۰ نفر

سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا؛

سبقت از تورم با صندوق «زرین» آگاه

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 638239
سبقت از تورم با صندوق «زرین» آگاه

سرمایه‌گذاری در بازار طلا از گذشته تاکنون همواره در کشورمان محبوبیت بسیار بالایی داشته است.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا از گذشته تاکنون همواره در کشورمان محبوبیت بسیار بالایی داشته است. از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در این بازار می‌توان به ریسک بالای نگهداری فیزیکی، کارمزد بالا و نیاز داشتن به حد مشخصی از سرمایه اشاره کرد. مشکلاتی که در صندوق‌های مبتنی بر طلا که یکی از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه کشور محسوب می‌شوند، وجود ندارند. صندوق زرین آگاه از جمله این صندوق‌ها است. در این مطلب با شما درباره صندوق‌های طلا و مزایای سرمایه‌گذاری در آن‌ها صحبت می‌کنیم و شما را با جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه یعنی صندوق طلای زرین بیشتر آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

صندوق طلا چیست؟

بازار طلا به دلایل مختلفی چون بازدهی مناسب و پوشش تورم، محبوبیت بسیار بالایی در میان سرمایه‌گذاران داشته و دارد. در حال حاضر قیمت سکه در بازار حدود 14 میلیون تومان است، بنابراین بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازار هستند به دلیل در اختیار داشتن سرمایه‌ کمتر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

بسیاری هم از احتمال تقلب یا سرقت طلا می‌ترسند و به خاطر مشکلات ناشی از نگهداری سکه و طلا وارد این بازار نمی‌شوند. برخی هم به دلیل کارمزد بالای معاملات طلا به سراغ این بازار نمی‌روند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا می‌توانند تا حد زیادی این مشکلات را حل کنند.

اما صندوق طلا چیست؟ یکی از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه که دارایی‌های خرد مشتریان را جمع‌آوری و ۷۰ درصد آن را در گواهی سپرده کالایی سکه طلا و مابقی را در اوراق مشتقه مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. بازدهی صندوق‌های با پشتوانه طلا، مشابه بازدهی سکه طلا است و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاران در بورس به شمار می‌روند.

نکته جالب اینکه شما با 500 هزار تومان که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در بازار بورس است می‌توانید سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را آغاز کنید. خرید طلا و سکه با این قیمت در بازار تقریبا ممکن نیست.

صندوق طلای زرین آگاه

در بازار بورس در حال حاضر صندوق‌های طلای زیادی وجود ندارد. یکی از جدیدترین این صندوق‌ها، صندوق طلای «زرین» آگاه است که از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس بوده و با نماد «مثقال» در این بازار معامله می‌شود.

این صندوق در آذر ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در زمان پذیره‌نویسی توانست در دو روز کاری تمامی واحدهای خود را به فروش برساند.

صندوق زرین تحت مدیریت تیم حرفه‌ای و باتجربه شرکت سبدگردان آگاه قرار دارد و سرمایه‌گذاران در این صندوق از طریق افزایش قیمت واحد‌های صندوق منتفع می‌شوند.

 

مزایای صندوق زرین آگاه

تا اینجا به برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق طلای زرین اشاره کردیم، اما به طور مشخص می‌توان مزایای این صندوق را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • بازدهی بالا به ویژه در بلندمدت
  • حفظ ارزش پول در برابر تورم
  • بازدهی متناسب با رشد طلا و دلار
  • ورود به بازار طلا و سکه با سرمایه‌های خرد و اندک
  • کارمزد معاملاتی کم در مقایسه با خرید طلا
  • رفع مشکل نگهداری فیزیکی طلا و سکه
  • نقدشوندگی بالا
  • برخورداری از معافیت مالیاتی
  • خرید و فروش واحدهای صندوق به صورت آنلاین

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق زرین

گفتیم صندوق زرین آگاه از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس یا etf است، یعنی شما به راحتی می‌توانید از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود واحدهای این صندوق را که با نماد «مثقال» در بورس معامله می‌شود، خریداری کنید و به فروش برسانید.

برای خرید واحدهای صندوق زرین باید کد بورسی داشته باشید. اگر هنوز کد بورسی ندارید می‌توانید این کار را به راحتی از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام دهید.

در صورت داشتن کد بورسی و کد معاملاتی، کافی است در ساعات معامله بورس کالا یعنی ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ وارد سامانه معاملاتی آنلاین خود شوید و با جستجوی نماد «مثقال» هر تعداد از واحدهای این صندوق را که می‌خواهید خریداری کنید یا به فروش برسانید. ساده بودن فرآیند خرید و فروش واحدهای مثقال از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری از طریق این صندوق به شمار می‌رود.

سخن آخر

صندوق‌های طلا یکی از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه محسوب می‌شوند که با وجود اینکه عمر زیادی ندارند در میان سرمایه‌گذاران این بازار محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. این صندوق‌ها دارایی مشتریان خود را در گواهی سپرده کالایی سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و به همین دلیل بازدهی آن‌ها نیز تابع بازدهی سکه خواهد بود. از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا می‌توان به حفظ ارزش پول در برابر تورم، نیاز داشتن به سرمایه اندک، نقدشوندگی بالا و رفع مشکلات نگهداری فیزیکی طلا و سکه اشاره کرد. صندوق طلای زرین آگاه یکی از جدیدترین محصولات شرکت سبدگردان آگاه است که با نماد «مثقال» در بازار بورس معامله می‌شود و واحدهای آن را به راحتی از طریق سامانه معاملاتی آنلاین می‌توان خریداری کرد یا به فروش رساند.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است