۰ نفر

مشکلات استفاده از خدمات گوگل پلی در ایران

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶
کد خبر: 621332
مشکلات استفاده از خدمات گوگل پلی در ایران

در کنار استفاده های گسترده که از گیفت کارت برای دریافت خدمات متنوع، خرید گیفت کارت برای خرید درون بازی، از جمله خرید پول بازی برای گیمرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گیمرهای موبایلی با توجه به نوع گوشی و سیستم عامل آن، به گیفت کارت گوگل پلی یا گیفت کارت اپل نیاز دارند.

به نقل از دنیای اقتصاد در مطلبی با عنوان بهترین راهکار برای بهره مندی از خدمات پولی گوگل، به دلایلی از جمله گستردگی خدمات ارائه شده توسط گوگل، گیفت کارت گوگل پلی یکی از پرفروش‌ترین گیفت کارت‌ها در دنیا است. شواهد بصری این قضیه را در ایران و تعدد و گستردگی خدمات گوگل و تلفن های همراه مجهز به اندروید نیز به راحتی می‌توان دید. رشد بی سابقه خرید درون بازی و خرید پول بازی از جمله دلایل افزایش استفاده از گیفت کارت و خرید آیتم های بازی و نرم افزار است.

اخیرا کاربران گوگل با مشکلات عدیده ای برای استفاده از این گیفت کارت و دریافت خدمات از گوگل پلی شده اند. کاربران با مشکلات مختلفی در زمینه‌هایی مانند: عدم هماهنگی کشور اکانت و گیفت کارت، نامعتبر بودن سایت فروش گیفت کارت یا مشکلات ردیم کردن آن مواجه می‌شوند. سوالی که در ابتدای همین مبحث پیش می‌آید این است که آیا مشکلات گیفت کارت گوگل فقط مربوط به ایران است؟

گیفت کارت گوگل پلی پرفروش ترین گیفت کارت دنیا

هرچند مشکلات برای کلیه کاربران گوگل در استفاده از گیفت کارت این شرکت وجود دارد، اما چیزی که روشن است، این مشکلات برای کاربران ایرانی چند برابر است. در ادامه مفصلتر به این موضوع می پردازیم.

گیفت کارت گوگل پلی چیست؟

گوگل پلی استور یک فروشگاه آنلاین برای ارائه نرم‌افزارهای، نرم‌افزارها و بازی ‌و دیگر امکانات برای کاربران اندروید است و گیفت کارت گوگل راهکار پرداخت در ازای دریافت خدمات از این فروشگاه یا خدمات درون بازی یا نرم افزارهای ارائه شده توسط آن است. یکی از مهمترین و پر مخاطب ترین قسمتهای این خدمات، امکان خرید و استفاده از مزایا و امکانات نرم افزارها و ابزارهای آنهاست. بسیاری از نرم افزارها و بازیها با وجود رایگان بودن، خدمات حین بازی یا استفاده از نرم افزار را به مخاطبان خود می فروشند.

1

استفاده از گیفت کارت گوگل پلی برای خرید پول بازی

در این فروشگاه همچنین می‌توانید به برخی فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌ها نیز دسترسی داشته باشید. از آنجا که بسیاری از خدمات و محتواهای ارائه شده روی این فروشگاه غیر رایگان است، گوگل تقریبا از همان ابتدا امکان پرداخت با گیفت کارت را نیز به کاربران آن داد.

موارد استفاده گیفت کارت گوگل

کاربران سرویس نرم‌افزاری گوگل پلی با استفاده از گیفت کارت گوگل پلی و برمبنای مبلغ این گیفت کارت می‌توانند از خدمات غیر رایگان آن مانند: خرید نرم‌افزارها و بازی‌های غیر رایگان و نیز خرید آیتم‌ها و آفرهای درون بازی‌های اندرویدی و نیز پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نرم‌افزارهای کاربردی مانند: خرید اشتراک پرمیوم استفاده کنند.

تشخیص ایرانی بودن کاربر دلیل بلاک کردن گیفت کارت گوگل؟

گوگل به عنوان یک شرکت آمریکایی تحت قوانین بین المللی و آمریکاست. وجود محدودیت های بین المللی برای ارائه خدمات به کاربران در کشورهای تحت تحریم، باعث شده است تا به محض اطلاع گوگل از اطلاعات کاربران در کشورهای تحت تحریم، خدمات خود به آنها را قطع کند. ایران و کاربران ایرانی نیز چون تحت تحریم های بین المللی قرار دارد، از شمار زیادی از خدمات (مخصوصا با مبدا آمریکا) محروم هستند.

فرآیند تشخیص و بلاک کردن گیفت کارت گوگل

پیشتر و با استفاده از نرم افزار های تغییر IP، مشکل بلاک شدن گیفت کارت گوگل پلی، کمتر پیش می‌آمد. شاید بپرسید این مشکل چگونه اخیرا دوباره همه گیر شده. مهم‌ترین دلیل این اتفاق، افزایش حساسیت گوگل برای ارائه خدمات به کاربران کشورهای تحت تحریم آمریکاست. تشخیص اصالت ادعایی کاربران نیز با راهکارهای زیادی از جمله استفاده از اطلاعات فراوان تحت اختیار این شرکت و هوش مصنوعی گوگل پیشرفت کرده است. به عنوان مثال، یکی از این راهکارها، تشخیص ایرانی بودن کاربر هنگام ساخت یا استفاده از اکانت گوگل است که کاملا ثبت و ضبط می شود.

 

2

                                                 تشخیص و مسدود سازی گیفت کارت گوگل پلی

پیشگیری از بروز مشکل با راهکارهای ساده

بهترین راهکار برای دور ماندن از گزند مشکلات در استفاده از خدمات گوگل، مخفی ماندن هویت اصلی و ایرانی بودن شما در استفاده از خدمات گوگل است. اکانت گوگل خود را با رعایت نکات امنیتی و با شماره کشور مورد نظرتان و با IP همان کشور بسازید.مطمئن شوید که هرگز با IP ایران به اکانت مورد نظرتان وصل نشوید. برای اطمینان از این موضوع، IP خود را قبل از استفاده حتما چک کنید.

برای پیشگیری از بروز خطای تراکنش تایید نشده نیز ابتدا از میزان اعتبار اکانت خود اطمینان پیدا کنید زیرا کمبود اعتبار نیز می‌تواند باعث بروز این خطا شود. برای این کار کافی است این مراحل را دنبال کنید:

  • منوی فروشگاه گوگل پلی
  • انتخاب گزینه روش‌های پرداخت
  • مشاهده موجودی اکانت

3

                            

بررسی اعتبار اکانت گوگل پلی

بررسی و دقت در انتخاب کشور در ساخت و شارژ اکانت گوگل پلی

یکی دیگر از مشکلات گیفت کارت گوگل پلی این است که بین گیفت کارت و کشور اکانت باید هماهنگی وجود داشته باشد. اگر در زمان خرید گیفت کارت به این نکته توجه نکنید فروشگاه‌ها هیچ مسئولیتی را در این زمینه برعهده نمی‌گیرند. برای مثال برای تغییر کشور اکانت به آمریکا و شارژ گوگل پلی با گیفت کارت آمریکا باید مراحلی را دنبال کنید که در برخی سایت‌ها به‌تفصیل توضیح داده شده‌اند.

خرید از منابع معتبر

متاسفانه در کنار مشکلات ایجاد شده توسط گوگل، برخی از سودجویان نیز از این شرایط استفاده کرده و گیفت کارتهایی را به کاربران می فروشند که درگیر مشکلات عدم استفاده و بلاک شدن هستند. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید، در کنار رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، حتما سراغ فروشگاه های مطمئن و با سابقه روشن بروید.

چک کردن سوشال و بازخورد کاربران از سرویهای ارائه شده، کامنت های درون سایت، مجوزها و نمادهای اعتماد سایت و دیگر موارد به شما در انتخاب فروشگاه مورد اطمینان کمک می‌کند.

برای خرید درون بازی از گیفت کارت استفاده نکنیم!

استفاده از گیفت کارت گوگل و گیفت کارت اپل برای شارژ حساب کاربری این دو شرکت بوده و پس از آن کاربران اقدام به خرید با استفاده از اعتبار موجود در حساب کاربری خود خواهند کرد. یکی از عمده ترین استفاده های این شارژ، خرید درون بازی و خرید پول بازیست.

چند سالی هست که عبارت پول بازی بیشتر به گوشمان میرسد. البته این عبارت برای گیمرها، به خصوص گیمرهای موبایلی از روزمره ترین عباراتیست که می شنوند و با آن سر و کار دارند. پول بازی که در هر بازی با نام های مختلفی شناخته شده هستند. هر بازی به تقلید از دنیای واقعی یک ارز رایج برای خود دارد. هر گیمر برای خرید امکانات یا شرکت در رویدادها باید هزینه در نظر گرفته شده توسط سازندگان بازی را پرداخت نماید.

خرید درون بازی یا خرید پول بازی که بعضا با نام ریز پرداخت (Micro payment) شناخته می شود یکی از شناخته شده ترین راهکارهای درآمدی سازندگان بازی و بعضی نرم افزارهاست. جم نیز یکی از پول های درون بازیست و خرید جم هم با همان مفهوم پول درون بازی معنای یکسانی دارد.

اما یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش مشکلات گیفت کارت گوگل پلی، کاهش نیاز کاربران به این گیفت کارت است. حتما می‌پرسید چطور؟ مساله این نیست که ما کمتر خرید کنیم. بلکه مساله این است که راه‌های مطمئن‌ترین نیز برای بسیاری از خریدهای ما وجود دارند.

بیایید این مشکل را از یک زاویه دیگر با هم مرور کنیم. بسیاری از کاربران ایرانی از جمله گیمرها برای خریدهای درون‌برنامه‌ای و خریدهای درون بازی از گیفت کارت استفاده می‌کنند. بسیاری از این افراد با زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارند و همین مشکل می‌تواند به سادگی در زمان اعمال تغییرات یا وارد کردن کد گیفت کارت، مبلغ زیادی را یکباره نابود کند! اما راه حل جایگزین چیست؟

برای گیمرها بهترین راه جایگزین این است که تمامی نیازهای خود را در زمینه خرید آیتم‌های درون بازی‌ها، پول بازی‌ها، جم بازی‌ها و آفرهای درون بازی‌ها را بدون نیاز به گیفت کارت، با راهنمای کامل و دقیق به زبان فارسی از یک سایت واسطه مطمئن مانند آی گیم خریداری کنند. در حال حاضر سایت‌هایی هستند که این خدمات را در مورد بیشتر بازی‌های رایج و محبوب اندروید به شما ارائه می‌دهند.

بهترین راهکارها برای حل مشکل گیفت کارت گوگل

دلیل تاکید بر مشکل گیفت کارت گوگل اینست که محدودیت های اعمال شده توسط گوگل، در دیگر ارائه دهندگان سخت گیرانه نیست و استفاده از آنها در حال حاضر بسیار ساده و راحت است. اما گستردگی استفاده از گیفت کارت گوگل برای خرید درون بازی و نرم افزار، ارائه راهکار بهتر برای خرید درون بازی و نرم افزار به کاربران ایرانی را حیاتی و مهم می کند.

خرید درون بازی و نرم افزار توسط سایتهای واسط، البته با توجه به اطمینان و اعتمادی که به آنها دارید، راهکار خوبی برای گریز از مشکلات گیفت کارت گوگل است. این واسطه ها با دسترسی به روشهای مطمئن و قبول ریسک های استفاده از خرید گیفت کارت و استفاده از آن، خرید درون بازی یا همان خرید پول بازی را به نیابت از شما انجام می دهند. ارائه انواع گیفت کارت‌ها و خدمات خرید درون بازی و نرم افزار از جمله خدماتیست که در فروشگاه اینترنتی آی گیم به راحتی در دسترس است.

برگرفته از فروشگاه اینترنتی آی گیم (https://igame.ir)

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.