۰ نفر

از سوی صندوق مهر امام رضا صورت می‌گیرد

افتتاح حساب پس‌انداز برای کل خانواده

۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 62712

صندوق مهر امام رضا (ع) برای هر یک از اعضای خانواده یک حساب پس‌انداز قرض الحسنه ایجاد می‌کند.

روش کار به این صورت است که صندوق مهر امام رضا (ع) با تحویل یک قلک پس انداز به اعضای خانواده، حساب پس انداز قرض الحسنه در شبکه شتاب ایجاد می‌کند و افراد می‌توانند نسبت به واریز وجوه اسکناس و مسکوکات خود به عنوان پس انداز قرض الحسنه در قلک اقدام ‌کنند.

تحویل این قلک به همه متقاضیان افتتاح حساب امکانپذیر است و هر قلک دارای یک کد شناسه مشتری است که از طریق کارت الکترونیکی متصل به شبکه شتاب قابلیت برداشت و واریز را دارد.

نحوه واریز وجوه اسکناس و مسکوکات به حساب پس انداز قرض الحسنه صندوق مهر امام رضا(ع) نیز به این طریق است که افراد با ارسال پیامک به سامانه اطلاع رسانی صندوق، تخلیه قلک و انتقال وجوه جمع‌آوری شده به حساب پس‌انداز خود را درخواست می‌کنند.

اصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در این باره می‌گوید یکی از طرح‌هایی که صندوق در راستای عضوگیری دنبال می‌کند، طرح قلک‌های پس انداز قرض الحسنه است که مردم می‌توانند با تحویل این قلک‌ها به عضویت صندوق مهر امام رضا(ع) درآیند.

به گفته وی تلاش بر این است به گونه‌ای عمل کنیم که متقاضیان به ما مراجعه نکنند بلکه ما به سراغ متقاضیان برویم؛ از این رو مشارکت در این طرح از طریق مراجعه کارگزار صندوق به درب منازل سپرده‌گذاران و با شمارش وجوه آنها و انتقال الکترونیکی وجوه به کارت دارنده حساب از طریق دستگاه Pos سیار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) این طرح را موجب گسترش و ترویج فرهنگ پس‌انداز در میان خانوارهای ایرانی به ویژه جوانان و کمک به تسهیل ازدواج آنان می‌داند.

بر اساس این طرح افراد نیکوکار با گرفتن قلک‌ها به نام فرزندان و اعضای خانواده علاوه بر پس‌انداز وجوه خرد خود در حساب‌های قرض الحسنه شبکه شتاب که قابل واریز و برداشت است در امر خیر و کمک به ازدواج و تامین هزینه اولیه ازدواج شرکت می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طرح قلک پس انداز قرض الحسنه صندوق مهر امام رضا(ع) که از آن به افتتاح حساب نیکوکاری یاد می‌شود مزایای ویژه‌ای هم دارد و افراد ضمن مشارکت در طرح از تسهیلات قرض الحسنه 30 میلیون تومانی اشتغال با بازپرداخت 60 ماهه، تسهیلات قرض الحسنه 30 میلیون تومانی ودیعه مسکن با بازپرداخت 60 ماهه و دریافت تسهیلات به میزان 1.5 برابر موجودی سپرده بهره‌مند می‌شوند.