۰ نفر

۶ مورد از محبوب‌ ترین انواع چیدمان آشپزخانه مدرن

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 602856
۶ مورد از محبوب‌ ترین انواع چیدمان آشپزخانه مدرن

حتی مرتب‌ترین فضاها نیز می‌توانند از ایده‌های چیدمان آشپزخانه بهره‌مند شوند. مطمئنا همه ما نمی‌توانیم یک پنجره در جلوی سینک آشپزخانه بگذاریم یا در آپارتمانی که اجاره کرده‌ایم هود سفارشی قرار دهیم. بااین‌حال، ایده‌های مختلفی برای چیدمان آشپزخانه وجود دارد که به ما کمک می‌کنند با استفاده از آن‌ها از آنچه داریم بیشترین استفاده را ببریم.

 چیدمان درست آشپزخانه مهم‌ترین عامل برای داشتن فضای کاربردی در آشپزخانه است. بنابراین، با ما همراه باشید تا در ادامه با چند مورد از محبوب‌ترین انواع چیدمان آشپزخانه مدرن آشنا شوید.

 

1- آشپزخانه گالی

در این نوع آشپزخانه، کابینت‌ها در دو ردیف و در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و شما می‌توانید از میان آن‌ها رد شوید. در آشپزخانه گالی، از حداکثر فضا بدون اتلاف استفاده می‌شود. از سوی دیگر، نه‌تنها در این نوع آشپزخانه از کابینت‌ها به‌صورت مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌شود، بلکه ابزارهای خاص نیز برای آن ضرورت کمتری دارند.

در آشپزخانه گالی، یک ردیف کابینت اضافه در نظر گرفته می‌شود و این امر باعث می‌شود که فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای شما فراهم شود. اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید یا در خانه چند نفر آشپزی کنند، بهتر است محل کار در امتداد یکی از دیوارها باشد نه هر دو. در این صورت، ترافیک در آشپزخانه کمتر می‌شود و خطر آسیب کاهش پیدا می‌کند.

2-آشپزخانه تک دیواری

2

این چیدمان ساده که معمولا در آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود بدون اینکه کاربرد آشپزخانه را رها کند باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بهینه شود. این چیدمان شامل کابینت‌هایی است که بر روی دیوار و در کنار یخچال نصب شده‌اند که می‌توانند شامل کابینت‌های بالایی و پایینی باشند و باعث زیبایی آشپزخانه شوند. اگر هنوز برای خریداری یخچال اقدام نکرده‌اید، انتخاب یخچال و فریزر دیپوینت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. یخچال دیپوینت دوقلو، بزرگ، جادار و دارای یخساز است و می‌توانید آن را از نمایندگی آنلاین یخچال دیپوینت با قیمت مناسب تهیه کنید.

برای اینکه آشپزخانه تک دیواری داشته باشید لازم است عمودی فکر کنید. شما تنها عرض زیادی برای کار کردن دارید و بنابراین، برای اینکه بیشترین فضا را برای ذخیره کردن وسایل داشته باشید، کابینت‌های خود را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید.

از سوی دیگر، سعی کنید یخچال را در یک طرف، فر و اجاق‌گاز را در وسط و سینک را در انتهای دیگر آشپزخانه قرار دهید. اگر کابینت‌ها را نمی‌توان تا سقف قرار داد سعی کنید از قسمت بالای کابینت‌ها برای گذاشتن وسایلی استفاده کنید که از آن‌ها استفاده کمی دارد. همچنین، می‌توانید از این قسمت برای نشان دادن بیشتر تم آشپزخانه استفاده کنید. همچنین اگر برای انتخاب طرح و نوع کاشی مناسب برای آشپزخانه نیاز به راهنمایی دارید این مقاله را مطالعه کنید.

3-آشپزخانه L شکل

یکی دیگر از انواع چیدمان آشپزخانه که بسیار کاربردی نیز محسوب می‌شود آشپزخانه L شکل است. در این نوع آشپزخانه، کابینت‌ها در امتداد دو دیوار و عمود بر هم قرار می‌گیرند. اگرچه گوشه‌های آشپزخانه به چند راه‌حل هوشمندانه برای قرار دادن کابینت‌ها برای کاربردی کردن آن نیاز دارند اما اگر این قسمت‌ها باز در نظر گرفته شوند می‌توانند برای قرار دادن لوازم‌خانگی یا کار کردن انعطاف‌پذیری بسیار زیادی را ارائه دهند.

اگر فضا اجازه می‌دهد با نصب یک کمد دیواری، از گوشه و کنار آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید. به‌این‌ترتیب از فضای ارزشمندی که معمولا در گوشه نادیده گرفته می‌شود استفاده می‌شود و درنتیجه، دارایی بزرگی را برای آشپزخانه ایجاد می‌کنید. حتی می‌توانید با آشپزخانه L شکل، در گوشه‌ای از آشپزخانه فضایی برای صبحانه خوردن فراهم کنید.

4- آشپزخانه U شکل

آشپزخانه U شکل، چیدمانی عالی برای آشپزخانه‌های بزرگ محسوب می‌شود. در این نوع آشپزخانه سه ردیف کابینت در نظر گرفته می‌شود. این نوع چیدمان فضای زیادی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند اما اگر در هر سه سمت آشپزخانه، کابینت‌های بالایی نیز وجود داشته باشند می‌توانند فضای آشپزخانه را محصور کنند.

بنابراین، برای اینکه آشپزخانه محصور نشود، تنها در یک یا دو سمت، کابینت‌های بالایی را در نظر بگیرید. با آشپزخانه U شکل می‌توانید به‌راحتی در آشپزخانه حرکت کنید و همچنین، چند نفر می‌توانند در آشپزخانه در حال کار کردن باشند زیرا در این آشپزخانه افراد می‌توانند در هر سوی فضا مشغول انجام کار باشند.

5- آشپزخانه جزیره‌ای

3

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های اوپن، آشپزخانه جزیره‌ای است. این نوع آشپزخانه، یک فضای کار کردن و فضای ذخیره‌سازی در وسط آشپزخانه فراهم می‌شود. جزیره آشپزخانه می‌تواند سطحی برای پخت‌وپز یا آماده کردن غذاها فراهم کند.

اگرچه آشپزخانه‌ای که قرار است جزیره در آن قرار بگیرد، لازم است بزرگ باشد اما قرارگیری جزیره می‌تواند ترافیکی طبیعی را در آشپزخانه ایجاد کند. از جزیره همچنین می‌توان برای تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در هنگام آماده کردن غذا استفاده کرد. ازآنجایی‌که جزیره در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد می‌تواند محلی مناسب برای نورپردازی‌های تزئینی باشد.

از سوی دیگر، با وجود آشپزخانه جزیره‌ای می‌توانید از داخل آشپزخانه، تلویزیون را نیز تماشا کنید. اگر هنوز برای خرید تلویزیون تصمیمی نگرفته‌اید لازم است بدانید امروزه تلویزیون‌های باکیفیتی در بازار وجود دارند که یکی از آن‌ها تلویزیون هایسنس led با کیفیت 4k است که می‌توانید آن را در سایز 55 اینچ با قیمت روز خریداری کنید. این تلویزیون امکانات متعدد و قیمت مناسبی دارد.

6- آشپزخانه شبه‌جزیره

آشپزخانه شبه‌جزیره مربوط به آشپزخانه جزیره‌ای است و در آن از یک پیشخوان استفاده می‌شود که از دیوار یا کابینت بیرون می‌آید. این راه‌حلی برای آشپزخانه‌هایی است که محلی برای نصب جزیره ندارند. با این نوع آشپزخانه می‌توانید از مزایای آشپزخانه جزیره‌ای استفاده کنید. از شبه‌جزیره می‌توان برای تهیه غذا، غذا خوردن یا کارهای دیگر استفاده کرد. همانند آشپزخانه جزیره‌ای، آشپزخانه شبه‌جزیره، فرصتی بسیار عالی برای تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در زمان تهیه غذا ارائه می‌دهد.

درنهایت، چیدمان مناسب آشپزخانه نه‌تنها به شما کمک می‌کند از فضای آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید، بلکه می‌توانید آشپزخانه‌ای زیبا و شیک را ایجاد کنید. برخی از انواع چیدمان آشپزخانه‌های مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب‌تر هستند اما برخی دیگر، برای آشپزخانه‌های بزرگ قابلیت کاربرد بیشتری دارند. بنابراین، در هنگام چیدمان آشپزخانه خود، علاوه بر انواع چیدمان‌ها، لازم است به اندازه آشپزخانه خود نیز توجه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.