۰ نفر

چگونه از خانه مان حفاظت کنیم؟

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 607347
چگونه از خانه مان حفاظت کنیم؟

خانه های ما پناهگاه های امنی برای خلق آرامش ما هستند، درصد بسیار زیادی از آرامشی که داریم را مدیون داشتن خانه های مستحکم و زیبا هستیم، خانه ها تنها مکانی هستند که میتوانیم با خیال راحت اشیا قیمتی خود را به آن ها بسپاریم، خانه ها محافظ جان و مال ما هستند و برای ایمنی سازی آن ها راه سختی در پیش داریم.

اما امروزه راهکار های نوین و مدرن بسیاری در جهت بهبود امنیت منازل، ساختمان های اداری ، تجاری و ... در اختیار ما هستند، سیستم های اعلام سرقت ، درب های امن و سناریو های حفاظتی میتوانند ایده های خوبی جهت حفظ مال و جان ما باشند، این تجهیزات در قالب تجهیزات امنیتی و حفاظتی میگنجند که در جلوتر بیشتر به آنها میپردازیم.

اینک میخواهیم سیستم های اقتصادی و جذاب حفاظتی را با یکدیگر مرور کنیم :

1 – درب های اتوماتیک

خانه

همه ما کاربرد درب ها را میدانیم، بروز نیاز ها و گسترش تکنولوژی این تجهیزات سبب شد تا با ادغام برخی تکنولوژی های الکترونیکی با این تجهیزات ایده هایی نو بر بستر برق و انرژی های پاک تولید شوند.

درصد بسیار زیادی از آرامش ترددهایمان را مدیون درب های اتوماتیکی هستیم که به متد ها و روش های متفاوتی استفاده میشوند، درب های اتوماتیک شیشه ای ، جک پارکینگی ، کرکره برقی ، راهبند اتوماتیک، درب های رول گیتر، سیستم های امنیتی Fast Moving و ... از جمله تجهیزات امنیتی هستند که نقش به سزایی در مکانیزه شدن تردد ها شده اند.

سیستم های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک درب های امنیتی و حفاظتی در چند وهله برای ما مناسب اند، اول اینکه در خصوص درب هایی شیشه ای کشویی ما بدون نیاز به تماس دست میتوانیم از این درب ها عبور کنیم ، آن هارا از راه دور باز یا بسته و یا قفل کنیم و بدون نیاز به پیاده شدن از ماشین از آنها تردد کنیم .

درب های اتوماتیک بیشترین مصرف خود را در مصارف جک های پارکینگی دارند، این نسل از درب های اتوماتیک سیستم هایی تحت قدرت برق و الکتریسیته هستند که با بهره بری از مدار ، میل ماردون، چرخ دنده و ... هستند که در کارخانجاتی در سراسر دنیا با برند های مختلف تولید میگردند، برند های ایرانی مطلوب و باکیفیت این محصولات را میتوان جک پارکینگی سیماران ، سوزوکی، بریزی، گلدن گیت ، پویادر ، یال، پرشین پاور، سوپرلایف و ... دانست.

از برند های مرغوب و معروف جک های پارکینگی میتوان به برند های وی تو ، بی اف تی ، لایف ، فک ، نایس ، زومر و ... اشاره کرد ، این برند ها اغلب در کشور هایی مانند ایتالیا ، المان و اسپانیا تولید میگردند، که تکنولوژی این تجهیزات اغلب به صورت الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تولید میگردند.

2 – دزدگیر اماکن

2

سیستم های اعلام سرقت یا همان دستگاه های دزدگیر اماکن که تحت فرمان هایی صادره از سنسور های حرکتی و مادون قرمزی میتوانند سرقت، حریق، قطعی و وصلی برق ، اتمام شارژ سیم کارت، شکستن شیشه و ... را تشخیص دهند و ان را از طریق تماس های تلفنی ، اعلانات صوتی از طریق بلندگو و... اعلام کنند.

سیستم های دزدگیر اماکن دستگاه هایی پیشرفته و بسیار حساس هستند ، همینطور دستگاه های اعلام سرقت قابلیت اتصال به سیستم های جانبی را نیز دارند این دستگاه ها میتوانند با تحریک شدن چشمی ها و سنسورها به دستگاه هایی همچون مه ساز نیز هشدار سرقت بدهند که وظیفه آن تولید و پخش مه غلیظ و از بین بردن وسعت دید برای سارقان است.

برند های دزدگیر اماکن

دستگاه های اعلام سرقت در ایران برند های مختلفی دارند که برخی از آنها خارجی و برخی داخلی است که مطابق معمول قیمت و خدمات پس از فروش و سادگی استفاده دستگاه های داخلی به مراتب بهتر و بیشتر است ، برند هایی همچون پارادوکس، AVS ، CyberTech ، Simens و ... از برند های خارجی و معروف دستگاه های دزدگیر اماکن میباشند که دارای قدرت مانور و سرعت بالا با قیمتی بالاتر از دستگاه های ایرانی هستند.

برند های دزدگیر سایلکس ، جی ام کا، فایروال، کلاسیک، آنیک، بتا، گلدن و ... از زمره دستگاه ها ایرانی با کیفیت و خوش قیمت ایرانی هستند که درصد بسیار بالایی از مصارف خانگی و رایج کشور را تامین میکنند.

دزدگیر های اماکن در حوزه هوشمند سازی و کنترل از راه دور نیز نقشی پر رنگ دارند، این دستگاه ها با داشتن رله ازاد و زون 24 ساعته میتوانند در حکم یک دستگاه هوشمند کنترل از راه دور و یک دستگاه اعلام حریق نیز عمل کند ، زون 24 ساعته این دستگاه به کمک دتکتور دودی باسیم یا بیسیم خود میتواند در صورت بروز حریق شما را از طریق پیامک و تماس تلفنی از حادثه مطلع کند.

همینطور معمولا دستگاه های دزدگیر اماکن بسته به نوع و برند میتوانند از 1 تا 8 رله آزاد داشته باشند ، این رله ها معمولا در دو حالت NO – NC قرار میگیرند که اصطلاحا آن ها را باز و بسته مینامند در این حالات شما میتوانید از راه دور تجهیزات برقی خود را به صورت مشترک یا اختصاصی کنترل کنید ، شیر برقی ، مودم اینترنت و هر آنچه با برق کار میکند از طریق رله های ازاد دستگاه دزدگیر قابل کنترل است.

2 – دوربین مداربسته

دوربین

دوربین های مداربسته معمولا رایج ترین و پرمصرف ترین دستگاه ها و تجهیزات حفاظتی و نظارتی هستند که میتوانند لحظات مهم را برای ما ضبط کنند، از زمان ها پیش دیگر قابلیت های این دستگاه ها به ضبط تصاویر محدود نمیشد و قابلیت های دیگری مانند ضبط صدا، قابلیت تعقیب سوژه ، خط فرضی، دید در شب رنگی ، تشخیص صورت ، پلاک خوانی و ... به این دوربین ها اضافه شده است که به مراتب این دستگاه ها را کاربردی تر و مفید تر میگرداند.

تصاویر دوربین های مداربسته و اجزای جانبی آنها میتواند مارا از اتفاقات ناخوشآیندی که در پیرامون ما اتفاق میفتند آگاه کنند؛ سرقت یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که ممکن است در زمان های مختلف برای دارایی های با ارزش ما رخ دهد، سارقان با استفاده از ترفند ها و تکنیک های خود همواره به فکر دور زدن پروتکول های امنیتی سازه ها و ساختمان ها هستند اما یکی از تجهیزاتی که همواره در دسترس است دستگاه دوربین مداربسته و تصاویر آن است.

سیستم های دوربین مداربسته قابلیت ضبط تصاویر بدون کوچک ترین خطا در روز و شب را دارند ، همینطور این سیستم ها را در کمترین زمان میتوان نصب و خریداری نمود، همینطور برخی قابلیت های اضافی این تجهیزات آن ها را جذاب تر نیز میگرداند، برای مثال باتری بک آپ یا دستگاه IPS میتواند در صورت قطع جریان برق اصلی ، با استفاده از باتری اسیدی تا ساعت ها بعد دوربین ها و دستگاه ضبط را روشن نگه دارد همینطور این دستگاه بعد از اتصال جریان برق به صروت خودکار از مدار خارج شده و جریان برق اصلی را متصل میکند.

مجموعه شرکت های صنایع الکترونیک سها بزرگترین هلدینگ تامین ، تولید ، پخش و پشتیبانی سیستم های حفاظتی، نظارتی و امنیتی در کشور است، این مرکز در حال حاضر با پوشش بیش از 120 برند مطرح جهانی و ایرانی در عرصه سیستم های الکترونیک جایگاه خوبی در بازار ایران و به خصوص استان های تهران و البرز کسب نموده است.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.