۰ نفر

۹ روش برای زیباتر کردن بالکن خانه مسکونی

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 650171
۹ روش برای زیباتر کردن بالکن خانه مسکونی

نور همه چیز یک خانه است. خانه‌ای که نور نداشته باشد در بدترین حالت چیزی شبیه به یک زندان انفرادی است. محل ورود نور ارزشمند است. فرقی ندارد این مکان پنجره باشد یا تراس. ورودی نور را ارزشمندترین قسمت خانه خود در نظر بگیرید.

بیشترین انرژی از این قسمت‌ها به خانه شما وارد می‌شود. این مکان مسکونی که اتاق فکر شما است باید انرژی لازم برای روزهای سخت را به شما بدهد. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خانه بالکن آن است. ورود انرژی مثبت را از بازسازی این قسمت شروع کنید و قدم به قدم با ما پیش بیایید تا هرچه بیشتر در روزهای خستگی خود، نقطه اتکایی برای خود داشته باشید.

1-نماشویی

تمیزی حرف اول را می‌زند. محلی زیبا اما شلخته و کثیف انرژی مثبت لازم را به شما نخواهد داد. با یک شرکت خدماتی تماس بگیرید تا جهت قیمت نماشویی واحد و بالکن، شما را راهنمایی کنند. پس از انجام مشاوره می‌توانید از خدمات تخصصی آن بهره‌مند شوید. شوره‌های باقی مانده از نمک‌های متبلور و آلودگی هوا و گرد و غبار باعث تخریب نمای منزل خواهد شد. ما دنبال بی‌نقص بودن محل زندگی شما هستم. نماشویی را در قدم اول انجام دهید.

2-گل کاری

رزهای رونده انرژی بخش‌ترین گیاهان هستند. اگر شما درونگرا هستید رز قرمز به شما کمک کی‌کند تا انرژی و جنب و جوش لازم به شما توسط محیط القا شود. اگر فردی برون‌گرا هستید از رز رونده سفید استفاده کنید تا انرژی خود را برای ریلکس شدن مقداری کنترل کنید. دیوارهای بالکن را پر کنید از رز رونده. یک بالکن رویایی، کم هزینه و زیبا که برای آرامش بیشتر می‌توانید از آن استفاده کنید. سایر گیاهان رونده که برای بیرون از منزل مناسب باشند هم کارایی دارند. می‌توانید از گیاهان سبز رونده در کنار رزهای سفید و یا قرمز خود استفاده کنید. این کار فضا را هرچه بیشتر دلنشین می‌کند.

3-چمن مصنوعی

 بالکن خانه مسکونی

استفاده از چمن مصنوعی و تمام گل‌های مصنوعی انرژی مثبتی به محیط شما اضافه نخواهد کرد و تنها جنبه تزئینی دارد. اگر شرایط داشتن باغچه را دارید یک باغچه کوچک با چمن بسازید. اگر تنها محیطی را برای شب نشینی و دورهمی‌ها لازم دارید از چمن مصنوعی استفاده کنید. چمن مصنوعی هم زیبایی خود را دارد و محیط را کمی رسمی‌تر از یک باغچه آرامش‌بخش خواهد کرد.

4-کفسابی

پس از شستشوی کامل شوره‌ها و نمک‌ها باید کفسابی انجام دهید. از شرکت مربوطه بخواهید در این مورد نیز شما را راهنمایی کنند. با توجه به متریال کف بالکن و کل منزل روش‌های مختلفی برای کفسابی ساختمان یا پارکینگ و لکه گیری از کف وجود دارد. شرکت خدماتی مورد نظر با چند سوال از شما و تعیین متریال کف منزل، مواد لازم جهت کفسابی را در روز مقرر شده با خود می‌آورد تا تمیزترین حالت ممکن را از کف منزل و بالکن خود تحویل بگیرید. پس از تمیزی کامل زمان انرژی بخش کردن محیط است.

5-سنگ مرمر

برای کف متریال مختلفی هست. رنگ‌ها و طرح‌های موجود در بازار تنوع بسیار بالایی دارند و یکی از این متریال سنگ‌های مرمر هستند که هنوز برای کف و دیوارها بسیار پرطرفدارند. این سنگ‌ها نما و کف را زیباتر می‌کنند و درخشش نور را به بهترین شکل بازتاب می‌دهند. نور بازتاب شده خانه شما را درخشان‌تر خواهد کرد.

6-گرانیت‌های زیبا

 بالکن خانه مسکونی

از دیگر متریال‌های مصرفی برای کف و دیوارها گرانیت با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع است. رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای یا حتی رنگ‌های روشن و فانتزی را می‌توانید برای بالکن و کف انتخاب کنید. در هنگام خرید سنگ یک نکته کلیدی را در نظر داشته باشید. شما باید از متریالی استفاده کنید که تا سال‌ها با نگاه کردن به آن لذت ببرید و پس از یکسال به فکر تغییر رنگ آن نباشید. به عنوان مثال همه رنگ قرمز یا صورتی را دوست داریم اما استفاده از آن برای کف و دیوارهای بالکن فضا را خفه نشان خواهد داد. بهترین رنگ پیشنهادی برای کف گرانیت‌های قهوه‌ای هستند و دیوارها بهتر است کرم یا نمای چوبی داشته باشند.

7-پارکت‌های مقاوت

برای کف بالکن حتی می‌توانید از بعضی مدل‌های پارکت استفاده کنید. این پارکت‌ها، الوارهای مقاوم در مقابل آب و سایش هستند و به راحتی با باران‌های اسیدی و آلودگی‌ها از بین نمی‌روند. قیمت چنین متریالی بسیار بالا است و دلیل قیمت بالا دوام آن است. زیبایی چنین الوارهایی را تنها در خانه‌های جنگلی می‌توانید به بهترین شکل مشاهده کنید. در واقع در هر محیطی باید باتوجه به شرایط همان محل از مواد اولیه برای ساخت و ساز کمک گرفت و در محل‌های جنگلی متریال چوبی اوج زیبایی خود را نشان خواهند داد.

8-استفاده از چراغ‌های دکوراتیو

چیز دیگری که به زیباتر شدن بالکن شما کمک می‌کند چراغ یا فانوس‌های دکوراتیو است که در این مطلب چند ایده برای تزیین بالکن با آن‌ها وجود دارد. مدل‌های مختلفی در بازار موجود است و مهمترین عامل تعیین کنده سلیقه خود شما است. نور پردازی را به صورتی انجام دهید که نور زرد و سفید در کنار هم قرار بگیرند و تا حد امکان سلامت چشم‌های شما اولویتتان باشد. استفاده از هالوژن به صورت گذشته چندان چنگی به دل نمی‌زند اما هالوژن‌هایی که پشت دیوار یا چوب‌های دکوراتیو به کار می‌روند همواره زیبا و خاص هستند.

9-حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی مانند سگ یا گربه دارید درون بالکن فضای مناسبی را به عنوان خانه برای او در نظر بگیرید. این کار فضای بالکن را زیباتر خواهد کرد و البته حیوان خانگی شما نیز با داشتن یک مکان زیبا و مناسب احساس امنیت بیشتری خواهد داشت.

ما تاحدی تمامی نکات لازم برای یک بالکن زیبا را برایتان شرح دادیم. سعی کنید تا با هزینه‌های پایین محیطی آرامش بخش را برای عصرهای پاییزی خود داشته باشید.

نویسنده: سارااقبالی

این مطلب رپرتاژ  آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده اشت.