۰ نفر

۹ نکته مهم برای افزایش طول عمر لوازم برقی ایرانی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبر: 631322
۹ نکته مهم برای افزایش طول عمر لوازم برقی ایرانی

لوازم برقی، از پرهیزینه‌ترین وسایلی است که برای خانه می‌خریم، از همین‌رو، تلاش برای استفاده صحیح از آنها کار ضروری به نظر می‌رسد.

 به همین علت راه‌هایی وجود دارد که با انجام همیشگی آنها طول عمر مفید آنها را بهبود خواهید داد. شاید فکر کنید انجام این کارها چندان آسان نباشد، اما با خواندن ادامه این نوشته، متوجه می‌شوید ساده‌ترین کارها به شما کمک خواهد کرد.

  1. از محافظ برقی استفاده کنید.

اولین کار مهمی که باید انجام دهید خرید یک محافظ برقی است که شوک‌های برقی ایجاد شده در شبکه برق خانگی را به وسایل برقی منتقلنکند. این موضوع به ویژه زمانی اهمیت دارد که قطع برق بسیار زیاد رخ می‌دهد. یا زمانی که رعد و برق ایجاد می‌شود، امکان وجود این شوک‌های برقی زیاد است. بنابراین سعی کنید نوع مناسب آن را خریداری کنید. برای مثال محافظ برقی یحچال با ماشین لباسشویی و تلویزیون متفاوت است.

2-گردگیری و نظافت را فراموش نکنید

فرض کنید شما قیمت آخرین مدل تلویزیون جی پلاس را پرداخت کرده‌اید و حالا منتظر رسیدن و نصب آن در دیوار نشیمن هستید. اما باید بدانید این تازه شروع کار است. شما باید صفحه چند اینچی تلویزیون را با دستمال مخصوص به صورت مرتب پاک کنید  و البته فقط به صفحه آن اکتفا نکنید. گردگیری کمک می‌کند سیستم صوتی و تصویری آن دیرتر زیر هجوم گرد و خاک، کاهش بهره‌وری داشته باشند.

3-وسایل برقی را در جای درست قرار دهید.

بسیار مهم است که برای هرکدام از وسایل جای مخصوصی درنظر بگیرید. برای مثال همه ما می‌دانیم که قیمت ماشین لباسشویی خوب مثل لباسشویی های ال جی بالاست و بسیار مهم است تا به خوبی از آن نگهداری کنید و روش استفاده از آن را بدانید. برای همین باید جای مشخصی برای آن تعبیه شود، به طوری که در حین مراحل خشک کردن، کمترین لرزش و حرکت در آن رخ دهد.  یا اگر یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی خریده‌اید که درب آن از بالا باز می‌شود، باید جایی را در نظر بگیرید که امکان باز و بسته‌ شدن راحت درب آن فراهم شود.

همچنین اگر از وسایل برقی کوچک مانند همزن و خرد‌کن برقی استفاده می‌کنید، می‌توانید آنها را در کابینت جاسازی کنید و فقط در مواقع مورد نیاز به سراغشان بروید.

3-به محل قرارگیری یخچال دقت کنید

2

تا جایی که امکان دارد، یخچال را دور از اجاق گاز قرار دهید تا گرمای آن در دراز مدت روی عملکرد و بهره‌وری یخچال تاثیر منفی نگذارد. همچنین یخچال باید با فاصله مناسبی از دیوار قرار گرفته باشد تا امکان رد و بدل شدن هوا وجود داشته باشد. اینکار بسیار مهم است، چرا که از ایجاد گرمای زیاد در ناحیه موتور یخچال جلوگیری می‌کند.

4-از دفترچه راهنما استفاده کنید

اگر برای اولین بار است که از دستگاه برقی خود استفاده می‌کنید، به طور حتم دفترچه راهنمای آن را بخوانید و سپس اقدام به استفاده از آن کنید. اینکار از اشتباه‌های رایجی که ممکن است مرتکب شوید، جلوگیری می‌کند. همچنین دستگاه‌های جدیدی که تولید می‌شوند، ممکن است دستورالعمل‌های کاملا متفاوتی داشته باشند.  

5-مواظب رطوبت باشید

هیچ‌گاه سعی نکنید با دست خیس، سیم وسیله برقی را به پریز متصل کنید. همچنین از قرار دادن دستگاه‌های الکتریکی در مناطقی که به هر علتی خیس شده‌اند بپرهیزید و اگر با چنین موردی مواجه شدید، سعی کنید هرچه زودتر ناحیه مورد نظر را با دستمال خشک کنید و اگر دستگاه درحال کار کردن است، آن را خاموش کنید.

6-جرم‌گیری ماشین‌لباسشویی را فراموش نکنید

3

هرچند وقت یکبار که به تعداد دفعات مشخصی از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها استفاده کردید، از قرص‌ها و یا پودرهای جرم‌گیر استفاده کنید تا ماشین لباسشویی به طور کامل جرم‌گیری شود. هرچه دستگاه شما جدیدتر باشد، جرم‌گیری را می‌توانید به دوره‌های زمانی طولانی‌تری موکول کنید. اما انجام اینکار را فراموش نکنید. اینکار در افزایش طول عمر ماشین شما تاثیر زیادی دارد.

7-حواس خود را در حین جابجایی وسایل وبرقی حفظ کنید.

به دلایل مختلفی که اسباب‌کشی یکی از بزرگترین آنهاست، ممکن است نیاز به جابجایی وسایل برقی داشته باشید. در این صورت حتما همه نکات ایمنی را رعایت کنید. به خوبی آنها را در کارتن‌های مخصوص قرار دهید که با یونولیت پوشیده شده‌اند تا در حین انتقال و ضربه‌های احتمالی آسیبی به آنها وارد نشود. نکات جابجایی و اسباب کشی از مواردی است که هر فردی باید بداند تا هزینه‌های احتمالی که بر اثر خسارت‌ به وسایل وارد می‌شود را کاهش دهد.

8-گردگیری یخچال را فراموش نکنید.

به طور کلی گردگیری و تمیز نگاه داشتن وسایل، باعث افزایش طول عمر آنها می‌شود. اما این موضوع در مورد یخچال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که گردوخاک جمع شده روی موتور و سیم‌کشی آن، باعث گرم شدن دستگاه می‌شود و در نتیجه برای سرد کردن دستگاه، موتور مجبور به کارکرد بیشتر می‌شود و همین موضوع یعنی طول عمر کمتر.

فقط در مواقع ضروری، از وسایل برقی استفاده کنید

اگر می‌خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، بهتر است آن را به ظرفیت مناسب برسانید و پس از آن، ماشین را روشن کنید. این موضوع در حین استفاده از یخچال نیز ضروری است. تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که حواستان به درب یخچال باشد و سعی کنید آن را به خوبی ببنیدید.

موارد دیگری نیز به طور حتم وجود دارند که شما می‌توانید برای افزایش طول عمر و بهره‌وری لوازم و وسایل برقی خانگی اضافه کنید، اما ما سعی کردیم مهم‌ترین این موارد را اشاره کنیم.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.