۰ نفر

یک مقام آگاه خبر داد؛

اتمام بررسی‌های بانک مرکزی درباره رمز ارزها

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 316082
اتمام بررسی‌های بانک مرکزی درباره رمز ارزها

یک مقام آگاه از مراحل پایانی مطالعات بانک مرکزی برای رمزارزها خبر داد و گفت: به‌زودی موضع بانک مرکزی و دستورالعمل‌ و ضوابط مرتبط رمزارزها منتشر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام آگاه با اشاره مراحل پایانی بررسی‌های بانک مرکزی برای پول دیجیتال یا رمزارز‌ها، اظهار داشت: بانک مرکزی به زودی درباره رمزارزها اعلام نظر می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی فقط اعلام نظر می‌کند یا چارچوب و دستورالعمل آن را هم منتشر می‌کند، گفت: در کنار اعلام نظر، چارچوب و دستورالعمل رمزارزها هم منتشر می‌شود.

این مقام آگاه درخصوص علت تاخیر دو ماهه بانک مرکزی در اعلام نظر در این باره، گفت: نظرات مختلفی وجود داشت و دو، سه بار دستورالعمل ویرایش شد و به همین دلیل تاخیر به وجود آمد.

به گزارش فارس، بانک مرکزی از سال گذشته کار بررسی رمزارزها را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده بود شهریور ماه 97 موضع رسمی بانک مرکزی درخصوص رمزارزها اعلام می‌شود. 

پول دیجیتال یا رمزارزها کاربرد زیادی در معاملات مالی کشورها پیدا کرده و بانک‌های مرکزی چندین کشور جهان وجود این نوع پول را ضمن تدوین قوانین خاص و محدود‌کننده‌ای، پذیرفته‌اند.