۰ نفر

چهار ترفند ساده برای تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 576376
چهار ترفند ساده برای تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه

حتما شما نیز تجربه مشابه ما را داشته‌اید: زمانی که در آشپزخانه در حال کار هستید و یا در حال سرخ کردن مواد غذایی، روغن روی گاز، هود، دیوار و حتی کاشی‌های کف زمین پاشیده می­­شود.

 از این بدتر زمانی است که روی لوازم خانه به ویژه وسایلی که در طبقات یا کابینت‌های بالایی قرار داده‌اید، پر از گرد و خاک شده و با روشن کردن هود، نتیجه ایجاد یک لایه چربی با لایه گرد و خاک است که روی انواع وسایل می‌نشیند. این مقاله تلاش می‌کند راه‌های بسیار خوبی را برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه، از جمله لوازم برقی ارائه دهد. با ما همراه باشید.

  1. روغن سفید، شوینده‌های قوی عصر جدید

روغن سفید یا پارافینیوم لیکوییدیوم یک محصول جانبی مایع است که از پالایش نفت خام بدست می­آید. این روغن یا روغن معدنی سفید یک ماده شیمیایی است که در ترکیب برخی مواد آرایشی بهداشتی مانند روغن بچه وجود دارد. این ماده می­تواند برای تمیز کردن سطوح تاثیر بی‌نظیری داشته باشد. به این ترتیب، ما این نوع روغن‌ها را برای پاک کردن روی لوازم برقی یا حتی گاز و هود پیشنهاد می‌دهیم. سطح آلوده انواع لوازم را می­توانید تنها با مقداری از این ماده پاک کنید.

  • به تمیز کردن روی هودها اهمیت بدهید

اگر هود‌ی که در خانه دارید، قدیمی است، حتما متوجه شده‌اید که تجمع زیاد چربی روی آن، کارایی را به مراتب کاهش می‌دهد، بنابراین تمیز کردن دوره‌ای هود، عمر آن را افزایش خواهد داد. پس تلاش کنید اگر توانایی خرید هود جدید ندارید، از این ماده‌های شوینده موثر برای تمیز کردن هود استفاده کنید.

اما اگر قصد خرید هودهای جدید را دارید، انواع فیلتردار، کار شما را راحت‌تر می‌کند و مدل هایی مانند هود توکار اخوان، از برندهایی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانید برای خریدشان اقدام کنید.

  • تمیز کردن پکیج‌ها با روغن سفید

روغن سفید کاربرد‌های مختلفی دارد و از آن در صنعت پزشکی، دامپزشکی، مکانیکی و حتی گاهی در لوازم آرایشی استفاده می­شود و به عنوان یک کاربرد جانبی می­توانید از ترکیب آن به همراه جوش شیرین، چربی‌ها و گرد و غبار را از روی لوازم آشپزخانه و لوازم برقی پاک کنید، بدون این که نگران تخریب سطح آن باشید. اما وقتی به پوشش خارجی پکیج‌ها می‌رسید، باید دقت کنید، چرا که برخی از این محصولات به دلیل بی‌کیفیت بودن، پس از چند بار تمیز شدن، زنگ می­زنند و از بین می­روند.

بنابراین یادتان باشد هنگام خرید این محصولات دقت کنید و سراغ برندهای معتبر بروید. برای مثال سال‌هاست پکیج های ایران رادیاتور، از محبوب‌ترین انواع وسایل گرمایشی است و به راحتی از فروشگاه‌های اینترنتی و آفلاین قابل خرید است.

2-سرکه، ماده شستشوی قدیمی و همیشه در دسترس

2

سرکه را همگی می‌شناسیم، ماده‌ای که برای درست کردن انواع ترشی‌ها و غذاها استفاده می‌کنیم و انواع مختلفی هم دارد. باکتری‌هایی که در انواع مواد غذایی وجود دارند، با فرایند تخمیر اتانول، ماده را به سرکه تبدیل می‌کنند که اسیدی است که کاربردهای مختلفی دارد. خاصیت خورندگی آن، موجب حل شدن مواد مختلف می‌شود و برای تمیز کردن لکه‌های چربی عالی است.  

بنابراین اگر از مواد شوینده، انتظار لازم را نداشتید، می­توانید مقداری سرکه را به صورت مستقیم یا با آب ترکیب کنید و روی سطح لوازم برقی خود بکشید تا به خوبی چربی و آلودگی را از سطح آن بزداید. اما در میزان استفاده از آن دقت کنید، همیشه یک چهارم میزان آبی که استفاده می‌کنید، سرکه مخلوط کنید و حتی گاهی اوقات بهتر است، فقط چند قطره از آن را به محلول شوینده اضافه کنید تا نتیجه لازم را ببینید.

دقت کنید که پس از اتمام کارتان با سرکهف از پاک شدن سطح اطمینان حاصل کنید تا اسید موجود در آن باعث خورندگی سایر سطوح نشود.

3-گاز پاک کن‌های قوی، قهرمان‌ چربی‌زدایی

در میان محلول‌های شوینده بهترین نوع آن برای از بین بردن چربی های سنگین گاز پاک کن است. این ماده به خوبی می­تواند سطوح چرب و آلوده را پاک کند. فقط باید بگذارید چند دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس با یک دستمال خشک روی سطح مورد نظر بکشید تا آلودگی‌ها را به خوبی پاک کند.

گاز پاک‌کن برای تمیز کردن فیلتر‌های هود هم بسیار قوی عمل می­کند و می­تواند تمام آلودگی‌های آن را به خوبی پاک کند. می­توانید از پودر ماشین لباسشویی هم برای پاک کردن چربی‌های هود استفاده کنید که البته این کار زمان بیشتری خواهد برد تا به خوبی فیلتر ها پاک شود.

4-دامستوس، خطرناک اما موثر

3

دامستوس یکی از جدیدترین انواع شوینده‌ها، بیشتر برای پاک کردن سطوح سرویس و حمام کاربرد دارد، اما زمانی که لکه‌ها بسیار آزاردهنده هستند و به سختی پاک می­­شوند، استفاده از آن را پیشنهاد می‌دهیم. این پاک کننده قدرتمند به راحتی آلودگی‌ها را بدون هیچ زحمتی از بین خواهد برد.

اما در استفاده از دامستوس، به این نکات دقت کنید: دامستوس را با هیچ محلول شوینده دیگری ترکیب نکنید، چون باعث تولید گازهای سمی می­شود و هنگام استفاده از آن حتما از یک ماسک دو لایه استفاده کنید تا در دراز مدت به بیماری‌های ریوی دچار نشوید. دامستوس بوی تند و آزاردهنده ای دارد که می­تواند به ریه‌های شما آسیب وارد کند. پس از استفاده از آن حتما یک فنجان شیر گرم هم بنوشید.

سخن پایانی

اگر تجربه تمیز کردن خانه و لکه‌ها و چربی‌ها را داشته باشید، بهتر از ما می‌دانید که ماده‌های شوینده‌ای که در این نوشته بررسی شدند، تنها موارد تمیز کننده نبودند. برای مثال در مقاله تمیز کردن 7 وسیله برقی آشپزخانه، راه‌های دیگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند که مدل‌های متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. اما در استفاده از همه این روش‌ها، یک نکته را فراموش نکنید:

سلامتی خودتان در اولویت قرار دارد، بنابراین دستکش‌های مناسب بپوشید، اگر شوینده قوی است و گلوی شما را آزار می‌دهد، حتما از ماسک استفاده کنید و بیش از همه روش مصرف هرکدام از شوینده‌ها را یاد بگیرید.

نویسنده: سارااقبالی

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.