۰ نفر

بهترین راه برای جذب مردان؛ خانم عزیز با مردت اینگونه صحبت کن!

۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبر: 638849
بهترین راه برای جذب مردان؛ خانم عزیز با مردت اینگونه صحبت کن!

زنان و مردان معمولا به یک زبان صحبت نمی‌کنند گاهی این تفاوت به قدری زیاد می‌شود که گویی دو نفر از دو کره متفاوت‌اند که به هیچ وجه حرف هم را نمی‌فهمند، حتما اسم کتاب “مردان مریخی زنان ونوسی” به گوشتان خورده است، اسم این کتاب توصیف خوبی برای بیان تفاوت زبان صحبت کردن مردان و زنان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همین موضوع عاملی برای بروز بسیاری از اختلافات و سوءتفاهم‌ها میان زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های برقراری ارتباط صحیح در یک رابطه، کمک بزرگی به بهبود رابطه و جلوگیری از بروز اختلاف ‌می‌کند.

مردها عاشق تعریف‌های مختصر و مفیدند

بازیکنان یک تیم فوتبال و این که چطور پس از پیروزی به یکدیگر تبریک می‌گویند را در نظر بیاورید، این که چطور شانه‌ها یا کف دست‌هایشان را به هم می‌زنند. همین یک مثال کافی است تا بگوییم مردان دوست دارند به شیوه‌ای کاملا متفاوت از روشی که زنان به کار می‌برند تحسین شوند. بنابراین، برای این که یک مرد را طوری تشویق کنید که خوشش بیاید و به دلش بنشیند، بهتر است روش‌های به شدت و رمانتیک و احساساتی را برای دوستان دختر خود نگه داشته و برای همسر یا دوست پسر خود از شیوه‌هایی ساده‌‌تر و سر‌راست‌تر استفاده کنید. عبارات کوتاه و دلپذیری مثل این که: “من شک نداشتم تو ترفیع خواهی گرفت” برای یک مرد خیلی بامفهوم‌تر از آن است که با جوش و خروش و لحنی تحسین‌برانگیز در مورد این که او می‌تواند ریس جمهور آینده باشد داد سخن دهید.

مردان عاشق سکوتند

مردان و زنان نزدیکی و صمیمیت را به شیوه‌ای کاملا مخالف یکدیگر تجربه می‌کنند. بر خلاف زنان که دوست دارند درباره لحظات لذت‌بخشی که تجربه کرده‌اند صحبت کنند، مردان ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند. جمع‌بندی و صحبت کردن درباره یک تجربه آن را برای زنان پرمعناتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند، در حالی که مردان چنین اهمیتی برای گفتگو قائل نیستند.

مردان دوست ندارند درباره تمامی مشکلات‌شان صحبت کنند

زنان برای حل مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوند درباره آن‌ها صحبت می‌کنند، اما مردان ترجیح می‌دهند به جای صحبت کردن درباره یک موضوع به سرعت به سراغ راه‌ حل و عمل کردن بروند. بنابراین برای مثال وقتی بخواهید با شوهرتان درباره مشکل کم شدن اعتماد به نفسی که به خاطر بی‌کاری برایش پیش آمده صحبت کنید، برای او فقط بخشی از حرف‌هایتان جالب خواهد بود که راهکاری عملی را نشان دهد.

گریه کردن زنان باعث می‌شود مردان گیج شوند یا قاطی کنند

به طور کلی، مردان تنها برای مسائلی که خیلی فاجعه‌بار باشند اشک می‌ریزند. در حالی که زنان آماده‌اند تا به دلایل مختلفی مثل سرخوردگی، خستگی، عصبانیت، همدلی کردن، غم و اندوه و حتی شادی اشک بریزند. هر چیز کوچکی، مثل ضربه خوردن پنجه پایشان، اگر بعد از چند مشکل بزرگتر اتفاق بیافتد می‌تواند اشک زنان را دربیاورد. این موضوع برای زنان کاملا قابل درک، اما برای مردان عجیب و رمزآلود است.

  موقعیت‌هایی که میتونه دعوا ایجاد کنه

بیاید به این مساله از منظر همسرتان نگاه کنیم. فقط یک دقیقه بعد از زمانی که  به نظر می‌رسید خوشحالید، چیزی که لزوما مهم هم نیست پیش می‌اید و شما شروع می‌کنید به گریه کردن و زار زدن.‌ اگر هیچ دلیل واضح و ملموسی برای اشک ریختن شما وجود نداشته باشد، همسرتان برون‌ریزی احساسی شما را صرفا یک واکنش افراطی تلقی کرده و به همین خاطر زیاد با شما همدردی نمی‌کند. مشکل این‌جا است که این خود باعث رنجش بیشتر شما می‌شود. این مساله به دلیل بی‌عاطفه بودن مردان نیست‌، بلکه عصبی شدن یا بی‌تفاوتی ان‌ها به این دلیل است که مردان اول باید بتوانند یک مشکل مشخص را پیدا کنند تا بعد برای حل آن اقدام کنند.

عذرخواهی زبانی تنها راهی نیست که مردان برای نشان دادن پشیمانی خود به کار می‌برند

درست مثل جمله دو کلمه‌ای “دوستت دارم”، به زبان اوردن جمله دو کلمه‌ای “معذرت می‌خواهم” نیز از جمله سخت‌ترین کارها در یک رابطه عاطفی، به خصوص برای مردان است. مسلما معذرت‌خواهی راه خوبی برای خاتمه دادن به یک مشاجره است. اما زنان وقتی احساس می‌کنند که یک مشاجره تمام شده و پرونده آن را می‌بندند که بلافاصله عبارات معذرت‌خواهی را بر زبان بیاورند ( و بشنوند)، در حالی که مردان این کار را انجام نمی‌دهند. در ذات آن‌ها نیست که در گذشته گیر کنند و موضوع را کش دهند. بنابراین همین که به نظرشان برسد دعوا تمام شده، به این معنی که مشاجره لفظی متوقف شده است، موضوع برایشان تمام شده است.

حال یک دختر چه باید بکند؟ دقت کنید ببینید آیا همسرتان تاسف خود را از راه‌های دیگری نشان می‌دهد؟ زیرا برعکس زنان که شنیدن عبارت “متاسفم” برایشان مهم است، مردان بیشتر تمایل دارند پشیمانی خود را در عمل نشان دهند. یک مرد احساسات آسیب‌دیده شما را به مثابه مشکلی می‌بیند که باید آن را حل و ترمیم کند، و مردان این کار را با اعمال خود انجام می‌دهند.

چطور با یک پسر صحبت کنید که جذب شما شود

بعد از آگاهی از تفاوت نحوه ارتباط برقرار کردن زنان و مردان که در بخش قبل توضیح داده شد، از تکنیک‌های زیر حین صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان استفاده کنید تا علاوه بر اینکه ارتباط کلامی موثرتری داشته باشید بتوانید او را جذب خود بکنید.

لطیف و طناز باشید

در طول تاریخ همیشه زنان از مردان شجاع و جوانمرد و مردان از زنان ظریف و طناز و شیرین خوش‌شان آمده است. البته تفاوت زیادی بین ترسو و خجالتی بودن یک دختر با لطافت و طنازی او وجود دارد. حتی امروزه هم مردان از دختران لطیف، با ظرافت‌های زنانه خوش‌شان می‌آید. شما هم می‌توانید چنین دختری باشید. مثلا می‌توانید وقتی فکر می‌کنید با موهای خود بازی کنید، عبارات و ادا و اصول‌های شیرین و خاص خودتان را داشته باشید یا هر بار که میخواهید چشمان‌تان را ببندید به جای یک بار دوبار مژه‌هایتان را باز و بسته کنید. این‌ کارها از شما دختری بسیار دوست‌داشتنی و  تو دل برو می‌سازند. شما یاد بگیرید یک “بانوی” طناز باشید، خواهید دید که مردان برای این که شوالیه شما باشند سر و دست خواهند شکست.

او را لمس کنید

مردان همیشه مجذوب لمس و تماس‌های لطیف و آرام یک دختر می‌شوند. تحقیقات علمی هم نشان داده است که مردان به طور ناخوداگاه به دخترانی که در حین مکالمه آن‌ها را لمس می‌کنند توجه بیشتری نشان می‌دهند. برای این کار می‌توانید گاه‌گاهی ساعد او را لمس کنید یا دست خود را روی شانه‌اش بگزارید یا به هر حال به نحوی که مناسب یک مکالمه معمولی باشد او را لمس کنید. خواهید دید که چطور در زمان خیلی کوتاهی توجه او به شما افزایش پیدا می‌کند.

از او سوال بپرسید

از او سؤالاتی بپرسید که بتواند راجع به خودش صحبت کند. این کار نه تنها روشی مناسب برای صحبت کردن با مردان، بلکه برای هر مکالمه جدیدی است. برای هر کس هیچ موضوعی آشناتر  از “خودش” وجود ندارد. بنابراین اگر در به در به دنبال موضوع و ایده‌ای برای مکالمه باشیم، چه موضوعی بهتر از “خودمان”. برای این که با مردان صحبت کنید، از آن‌ها سوالاتی بپرسید که به راحتی بتوانند پاسخ دهند و درست و غلط  بودن برای جواب‌هایشان مطرح نباشد. این کار به آن‌ها اجازه می‌‌دهد تا بتوانند بیشتر درباره خود و احساسات‌شان با شما صحبت کنند و کیفیت مکالمه افزایش پیدا میکند‌‌.

روی نکات مثبت صحبت‌های او تمرکز کنید

در نظر داشته باشید که مردان در هنگام مکالمه ممکن است کمی عصبی بوده، یا به اندازه شما در صحبت کردن مهارت نداشته باشند. هنگامی که با یک مرد صحبت می‌کنید روی نقاط مثبت حرف‌های او تمرکز کنید. مثلا خندیدن به لطیفه ‌ای که تعریف کرده می‌تواند مکالمه را تقویت کند چرا که اعتماد به نفس او را بالا برده و باعث می‌شود بفهمد شما به مکالمه با او علاقه‌مند هستید.

با او موافقت کنید

نه این که هیچ وقت مخالفت نکنید، اما اگر در زمان مکالمه با یک مرد، اجازه دهید تا بتواند احساس راحتی کرده و آزادانه و بدون نگرانی از قضاوت شدن صحبت کند قطعا به سود رابطه شما خواهد بود. مردان از این که حس کنند تمامی جملات‌شان زیر ذره‌بین قضاوت است احساس راحتی نمی‌کنند. این مساله در گفتگو با هر مردی صادق است.

کنترل سرعت مکالمه را به مرد بسپارید

مردان دوست دارند که احساس کنند اندک کنترلی بر اوضاع داشته و لااقل کمی جذابند. به همین خاطر در هنگام مکالمه با مردان اجازه دهید مکالمه با سرعتی که او احساس راحتی کند پیش برود، این کلید یک مکالمه موفق است. ممکن است برای بعضی سپردن کنترل مکالمه به مردان کاری دشوار باشد. مثلا گاهی موضوعاتی که برای  گفتگو انتخاب می‌کنند قدیمی و از مد افتاده‌اند یا گاهی خلط مبحث کنند، اما اگر در زمان صحبت کردن با مردان کنترل سرعت مکالمه در دست آن‌ها باشد، ناخودآگاه احساس اعتماد به نفس کرده و موانع درونی خود را می‌شکنند و در نتیجه مکالمه‌ برای هر دوی شما مهیج‌تر خواهد شد. هم قدم و هماهنگ شدن با مردان در مکالمه اولین چیزی است که باید در مورد درست صحبت کردن با آن‌ها یاد بگیرید.

بگذارید او مراقب‌تان باشد

در طول تاریخ تکامل انسان، همیشه مردان نقش شکارچی و محافظ را داشته‌اند و زنان کشاورزی کرده‌اند و غذا و مایحتاج زندگی را آماده کرده‌اند. مردان از این که شما کاری کنید که این غریزه اولیه در آن‌ها زنده شود، واقعا لذت می‌برند و خوششان می‌اید. هنگامی که می‌خواهید از خیابان رد شوید دستتان را دراز کنید و بازوی او را بگیرید، با یک لبخند خجولانه از او بپرسید ممکن است چند لحظه کتاب‌های سنگین را برایتان نگه دارد، وقتی یک سگ بزرگ و ترسناک به سمت‌تان می‌اید دست او را بگیرید و…. این قبیل کارها باعث می‌شود مرد احساس کند محافظ شماست و بخواهد همیشه در کنارتان باشد.

اسرارآمیز باشید

اگر چه از نظر مردان دختران اسرارآمیز کمی آزار دهنده‌اند ، اما نمی‌توانند در مقابل عشق چنین دخترانی مقاومت کنند. لازم نیست که درباره تک‌تک احساسات و افکار خود با یک مرد حرف بزنید. وقتی غرق افکار خود هستید یا با خودتان لبخند می‌زنید مچ‌تان را بگیرد و از شما دلیل ان را بپرسد، به جای جواب دادن می‌توانید به سادگی بگویید چیزی نیست. هر چیزی که در ذهن‌تان اتفاق می‌افتد بازگو نکنید، در غیر این صورت برایش خسته کننده می‌شوید. البته توجه داشته باشید که این کار را در نباید در مورد همسر یا دوست پسر خود انجام دهید چرا که ممکن است فکر کند شما درگیر یک رابطه عاطفی شده‌اید.

پیام‌هایتان عاشقانه و خاص باشد

یکی از راه‌های ارتباطی مهم در دنیای امروز تلفن‌همراه است، استفاده درست از آن کمک بزرگی به محکم‌تر شدن رابطه زن و مرد می‌کند. در واقع موبایل یک ابزار قوی برای جذب مرد مورد علاقه است. پیام‌های که از طریق موبایل ارسال می‌کنید باید به نحوی باشد که لبخند به لب او بیاورد و به قلب او نفوذ کند. دوره آموزشی جذب عشق با موبایل به شما می‌آموزد چطور با این دستگاه کوچک پیام‌های رمانتیک و عاشقانه برای او بفرستید و یا چطور با توجه به ویژگی‌های شخصیتی او پیامی بنویسید که فقط شما دو نفر از آن سر در می‌آورید و برای بقیه عجیب و غیر قابل درک است. در واقع در این دوره آموزش‌ داده شده که چطور به مردان با توجه به تفاوت در الگوی‌های زبانی‌شان باید پیام داد تا جایگاه ویژه و پایداری در قلب‌شان برای خود پیدا کنید.

شیطنت و بازی‌گوشی کنید

هیچ چیز بهتر از آن نیست که یک دختر ملیح و طناز بتواند هر از گاهی رگه‌‌هایی از شیطنت را هم از خود بروز دهد. خوب است که هر چند وقت یکبار جدی بودن را کنار گذاشته و شوخ‌طبعی کنید. مثلا می‌توانید سر به سر او بگزارید، لطیفه تعریف کنید، با ارنج یا شانه به او بزنید یا همه این‌ کارها باهم را انجام دهید. مردان از زنان خیلی شیرین و مهربان و لطیف خوششان می‌اید، اما این ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده شود. پس آن روی بازی‌گوش خود را نیز به او نشان دهید.

مودب و با نزاکت باشید

مودب بودن یکی از خصوصیات یک دختر شیرین و با نزاکت است که هر مردی طالب آن است. اگر می‌خواهید بدانید چطور باید با یک مرد صحبت کرد این نکته را فراموش نکنید. مهربان، خوش‌رو و مودب باشید. ممکن است فقط زمانی که با او هستید به ادب و نزاکت تظاهر کنید، اما این کار اسان نیست. پس به جای تظاهر یاد بگیرید واقعا انسان خوبی باشید که این باعث می‌شود برای مرد مورد نظرتان خواستنی‌تر شوید.

زنان و مردان زبان متفاوتی برای صحبت کردن دارند. بسیاری از خانم‌ها از اینکه نمی‌توانند با همسرشان مکالمه خوب و سرشار از احساسی داشت باشند رنج می‌برند. برای داشتن ارتباط قوی و موثر گام اول دانستن این تفاوت‌ها است برای مثال مردان برخلاف زنان از تحسین کردن‌های کوتاه لذت می‌برند، در بسیاری از مواقع سکوت را ترجیح می‌دهند، دوست ندارند مشکلات‌شان را به زبان بیاورند، با گریه کردن میانه خوبی ندارند و این کار برایشان عجیب است و گفتن جمله “معذرت می‌خوام” برایشان بسیار سخت است. با وجود تمام این تفاوت‌ها تکنیک‌هایی وجود دارد که نه تنها خانم‌ها با بکار گیری آن‌ها می‌توانند کاری کنند که مردها به حرفشان گوش دهند بلکه او را جذب و شیفته خودشان می‌کنند. این تکنیک‌ها عبارتند از : لبخند زدن حین صحبت، سپردن کنترل سرعت مکالمه به مرد، موافقت کردن با او، تحسین کردن، بازی‌گوشی و طنازی کردن، فرستادن پیام‌های خاص و منحصر به فرد، مودب بودن در کلام، سوال پرسیدن از مرد و تمرکز کردن بر نکات مثبت حرف‌های مرد