با 10درصد سقوط، به 48.2سنت رسید. این ارز دیجیتال تحت تاثیر سخنان مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک ضرر کرد.

طی چند هفته گذشته، رمزارزهای کوچکتر مشابه دوج‌کوین، معروف به "آلت‌کوین"، که اخیرا مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته، سهم بیت‌کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال به ارزش 2.5تریلیون دلار را به پایین‌ترین حد خود در حدود دو سال گذشته رسانده است. 

دوج‌کوین، که فعالیت خود را به صورت یک شوخی در شبکه‌های اجتماعی در سال 2013 آغاز کرد، در ماه گذشته بیش از 700درصد رشد داشته است. بر اساس آمار ارائه شده توسط CoinGecko.com.، قیمت این ارز دیجیتالی در روز شنبه به بالاترین حد خود، یعنی 73.15سنت رسید.

شرکت موشک‌های تجاری اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، اعلام کرد که این رمزارز برگرفته از یک شوخی را به عنوان وجه پرداختی می‌پذیرد.