۰ نفر

ممنوعیت تبلیغاتی گوگل برای بیت کوین، اتریوم و لایت کوین

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
کد خبر: 299600
ممنوعیت تبلیغاتی گوگل برای بیت کوین، اتریوم و لایت کوین

ارزهای مجازی رمزگذاری شده مانند بیت کوین، ریپل، اتریوم و لایت کوین به تبلیغات نیازی ندارند، زیرا کاملاً در جامعه سرمایه گذاری شناخته شده هستند. با این وجود سرمایه گذاران نظر دیگری دارند و هنگامی که از تصمیم شرکت گوگل مبنی بر ممنوعیت تبلیغات این ارزهای مجازی در وب سایت شان باخبر شدند، واکنشی منفی نشان دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، تنها 24 ساعت پس از اعلام تصمیم شرکت گوگل، قیمت بیت کوین 3.47درصد، اتریوم 4.67درصد، ریپل 6.54درصد و لایتکوین 1.26درصد افت را تجربه کرد.

تنها 5 ارز از 100 ارز برتر رمزگذاری شده توانستند در هفت روز اخیر افزایش قیمت داشته باشند و 92ارز سقوط قیمت را تجربه کردند.

ممنوعیت گوگل حدوداً دو ماه پس از اعلام شرکت فیس بوک در مورد تصمیم آنها برای ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزگذاری شده در وب سایت شان به تصویب رسید. دو ماه پیش و پس از اعلام شرکت فیس بوک نیز این ارزهای مجازی افت قیمت دیگری را تجربه کرده بودند.

اما ممنوعیت تبلیغ این ارزها در فیس بوک، گوگل و سایر سایت ها در طولانی مدت، باعث افزایش قیمت آنها خواهد شد. این اتفاق حداقل برای ارزهای مجازی مشهور مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایتکوین، رخ خواهد داد.

این رخداد دلایل متعددی خواهد داشت. یکی از آنها عدم نیاز این ارزهای رمزگذاری شده به تبلیغات است. آنها کاملاً در میان سرمایه گذاران شناخته شده هستند. دلیل دیگر حذف ارزهای تقلبی از بازار است که باعث اعتماد بیشتر سرمایه گذاران به سکه های قانونی خواهد شد. به گفته کریگ کول (Craig Cole)، از Cryptomaps.info، «با وجود اینکه این خبر به هیچ عنوان خوشحال کننده نیست، می تواند برای ارزهای رمزگذاری شده بهتر باشد. این ممنوعیت به شکل گرفتن بازار و حذف سکه های تقلبی و غیرقانونی که تنها به دنبال رونق گرفتن هستند، کمک خواهد کرد. این ممنوعیت باعث از میان رفتن ارزهای رمزگذاری شده نخواهد شد؛ بلکه در درازمدت به آنها قدرت بیشتری خواهد داد.»

حذف سکه های تقلبی در نهایت به کم شدن عرضه سکه ها منجر خواهد شد و بدین ترتیب قیمت ارزهای رمزگذاری شده مشهور افزایش پیدا خواهد کرد.

البته همه با این نقطه نظر موافق نیستند. به عنوان مثال شیدان گوران (Shidan Gouran)، مدیرعاملGlobal BlockChain می گوید، «این ممنوعیت در کوتاه مدت از مشتریان در قبال فروشندگان کلاهبردار ارز رمزگذاری شده محافظت خواهد کرد، اما در اینکه این تصمیم به صورت کلی صنف ارزهای رمزگذاری شده را تحت تأثیر منفی قرار دهد، هیچ شکی وجود ندارد و در نهایت مقاومت بیشتری در مقابل کل ارزهای مجازی شکل خواهد گرفت.»

به هر حال، ارزهای رمزگذاری شده نیازمند مقبولیت میان کاربران هستند و این یک فرآیند زمانبر است. آنها باید از دست دولت های بزرگ، بانک های بزرگ و هکرها در امان بمانند. به این دلیل، سرمایه گذاران باید به شدت جوانب احتیاط را، حتی در مورد ارزهای مجازی مشهور، رعایت کنند.