۰ نفر

گرمای بی سابقه در ساری

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۲
کد خبر: 625323
گرمای بی سابقه در ساری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد هوای گرمی در استان مازندران بودیم، به‌طوری‌که ساری با ۳۶ درجه سلسیوس بعد از اهواز ۴۰ درجه گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور بوده است که دمای کم‌سابقه‌ای بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد هوای گرمی در استان مازندران بودیم، به‌طوری‌که ساری با ۳۶ درجه سلسیوس بعد از اهواز ۴۰ درجه گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور بوده است که دمای کم‌سابقه‌ای بود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: پیرو هشدار زرد هواشناسی، امروز شاهد هوای گرمی در استان مازندران بودیم، به‌طوری‌که ساری با ۳۶ درجه سلسیوس بعد از اهواز ۴۰ درجه گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور بوده است که دمای کم‌سابقه‌ای بود.

وی افزود: همچنین بعد از ساری، شهرهای قائم‌شهر، گلوگاه، دشت‌ناز و آمل با ۳۴، رامسر و تنکابن ۳۳ و نوشهر و پل‌سفید ۳۲ درجه رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز گرم کم‌سابقه‌ای در استان داشتیم، اضافه کرد: از بعدازظهر امروز با شکل‌گیری تدریجی جریانات خنک شمالی شاهد وزش باد نسبتاً شدید ، افزایش ابر شاهد هستیم که ازشب با رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق همراه خواهد بود.

اسدی یادآور شد: دمای هوا هم روند کاهشی پیدا کرد که انتطار داریم امشب و فردا علاوه بر روند کاهشی دما، گاهی شاهد ابرناکی آسمان و همچنین احتمال رگبارهای پراکنده در استان باشیم که میزان بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نیست.

وی به چهارشنبه‌ای صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما در استان اشاره کرد و یادآور شد: روز پنج‌شنبه باحضور موج کم و بیش ناپایدار انتطار داریم شاهد افزایش ابر و همچنین رگبارهای پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات غرب استان شاهد باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: روز پایانی هفته جاری مجددا جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی امشب و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.