۰ نفر

با اعلام نرخ دیه در سال ۱۴۰۱؛

حق بیمه شخص ثالث خودروهای محبوب داخلی چقدر است؟

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 624233
حق بیمه شخص ثالث خودروهای محبوب داخلی چقدر است؟

نرخ دیه سال ۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس آن در ماه های غیر حرام ۶۰۰ میلیون تومان و در ماه های حرام براساس قانون یک سوم دیه افزایش یافته و به ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به اینکه حق بیمه شخص ثالث توسط بیمه گذاران بر اساس نرخ دیه سالیانه تعیین می شود، هرساله پس از اعلام نرخ دیه جدید شاهد تغییر در قیمت این نوع بیمه هستیم که از نظر قانون هر خودرو مکلف به داشتن آن است.

در این گزارش به بررسی هزینه بیمه شخص ثالث چند مدل از خودروهای محبوب بر اساس نرخ های بدون تخفیف و با سقف تعهد برای جبران خسارت ۸۰ میلیون تومانی می پردازیم.

برای ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ نرخ های بیمه از حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان شروع و تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان موجود است. بیمه نامه شخص ثالث برای پژو پارس مدل ۱۴۰۰ نیز در همین محدوده قیمتی قرار دارد.

برای پراید و پیکان در مدل صفر کیلومتر، قیمت بیمه نامه شخص ثالث در شرکت های بیمه گذار حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری می شود.

در مدل خودرهای بیش از ۴ سیلندر هم قیمت بیمه نامه ها از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ۶ میلیون ۸۰۰ هم ادامه پیدا می کند. 

باید در نظر داشته باشید که در نرخ پایه بیمه اعلام شده توسط بیمه مرکزی، دسته بندی ها در خودروهای سواری به صورت خودروهای کمتر از ۴ سیلندر، خودروهای پیکان و پراید و سپند، سایر ۴ سیلندرها و بیش از ۴ سیلندرها است که میان قیمت بیمه نامه های شخص ثالث برای خودروهای یک گروه تفاوت قیمتی چندانی وجود ندارد.