۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد

افت ۲۵درصدی ارزش بیت کوین/ بازار پول‌های مجازی دوباره به روزهای اوج خود برمی‌گردد؟

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 257684
افت ۲۵درصدی ارزش بیت کوین/ بازار پول‌های مجازی دوباره به روزهای اوج خود برمی‌گردد؟

بازار ارزهای دیجیتال طی ۳ روز گذشته افت چشمگیری را تجربه کرد.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور؛ حسین دلنواز کارشناس ارزهای دیجیتال درباره علت کاهش ارزهای دیجیتال به اقتصادآنلاین گفت: چند روز پیش ناظران مالی کشور آمریکا به احتمال وقوع تخلفات در صرافی‌ های ارزهای رمزپایه هشدار دادند که این موضوع باعث افت بازار سکه های مجازی شد.

وی افزود: البته به نظر نمی رسد این کاهش قیمت چندان دوام داشته باشد و احتمالا بعد از گذشت چند روز دوباره شاهد رشد بازار خواهیم بود.

این کارشناس ارز دیجیتال ادامه داد: در پی کاهش ارزش بازار ، بیت کوین بیش از 25 درصد افت قیمت را تجربه کرده است و از هشدار مسئولان آمریکایی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بیشترین تاثیر را گرفته است.

دلنواز در پاسخ به این سوال که اگر آمریکایی ها استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند آیا این امکان وجود دارد که سکه های مجازی برای همیشه از دور خارج شوند؟ گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افت بسیار زیاد در بازار خواهیم بود؛ اما باز هم به صورت مقطعی خواهد بود و بعد از چند هفته دوباره بازار به رشد خود ادامه می دهد .

وی ادامه داد: البته بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد، چون آمریکایی ها از معدود کشورهایی هستند که از ارزهای دیجیتال حمایت کرده اند و یکی از عوامل رشد این بازار بوده اند و هشداری هم که اخیرا صادر شده است تنها برای ارزهایی است که پشتوانه مشخصی ندارند و احتمال آسیب مردم از معامله با آن ها وجود دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه سکه های مجازی باید به شکل مشخص و شفاف فعالیت کنند، گفت: در بیشتر ارزهای کنونی از جمله بیت کوین، اگر تخلفی صورت گیرد به سختی می توان متخلفان را ردیابی کرد که این یکی از نواقص اینگونه ارزها است که البته شاید همین موضوع باعث جذابیت آن ها نیز شده باشد.

دلنواز افزود: ارزهای دیجیتال باید طوری در اختیار کاربران قرار گیرد که در صورت تخلف عوامل آن قابل ردیابی باشند و مراکز امنیتی بتوانند آن ها را پیدا کنند.

وی با اشاره به ارزدیجیتال تلگرام اظهار کرد: این نوع از پول های مجازی از پشتوانه مشخصی برخوردارند و قابل اعتماد برای کاربران هستند و به نظر می رسد با عرضه در بازار با استقبال بسیاری مواجه شده و بتوانند ارزش زیادی کسب کنند.