۰ نفر

ونزوئلا به طور رسمی ارز رمزنگار خود را روانه بازار می‌کند

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 305754
ونزوئلا به طور رسمی ارز رمزنگار خود را روانه بازار می‌کند

فروش ارزهای رمزنگار ونزوئلا از پنجم ماه نوامبر به طور رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش راشاتودی، ونزوئلا به طور رسمی ارز رمزنگار خود با نام اِل پترو را روانه بازار می کند. به گفته نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا، این اولین ارز رمزنگار در جهان است که با نفت پشتیبانی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، طی ماه های گذشته، مادورو برای بهبود اقتصاد این کشور برنامه جدیدی را اعلام کرده بود که شامل سیاست جدید در قیمت گذاری بنزین است که با رویکرد افزایشی برای اولین بار در دو دهه اخیر اعمال می شود.

این برنامه با هدف کاهش بحران شدید اقتصادی همزمان با روند نزولی ارزش ارز این کشور است که قرار است بولیوار جدید با پترو تقویت شود. مادورو مدعی است که پترو در حال مستحکم کردن برنامه بازبینی اقتصادی است و انقلابی در اقتصاد ارز رمزنگار با شکل جدیدی از تجارت، فاینانس و تبادل پولی ایجاد خواهد کرد.

فروش عمومی رسمی پترو، که با نفت، گاز، الماس و طلا ونزوئلا پشتیبانی می شود از پنجم نوامبر شروع خواهد شد. به گفته مقامات ونزوئلایی، پترو ابزاری برای تقویت ثبات اقتصادی ونزوئلا و استقلال مالی و نیز نسخه مالی جدیدی برای ایجاد نظام مالی بین المللی منصفانه تر، متعادل تر و آزادتر است.

درست چند ماه پیش بعداز آنکه مادورو برای اولین بار این ایده را مطرح کرد، ایالات متحده در ماه مارس هر گونه تجارت با ارز دیجیتال، سکه یا توکن های منتشر شده از ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد. برخی از کارشناسان و تحلیل گران نسبت به ارز رمزنگار ونزوئلا خوش بین نیستند؛ ضمن اینکه برخی ها هم معتقد هستند که دلیلی وجود ندارد که تمام اِل پتروها با نفت پشتیبانی شوند.

بر پایه این گزارش، تجارت بیت کوین به بولیوار از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در ونزوئلا به دلیل اینکه مردم این کشور سعی می کنند ارزش پول خود را در تورم ۱۳ هزار و ۸۶۰ درصدی این کشور حفظ کنند، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.