۰ نفر

۵ نکته مد برای لباس پوشیدن در آب و هوای فصل پاییز

۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 570349
۵ نکته مد برای لباس پوشیدن در آب و هوای فصل پاییز

با شروع شدن فصل رنگارنگ پاییز همه ما ذوق پوشیدن لباس های رنگارنگ پاییزی خود را داریم و شوق قدم زدن های کودکانه در عصر های سرد پاییزی با کاپشن و کلاه لبخند عمیقی روی لبانمان خواهد شد. اما شاید همه هم تا این اندازه از آمدن پاییز خوشحال نشوند و ندانند که باید چه چیزی برای پاییز خود بپوشند.

 اول از همه باید بدانید که در هر فصل مد و لباس به سمت همسو شدن با آب و هوا پیش میروند و از آنچه در طبیعت می­بینند الهام می­گیرند تا لباس هایی باب میل مصرف کنندگان تولید کنند. هماهنگی با فضا یعنی رنگهایی که برای لباس ها استفاده می­شود با توجه به رنگ هایی که بیشتر در هر فصل می­بینیم انتخاب می­شوند. این قاعده در پاییز، بهار و تابستان حتمی است اما در زمستان ما بیشتر رنگ ها درخشان مانند قرمز یا نارنجی و خاکی را برای پالتوها انتخاب می­کنیم. در واقع رنگ هایی که باعث می­شوند تنها با نگاه کردن به آنها حس گرما منتقل شود برای زمستان انتخاب می­شوند. اما پاییز لباس هایی با رنگ برگ درختان دارد. اینجا می­خواهیم کمی در مورد پاییز و لباس های مناسب این فصل با شما صحبت کنیم.

 

  1. بارانی ها برای اولین ماه از پاییز

برای اولین ماه از پاییز یعنی ماه مهر که هوا آنچنان سرد نشده و تنها سوزهای سرده دم صبح کمی آزار دهنده است از بارانی های آستر دار استفاده کنید تا هم بتواند جلوی سوز سرمای اول‌صبح را بگیرد و هم برای ساعات میانی روز احساس گرمای شدید نکنید. بارانی ها مدل های مختلفی دارند.

برای خانم ها بارانی های چین دار که از کمر چین میخورند زیبا به نظر میرسند. این بارانی ها همراه با شلوار های کتان مشکی رنگ و نیم بوتهای چرم عسلی رنگ ترکیب جالب و پاییزی خوبی دارند.

مدل دیگری که می‌توانید تهییه کنید بارانی های کوتاه و گشاد هستند. بارانی هایی که پایین آنها فون می‌شود و به دلیل آهاری که دارد محکم می‌ایستد. این بارانی ها هم با ترکیبی که گفته شد مناسب و زیبا خواهد شد. برای رنگ بارانی هایتان هم سعی کنید از رنگ هایی مثل خاکی یا کرم استفاده کنید.

نوع دیگر بارانی ها مدل های بلندی هستند که پارچه زیادی برده اند. چیزی شبیه کت های بلندی که در دهه ۶۰ خانم ها می‌پوشیدند.این بارانی های بلند با پارچه های پاکتی بسیار زیبا و دخترانه هستند. با این بارانی های بلند هرگز از شلوارهای گشاد استفاده نکنید و شلوارهای جذب با نیم بوت کوتاه را استفاده کنید. دقت داشته باشید که بارانی تا روی مچ پا نباشد و نهایتا تا وسط ساق پا برسد.

کاپشن ها هم برای اولین ماه از پاییز مناسب به نظر می­رسند و می­توانید مدل‌های مختلف کاپشن را با خرید اینترنتی از برند بادی اسپینر تهیه کنید.

2-کت ها چرمی و یا فاستونی برای دومین ماه از پاییز

2

 

ماه دوم پاییز که کمی سرمای هوا بیشتر می‌شود را نمی‌توانیم با یک بارانی سر کنیم. سرمای هوا باعث ضعیف شدن بدنمان خواهد شد بنابراین باید یک پوشش بهتر و مناسب تر برای خودمان داشته باشیم. پارچه های فاستونی سنگین تر از پارچه های بارانی هستند و گرما را بهتر در خود نگه می‌دارند. این پارچه ها بسیار زیبا و خاص هستند و در دسته پارچه های پرارزش قرار می­گیرند. طبعا قیمت این پارچه و قیمت کتی که با این جنس پارچه می­خرید هم کمی بالاتر از دیگر پارچه ها است. کت هایی که با این جنس دوخته می­شوند به زیبایی روی تن می­خوابند. اگر شما نسبت به سرما حساس هستید حتما از یک بافت نازک در زیر کت خود استفاده کنید. این کت های زیبای پاییزی را با طرح های چهارخانه می­توانید با شلوار های کتان به رنگ های سبز تیره یا عنابی ست کنید. رنگ شلوارتان را متناسب با کت خود انتخاب کنید.

کت های دیگری که به تازگی مد شده کت های مخمل هستند. این کت ها که به شکل پیراهن مردانه دوخته می­شود علاوه بر این که گرما را به خوبی نگه می­دارد بسیار مناسب فصل پاییز است و استایلتان را زیباتر خواهد کرد. این کت های مخمل را با شلوارهای مام فیتی که پایینشان تا خورده است و یک کتانی می­توانید استفاده کنید.

کت های چرم دیگر پیشنهاد ما برای شماست. این کت ها جلوی خیس شدنتان زیر باران را می­گیرند و شما را گرم نگهه می­دارند و فراموش نکنید که استایل های چرم بسیار خاص و زیبا هستند و شما را جذاب خواهند کرد. زمانی که می­خواهید یک کت چرمی بخرید توجه داشته باشید که یا کتی بخرید که تا زیر باسن باشد و یا یک کت بلند تا کمی پایین تر از زانو بخرید.

3-کت ها و پالتوهای فوتر و موهر برای ماه سوم پاییز

برای ماه آخر پاییز که هوا تقریبا زمستانی شده و حتی احتمال بارش برف و سردتر شدن هوا بسیار زیاد است دیگر استفاده از کت های فاستونی مناسب نیست. پالتوهای موهر با جنس نرمی که دارند هم شما را گرم نگه می­دارند و هم استایلتان را ظریف خواهند کرد. پالتوهای موهر با رنگ های روشن استایلی دخترانه و شیک برای شما خواهد بود. درباره انواع پارچه‌های موهر در اینجا بیشتر بخوانید.

فوتر هم دیگر جنسی است که می­توانید از آن استفاده کنید. فوتر دو نوع دارد. یکی فوتر کوبیده و یکی فوتر معمولی. هر دو نوع گرما را به خوبی در خود نگهه می­دارند و تفاوت انها بیشتر در شکل ظاهریشان است. فوتر های کوبیده کم حجم و زیباتر هستند و فوتر های معمولی حجمشان بیشتر است و از طرفی فرمشان مانند فوتر های کوبیده مرتب نیست.

  1. جوراب های کلفت و جوراب شلواری ها

3

اگر به استایل های عروسکی علاقه دارید از جوراب شلواری های پشمی به همراه دامن های میدی استفاده کنید. می­توانید یک کت کوتاه زیبا هم به همراه این استایل استفاده کنید و یا می­توانید یک کت بلند فوتر تا روی زانو بپوشید، به شکلی که پایین دامنتان مشخص باشد. همراه این استایل هم می­توانید از نیم بوت های کوتاه استفاده کنید. اگر یک جوراب تور دار هم بپوشید که انتهای توری آن روی نیم بوت تان بیفتد یک استایل رویایی خواهید داشت که هر کسی را از زیبایی استایلتان متحیر می­کند.

4-لباس های سبک و کم وزن

نکته آخر و مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که لباس هایتان بیش از اندازه سنگین نباشد. وزن بالای لباس های زمستانی باعث ایجاد درد در ناحیه کتف ها و گردن می­شود. لباس هایی را انتخاب کنید که هم سبک و هم گرم باشند. لباس های پشمی را امتحان کنید. این لباس ها علاوه بر نرم و لطیف بودن وزن زیادی ندارند و باعث درد در کتف شما نخواهند شد. اگر شما زیاد سرمایی نیستید هم می­توانید برای زیر پالتو از یک بلوز یا تیشرت سفید از برند ال سی وایکیکی استفاده کنید. این برند با کیفیت با حراج آخر فصل محصولات باکیفیت خود را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار خریداران قرار داده است.

در انتها توجه داشته باشید که لباس هایی که برای پاییز می­خرید را چندین بار نشویید و لباس های پاییزی و خصوصا بافت ها در اثر شستشوی زیاد عمرشان کم خواهد شد.

نویسنده: سارااقبالی