۰ نفر

طالبان نوروز را تحریم کرد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۲۴
کد خبر: 618051
طالبان نوروز را تحریم کرد

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید که نوروز رسم مجوسی است و حکومت این گروه آن را قبول ندارند. مولوی محمد صادق عاکف مهاجر در گفتگو با یک رسانه خصوصی گفته است: «ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خُرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید که نوروز رسم مجوسی است و حکومت این گروه آن را قبول ندارند.

 
مولوی محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگو و رییس اطلاعات وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان می‌گوید که نوروز در اسلام نیست.

مولوی محمد صادق عاکف مهاجر در گفتگو با یک رسانه خصوصی گفته است: «ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خُرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.»

وی افزوده است: «عید نوروز مختص به مجوسی‌ها است و ضرورت نمی‌بینم که نوروز را برگزار نماییم.»

سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان درباره این که آیا سه روز تعطیلی نوروز در سال آینده حفظ خواهد شد یا نه نیز گفته است: «باید دید اداره کار و امور اجتماعی چه تصمیمی خواهد گرفت اما به احتمال زیاد این سه روز تعطیل نخواهد شد.»

این درحالی است که روز گذشته شاروالی طالبان در مزارشریف از آمادگی این نهاد برای برگزاری جشن سالانه نوروز در این شهر خبر داده است.