۰ نفر

فقیرترین استان‌ها درجذب سرمایه‌گذاری صنعتی؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 58946

بیشترین حجم سرمایه‌گذاریهای صنعتی صورت گرفته در کشور براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سه ماهه نخست امسال مربوط به سه استان اصفهان، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

براین اساس حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی انجام شده در سه استان اصفهان، آذربایجان غربی و تهران طی سه ماهه نخست امسال به ترتیب به 1965، 1454 و 1313 میلیارد ریال رسید.

از دیگر استان‌هایی که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در آنها طی سه ماهه نخست امسال صورت گرفت می‌توان به گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، گلستان، قم، همدان، خوزستان، البرز، کردستان، خراسان رضوی و فارس اشاره کرد.

کمترین میزان سرمایه‌گذاری صنعتی براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست 1393 نیز مربوط به استان‌های خراسان جنوبی با 19، سیستان و بلوچستان با 35، هرمزگان با 44، کرمانشاه با 46 و ایلام با 59 میلیارد ریال بوده است.

در مجموع در بهار امسال حجم سرمایه گذاری‌های صنعتی براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده به بیش از 14 هزار و 148 میلیارد ریال رسید. این در حالی است که در سالهای 1391 و 1392 حجم کل سرمایه‌گذاری‌های به ترتیب به بیش از 62.8 و 86.6 هزار میلیارد ریال رسیده بود.

براساس تازه‌ترین اظهارنظرهای مطرح شده از سوی مسئولان دولت یازدهم رشد صنعتی کشور در سال جاری مثبت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،به گفته جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد صنعت کشور از منفی 10 درصد به دو درصد مثبت در حال حاضر رسیده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم اعلام کرده که نرخ رشد صنعت و معدن کشور در زمستان سال گذشته به مثبت 0.8 درصد رسید.