۰ نفر

معرفی بهترین ترفند های کسب و کار در اینستاگرام

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 580616
معرفی بهترین ترفند های کسب و کار در اینستاگرام

امروزه با افزایش توجه به فضای مجازی و نقش آن در انواع کسب و کار، آشنایی و یادگیری ترفند های کسب و کار در اینستاگرام می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

شاید بتوان علت موفقیت بیشتر یک کسب و کار نسبت به کسب و کار مشابه دیگر در اینستاگرام را همین آشنایی با این ترفندها و استفاده از آن‌ها دانست. در ادامه به بررسی برخی از این ترفندها می‌پردازیم.

ایجاد اکانت اختصاصی، شروع استفاده از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام

اکانت اختصاصی، یعنی اگر اکانت شخصی دیگری در اینستاگرام دارید، آن را همانطور شخصی نگهداشته و برای کسب و کارتان یک اکانت اختصاصی ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان و افراد خواهان کسب و کار شما درگیر پیج شخصی شما نشوند و فقط مطالبی که درمورد کارتان می‌خواهند بدانند برای آن‌ها نمایش داده‌شود. همچنین اکانت اختصاصی برای بیزینس، باعث تمرکز شما بر روی کار و تبلیغات آن می‌شود. 

اولین قدم، معرفی کسب و کار 

برای داشتن یک کسب و کار موفق باید ابتدا بتوانید کسب و کار خود را به‌طور کامل و دقیق معرفی کنید؛ این کار را می‌توانید در بخش پروفایل اکانت کسب و کارتان انجام دهید؛ مثلا در بخش بیوگرافی، خودتان را معرفی کنید. بگویید در چه زمینه‌هایی فعالیت دارید. کسب و کارتان به چه شغل‌هایی مربوط است و چگونه می‌توانید به سایر حرفه‌ها کمک کنید. همچنین بگویید چند سال است که در این زمینه فعالیت دارید. هرچقدر مختصر و مفید خودتان را معرفی کنید تحمل مخاطب برای خواندن کامل بیوگرافی شما بالاتر خواهد بود. عکس پروفایل مرتبط با کسب و کارتان بگذارید؛ این عکس می‌تواند آرم شرکت یا تیم‌تان باشد یا اینکه یک عکس از نمونه محصولاتتان باشد.

سایت داشته باشید

داشتن وب‌سایت، می‌تواند یکی از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام برای جذب مشتری باشد؛ زیرا بسیاری از افراد برای اینکه از خرید خود اطمینان داشته ‌باشند، به دنبال پیجی می‌گردند که سایت داشته‌ باشد، زیرا خرید از کسب و کاری که برای فروش محصولات خود سایت طراحی کرده ‌است مطمئن‌تر است. لینک سایت را در قسمت بیوگرافی قرار دهید تا مشتریان به آن دسترسی سریع و آسان داشته‌ باشند و از وقایع سایت و محصولات جدید اطلاع پیدا کنند.

کسب و کارتان را تبلیغ کنید

2

پس از ایجاد اکانت اختصاصی و معرفی کسب و کار در آن، نوبت به تبلیغات می‌رسد؛ زیرا مردم باید پیج را ببینند تا از کسب و کار شما باخبر شوند. برای انجام تبلیغات در اینستاگرام باید چگونگی، مدت‌زمان و هزینه‌ای را که می‌خواهید بابت آن بپردازید را تعیین کرده و سپس باتوجه به آن‌ها اقدام کنید.

اینستاگرام گزینه‌های مختلفی را برای تبلیغات پیجتان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ شما می‌توانید باتوجه به استراتژی، زمان و هزینه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای تبلیغ موثرتر می‌توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. به پیج‌های با بازدیدکننده بالا سفارش تبلیغ بدهید؛ با اینکار به یکباره عده زیادی از وجود شما و کسب وکارتان آگاه می‌شوند.

 اینجا تازه اول کار است، زیرا باید با تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن نمونه کارهایتان افرادی را که از طریق تبلیغات جذب کرده‌اید، حفظ کنید. در ادامه در مورد ترفند های کسب و کار در اینستاگرام برای تولید محتوا نیز توضیح می‌دهیم. برای تبلیغ کسب و کار، شرکت‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌هایی وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها و سپردن تبلیغات پیج به آن‌ها می‌توانید تبلیغات پیجتان را افزایش دهید.

هشتگ‌ها، یکی دیگر از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام

ابتدا، برای محصولاتتان یک هشتگ خاص طراحی کنید؛ هشتگی که فقط و فقط مخصوص محصولات شما باشد. حال این هشتگ را در تمامی پست‌ها و استوری‌ها به کار ببرید. از کاربران پیجتان نیز بخواهید اگر مطلبی درمورد شما و محصولاتتان منتشر می‌کنند حتما هشتگ مخصوص برند شما را استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آموزش کامل هشتگ گذاری ر ا مطالعه کنید

محصولات را به خوبی در کپشن معرفی کنید

کپشن پست، در حکم ویترین یک مغازه است، هرچقدر جذاب‌تر باشد بیشتر باعث جذب مشتری می‌شود. بنابراین نوشتن یک کپشن مناسب می‌تواند یکی دیگر از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام باشد. این کپشن‌ها را می‌توان در نقش یک فراخوان برای خرید محصولات در نظر گرفت.

 حتی اگر عکس جذابی برای پست‌تان بگذارید ولی کپشن مناسبی نداشته باشد بازهم در ایجاد پست مناسب موفق نبوده‌اید. همچنین از محصولاتتان عکس‌های با کیفیت و از چندین زاویه ارائه دهید

 ایجاد سرگرمی و مسابقه، از محبوب‌ترین ترفند های کسب و کار در اینستاگرام است

با برگزارکردن مسابقه و ایجاد سرگرمی و در پایان، جایزه دادن به افراد برنده می‌توانید برای پیجتان مخاطب جذب کنید. با اینکار علاوه‌بر اینکه فالوورهایتان را می‌توانید افزایش دهید؛ پویایی پیجتان را نیز حفظ می‌کنید.

بارگذاری فیلم را که یکی از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام است، در نظر داشته‌باشید

گاهی مطالبی را که می‌خواهید به صورت کپشن ارائه دهید از طریق فیلم به اطلاع کاربران برسانید، بدین وسیله با استفاده از یکی دیگر از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام، می‌توانید ارتباط نزدیکی با مخاطب برقرار کنید. اینکه مخاطب با صدای خود شما درباره‌ی محصولات و چگونگی فعالیت شما مطلع شود خودش باعث جلب اعتماد می‌شود.

 مثلا مطالبی را که می‌خواهید داخل کپشن ویدیو بنویسید، هم‌زمان که دارید از محصولات فیلم می‌گیرید، خودتان داخل ویدیو توضیح دهید. دقت داشته ‌باشید که فیلم‌ها باید مختصر و مفید باشد، نه انقدر کوتاه که مخاطب موضوع را متوجه نشود و نه انقدر طولانی که حوصله‌اش سر برود. در کپشن یا انتهای ویدیو می‌توانید از فالوورها درخواست کنید، ویدیو را برای دوستانشان نیز ارسال کنند یا آن را استوری کنند، به اینصورت شما از هر فرصتی برای افزایش تعداد فالوورهایتان استفاده کرده‌اید.

به طور منظم استوری بگذارید

با مرتب استوری گذاشتن، همیشه در یاد مخاطب می‌مانید. نه تنها از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام، بلکه کسب و کار در هر بستری، ماندگاری در ذهن مخاطب و استمرار در فعالیت و زنده نگهداشتن کسب و کار است که موجب موفقیت در آن می‌شود. از آنجاییکه ممکن است فالوورها، پیج‌های زیادی را فالو داشته باشند، امکان دیده‌شدن استوری‌ها نسبت به پست‌ها بالاتر است.

 بنابراین نظم و استمرار در گذاشتن استوری باعث افزایش توجه به کسب و کار شما می‌شود. اگر می‌خواهید برخی از استور‌ی‌هایتان همواره در پیج نمایش داده‌شوند و هر کاربر جدیدی که وارد پیج می‌شود بتواند آن را ببیند، می‌توانید آن استوری‌های مدنظرتان را تحت عنوان هایلایت به پروفایلتان اضافه کنید.

برای ارائه محتواهای خود برنامه داشته باشید

یک برنامه برای ارائه محتواها داشته باشید، یعنی بدانید که در چه روزی می‌خواهید در چه زمینه‌ای مطلب ارائه دهید. مناسبت‌ها را بدانید و برای هریک از آن‌ها برنامه‌ای داشته باشید. ( تقویم محتوای اینستاگرام داشته باشید )

برخورد مناسب با مخاطب یکی از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام است

برخورد مناسب با مخاطب نه تنها در اینستاگرام بلکه در همه بسترهای کسب و کار اهمیت دارد. همیشه در کتاب‌ها و مقاله‌های ارتقا کسب و کار بر اهمیت مشتری‌مداری تاکید شده‌است. وقتی شما به موقع و در اسرع وقت به دایرکت مخاطب پاسخ دهید باعث می‌شود مشتری بداند که شما در کار خود نظم و استمرار دارید.

 با مشتری خوش‌برخورد باشید زیرا با رقابتی که در کسب و کار مجازی وجود دارد مخاطبان با اندکی بی‌احترامی می‌توانند سراغ پیج دیگری رفته و از آن خرید کنند. پس اگر می‌خواهید به حرفه خود کمک کنید خوش‌رو و خوش‌برخورد باشید؛ در کمال آرامش و صبوری به تمام سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ دهید تا محصولی که در نظر دارند کاملا شناخته را با اطمینان خاطر از شما خرید کنند. همچنین در مورد نحوه ارسال و زمان رسیدن کالا به دست ایشان نیز به‌طور کامل توضیح دهید.

فالوور فیک ممنوع

ممکن است عده‌ای خرید فالوور واقعی را به عنوان یکی از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام معرفی کنند اما شاید خریدن فالوور و ایجاد به یکباره تعداد زیادی فالوور، اما فیک، برای مدتی درآمد شما را افزایش دهد اما بعد از مدتی از تعداد لایک‌ها و بازدیدکننده‌ها، می‌توان دریافت که تعداد فالوورها واقعی نیستند. همین امر موجب بی‌اعتمادی مخاطبان واقعی پیج می‌شود و درنتیجه درمورد خرید محصولات هم به شما اعتماد نخواهند کرد.

کارآگاه باشید

همانند یک کارآگاه رفتارهای فالوورهایتان را زیر نظر داشته باشید. دقت کنید که به چه محتواهایی واکنش خوب یا بد نشان می‌دهند. واکنش‌های خوب را به منزله مناسب و کاربردی بودن محتوا و رضایت مخاطبان بدانید و سعی کنید مطالب بعدی را از همان حیطه یا مشابه آن انتخاب کنید. اما واکنش‌های بد را بیشتر بررسی کنید و توجه کنید که چه بخشی از آن نتوانسته مخاطبان را راضی کند.

آیا ویدیویی که تهیه کردید زیادی طولانی بوده؟ آیا نحوه فیلم‌برداری نامناسب بوده‌است؟ آیا مطالب کپشن، به سوالات احتمالی فالوورها پاسخ نداده؟ آیا مشکلی در ساخت محصولات وجود دارد؟ یا دیگر محصولاتی که ارائه می‌دهید موردنیاز مخاطبانتان نیست؟ خلاصه مطلب اینکه، باید سریعا مشکل را یافته و آن را حل کنید تا فالوورهایی را که با کمک از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام بدست‌آورده‌اید، از دست ندهید.

این مطلب رپرتاژ آگهی است و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.