۰ نفر

خیز دوباره بیت کوین به سطح بالای ۸۰۰۰دلاری

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 287908
خیز دوباره بیت کوین به سطح بالای ۸۰۰۰دلاری

برای نخستین بار از ماه می، بیت کوین به ۸۲۰۰ دلار رسید.

به گزارش راشاتودی، در چند روز اخیر ارزهای مجازی که از ابتدای امسال با ریزش‌های پیاپی مواجه بودند مجددا به مدار صعودی بازگشته‌اند و ارزش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی دوباره رو به افزایش است. بیت کوین در تازه‌ترین دور معاملات با ۶ درصد افزایش به بالای ۸۲۰۰ دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هم چنین اترتیوم، ریپل، بیت کوین و سایر ارزهای مهم مجازی نیز به بالاترین سطوح چند ماه اخیر خود رسیدند. به گفته سایت " کوین مارکت" ارزش بازار ارزهای مجازی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است.

یوحی الام- تحلیلگر فارکس دلایل این افزایش را چنین توضیح می‌دهد: اول از همه گوگل و فیس بوک که پیشتر تبلیغات ارزهای مجازی را ممنوع کرده بودند موضع نرم تری اختیار کرده‌اند. دومین دلیل نیز تلاش بورس شیکاگو برای به راه انداختن بازار معاملات بیت کوین است.

اولگا پوخوروا- کارشناس بازارهای بین‌المللی-  گفت: خبر تشکیل بورس بیت کوین در شیکاگو خبری خوب برای بیت کوین از نظر دارایی و خبری بد برای بیت کوین از نظر پولی است.

دلیل سوم نیز ابراز تمایل شرکت سرمایه‌گذاری " بلک راک" با در اختیار داشتن ۶ تریلیون دلار دارایی برای سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای مجازی است که به گفته الام باعث افزایش ورود جریان نقدی به این ارزهای مبتنی بر فناوری است.