۰ نفر

بیت کوین را فراموش کنید! داج کوین همه را میلیونر می کند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 526811
بیت کوین را فراموش کنید! داج کوین همه را میلیونر می کند

ارز دیجیتالی که نزدیک به 10 سال پیش به‌عنوان یک جوک اینترنتی (meme) ساخته شد، حالا هیچ چیز جلودارش نیست و یکی پس از دیگری، قله‌های قیمتی جدید را فتح می‌کند.

همین قدر کافی است که بدانید قیمت این ارز دیجیتال از ابتدای سال 2021، بیش از 6 هزار درصد رشد داشته است. اما داج‌کوین دل‌خوش به این مقدار نماند و پس از اینکه ایلان ماسک، کارآفرین بزرگ آمریکایی در توئیتر خود را «پدرخوانده داج کوین» نامید، دوباره تاخت و تاز این ارز دیجیتال آغاز شد و قیمت آن در کمتر از یک هفته گذشته، با رشد نزدیک به 100 درصدی، از 35 سنت به 68 سنت نیز رسید. شاید به همین دلیل است که طرفدارانش می‌گویند داج کوین به ماه می‌رسد. (رشد بی‌نهایت قیمت داج کوین)

7

البته در این چند روز، لیست شدن داج کوین در دو صرافی جمینای (Gemini) و ایی‌تارو (eToro) نیز در رشد قیمت آن بی‌تاثیر نبود. از این مهم‌تر، برخی گزارش‌ها می‌گویند که احتمالا داج کوین به‌زودی وارد صرافی کوین (Coinbase) بیس خواهد شد  و این موضوع نیز می‌تواند دوباره قیمت داج کوین را افزایش دهد.

چرا ایلان ماسک داج کوین را دوست دارد؟

علاوه بر اخبار هیجان‌انگیزی که این روزها درباره داج‌کوین در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود، نگاه همه طرفداران داج کوین به رویداد شنبه شب دوخته شده است. ایلان ماسک قرار است در 8 مه (18 اردیبهشت) در برنامه تلوزیونی (Saturday night live) شرکت کند. او در یک توئیت دیگر اعلام کرد با توجه به درخواست‌های فراوان افراد، قرار است داج کوین بحث اصلی این برنامه باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد، این روزها را فرصت خوبی برای خرید داج کوین می‌دانند و به دلیل حمایت‌های مداوم ایلان ماسک، امید بالایی به این ارز دیجیتال در بلند مدت دارند.

ممکن است این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که چرا ایلان ماسک از بین همه رمز ارزها، به داج کوین علاقه‌مند است؟

شاید بهترین پاسخ برای این پرسش را بتوان از زبان اسپنسر بوگارت، سرمایه‌گذار شرکت بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) شنید. او می‌گوید:« ایلان ماسک فرد شوخ‌طبعی  است و شوخی را دوست دارد!» نکته جالب ماجرا این است که همین شوخ‌طبعی ایلان ماسک،صدها نفر را در چند ماه اخیر میلیونر کرده و قیمت یک دارایی دیجیتال را از ابتدای 2021، 6 هزار درصد افزایش داده است. 

8

رشد استقبال موسسات از داج کوین

اما ایلان ماسک تنها فرد مهم و تاثیرگذاری نیست که نسبت به داج کوین خو‌ش‌بین است.

مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیاردر معروف درباره داج کوین گفت:« با افزایش کاربرد داج‌کوین (Dogecoin) این رمز ارز ارزش و اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد.»

علاوه بر این، تیم بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks) از ابتدای ماه مارس شروع به پذیرش داج‌کوین برای پرداخت‌های خود کرده است. از آن زمان، چندین شرکت مطرح دیگر مانند (Newegg)، داج‌کوین را در نظام پرداخت خود پذیرفته‌اند. بنابر اطلاعات یوتودی (u.today)، ۱۰ درصد تراکنش‌های انجام‌شده از طریق بیت‌پی (BitPay) متعلق به داج‌کوین است.

رشد قیمتی اخیر موجب شد تا ارزش بازار داج کوین به 59 میلیارد دلار برسد و این ارز دیجیتال بتواند در رتبه چهارمین رمز ارز برتر بازار قرار بگیرد. استخراج داج کوین هم به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است.  تاخت و تاز قیمتی داج کوین علاوه بر جاری کردن سود به جیب سرمایه‌گذاران، ماینرهای (استخراج‌کنندگان) این ارز دیجیتال را هم بی‌نصیب نگذاشته است تا درآمد روزانه ماینرها به بیش از سه میلیون دلار در روز برسد.

خبر دیگری که تاثیر مثبتی در قیمت داج کوین گذاشت، اقدام پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) برای تسهیل تراکنش‌های داج کوین بود. در این اقدام، حداقل مقدار سفارش خرید و فروشی که می‌توان برای داج کوین سفارش داد، از 10 کوین به یک کوین کاهش یافت.

سخن پایانی

شاید جالب باشد بدانید داج کوین که برای شوخی ساخته شد و در نماد آن از تصویر یک سگ نژاد شیبا-اینو (Shiba Inu) استفاده شده است، یک شوخی عجیب دیگر نیز در آستین دارد: ارزش بازار داج کوین از شرکت‌های خودروسازی فورد و توئیتر نیز بالاتر رفته است.

پرسش اصلی این است که رشد بی‌وقفه قیمت داج کوین تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ داج کوین، بدون تردید در حال گذراندن یک دوره طلایی است و باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت این ارز دیجیتال به ماه می‌رسد یا خیر.