۰ نفر

بهترین جراح عمل چاقی اسلیو در ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 612498
بهترین جراح عمل چاقی اسلیو در ایران

عمل اسلیو معده اضافه‌وزن مشکلی است که اکثر افراد دغدغه آن را دارند. این مشکل سبب بروز بیماری‌های مختلفی مانند ناراحتی قلبی، دیابت و... می‌شود. راه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و جراحی اشاره کرد.

 

 یکی از روش‌های جراحی تاثیرگذار، عمل اسلیو معده است. ممکن است قبل از انجام جراحی سوالاتی مانند آیا بعد از انجام این جراحی نتیجه دلخواه را کسب خواهم کرد؟ این جراحی چه عوارضی دارد؟ ذهن شما را مشغول کند. در ادامه سعی داریم به بررسی این موارد بپردازیم، برای آشنایی بیشتر با این روش تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اسلیو معده و هر آنچه که در مورد آن نمی‌دانید

اسلیو معده روشی جدید برای کاهش وزن است که با توجه به نتیجه آن، طرفداران بسیاری دارد. درواقع به روشی که به‌وسیله لیزر و با کمک دوربین کوچک جراحی (لاپاراسکوپ) صورت می‌گیرد و در آن 70 تا 80 درصد از معده برداشته می‌شود، جراحی اسلیو معده گفته می‌شود.

در این جراحی چند برش کوچک روی شکم ایجاد می‌شود و لاپاراسکوپ (دوربین مخصوص جراحی) را وارد شکم می‌کنند تا به‌وسیله آن محتویات درون شکم را روی مانیتور مشاهده کنند. سپس لوله‌های بلندی را از طریق برش‌های ایجاد شده درون معده قرار می‌دهند که حجم معده را کاهش خواهد داد.

مدت ‌زمان انجام این جراحی بین 2 تا 3 ساعت بوده و مراقبت‌های بعد از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید آن‌ها را رعایت کنید.

شرایط جراحی اسلیو معده

برای دریافت مجوز از پزشک برای انجام این جراحی باید شاخص توده بدنی (BMI) بالای 35 باشد، همچنین این جراحی برای افرادی که ناراحتی ریوی و قلبی دارند مناسب است؛ زیرا در این جراحی خطرات ناشی از بیهوشی کاهش می‌یابد. قبل از انجام جراحی پزشک آزمایش‌ها، رادیولوژی و... را برای شما تجویز می‌کند که برای بررسی وضعیت باید آن‌ها را انجام دهید.

با توجه به وضعیت سلامتی متقاضی و به‌منظور کاهش خطر، ممکن است پزشک جراحی را به‌صورت دو مرحله‌ای انجام دهد. معمولا عمل دوم بعد از گذشت 12 تا 18 ماه از جراحی اول، انجام می‌شود که اغلب این مدت را پزشک تعیین می‌کند.

عوارض عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده مانند هر جراحی دیگری عوارضی دارد که از جمله آنها می‌توان به ریزش مو، تهوع و استفراغ، عفونت، تب، اسهال، خونریزی و آسیب رسیدن به اندام‌های دیگر در حین جراحی اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر این جراحی به‌وسیله فرد متخصص صورت بگیرد، میزان عوارض آن کاهش می‌یابد.

مزایای عمل اسلیو معده

انجام عمل اسلیو معده برای کاهش وزن مزایایی دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • بعد از انجام عمل اسلیو معده بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، فشارخون بالا، آپنه خواب، ناباروری و... کاهش خواهد یافت.
  • میزان اشتهای فرد کاهش می‌یابد و کمتر احساس گرسنگی می‌کند.
  • به علت داشتن جراحات کم، دوره نقاهت و بهبود بیمار نیز کوتاه خواهد بود.
  • این روش برای کاهش وزن به‌عنوان روشی سالم و آسان شناخته می‌شود که طی آن حدودا 70 درصد از حجم معده کاهش خواهد یافت.

نکاتی که قبل از عمل اسلیو معده باید بدانید!

معده

جراحی بای پس معده، روش دیگر جراحی لاغری با لیزر است که با جراحی اسلیو معده تفاوت‌هایی دارد. در جراحی بای پس معده قسمتی از معده را در انتهای مری برش می‌زنند و آن را بخیه می‌کنند که به آن قسمت جدا شده معده کوچک گفته می‌شود.

 در مرحله بعد بقیه معده را مستقیما به روده کوچک اتصال می‌دهند. سپس بخشی از روده کوچک را برداشته و در امتداد بخش بزرگ قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که در این قسمت شیره معده با غذای موجود در روده مخلوط می‌شود.

جراحی بای پس معده نسبت به جراحی اسلیو معده سابقه طولانی‌تری دارد و دارای استاندارهای تایید شده است. جراحی بای پس پیچیده‌تر و سخت‌تر از اسلیو معده است و با توجه به اینکه میزان جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی آن کاهش می‌یابد، به آن روش ضد جذب نیز گفته می‌شود.

به همین علت پس از انجام جراحی باید با توجه به تشخیص و تجویز پزشک، انواع ویتامین‌، آهن و... را مصرف کرده و هر چند وقت یک‌بار برای انجام معاینه و بررسی وضعیت، به مطب پزشک معالج مراجعه کنید. همچنین در این روش فرد وزن بیشتری را از دست خواهد داد و با توجه به کاهش میزان رفلاکس، برای افرادی که رفلاکس معده دارند، مناسب است.

جراحی لاغری با جدیدترین روش جراحی لاپاراسکوپی

با توجه به حساسیت بالای جراحی و بالا بودن هزینه آن، درصورتی‌که قصد انجام این عمل را داشتید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر محمدرضا عبدالحسینی بهترین جراح لاغری است که با کادر مجرب و استفاده از بهترین دستگاه‌ها، انواع جراحی چاقی و لاغری را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت، اینستاگرام دکتر و مراجعه به مطب، برای ویزیت و معاینه توسط پزشک نوبت دریافت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی عمل اسلیو معده بپردازیم. این جراحی یکی از روش‌های مناسب برای افرادی است که اضافه‌وزن آن‌ها با ورزش و رژیم غذایی کم نمی‌شود. جراحی اسلیو معده روشی جدید بوده که باید توسط فرد متخصص و ماهر انجام شود.

همان‌گونه که ذکرشد بهتر است برای انجام جراحی‌ لاغری نزد پزشک متخصص و ماهری مانند دکتر محمدرضا عبدالحسینی مراجعه کرده که با خیالی آسوده، نتیجه دلخواه را کسب کنید. امیدواریم با خواندن این مطالب پاسخ سوالات خود را متوجه شده باشید.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.