۰ نفر

با مشارکت اسنپ‌ دکتر، طرح واکسیناسیون ۱۰۰هزار نفری در فرهنگسرای بهمن شروع شد

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 568301
 با مشارکت اسنپ‌ دکتر، طرح واکسیناسیون ۱۰۰هزار نفری در فرهنگسرای بهمن شروع شد

اسنپ‌دکتر با هدف سرعت بخشیدن به واکسیناسیون سراسری کرونا، با تامین تیم پزشکی و تجهیزات لازم، فرهنگسرای بهمن را به عنوان مرکز واکسن کرونا تجهیز و آماده‌سازی کرد.

افتتاحیه‌ی این مرکز عصر روز گذشته ۱۱ مهر و با حضور حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،  علی‌اصغر خسروی، مدیر فرهنگسرای بهمن و مدیر فرهنگی هنری منطقه‌ی ۱۶، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، گلرخ داوران، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار اسنپ دکتر، مسعود تاج فرد، رییس هیات مدیره و هم‌بنیانگذار اسنپ‌دکتر و کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس و عضو هیات مدیره‌ی اسنپ، انجام شد.

با در دسترس قرار گرفتن واکسن‌ کرونا در هفته‌های اخیر، واکسیناسیون سراسری کرونا سرعت بیشتری پیدا کرده است. اسنپ‌دکتر هم در راستای مسئولیت اجتماعی خود و تلاش برای انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون عمومی کرونا، اقدام به تجهیز فرهنگسرای بهمن به عنوان مرکز واکسیناسیون سراسری کرونا کرده است. هدف از اجرای این طرح، واکسینه شدن ۱۰۰ هزار نفر از مردم ساکن در مناطق ۱۶ و ۱۹ شهرداری تهران است که جزو مناطق پر جمعیت شهر تهران به شمار می‌روند. به دلیل قرار گرفتن فرهنگسرای بهمن بین این دو منطقه، اجرای این طرح دسترسی ساکنین این مناطق را به واکسیناسیون تسهیل می‌کند.

به گفته‌ی روابط عمومی اسنپ‌دکتر این طرح با همکاری شهرداری تهران و وزارت بهداشت انجام می‌شود. در حقیقت دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسن‌ها را در اختیار اسنپ‌دکتر قرار داده است و اسنپ‌دکتر هم تامین تیم پزشکی واکسیناسیون شامل پرستاران مسئول ِواکسیناسیون، آمبولانس و ارائه‌ی مشاوره پزشکی از سوی متخصصان داخلی را برعهده دارد.

در افتتاحیه‌ی این مرکز، خسروی، مدیر فرهنگسرای بهمن، با اشاره به امکان همکاری‌های بیشتر بین مراکز اجتماعی و فرهنگی با کسب‌و‌کارهای آنلاین به خصوص گروه اسنپ گفت: «ما از همکاری‌هایی از این دست استقبال می‌‌کنیم و ظرفیت فرهنگسرای بهمن برای انجام همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌ی رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دیگر هم فراهم است. امیدواریم که واکسیناسیون هم در این مرکز به خوبی انجام شود و با این اقدام در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون سراسری سهیم باشیم و بتوانیم نقش موثری در این زمینه ایفا کنیم.»

محمد خلج، مدیر عامل اسنپ‌، با اشاره به احتمال نیاز جامعه به تزریق دوزهای بیشتر و تداوم واکسیناسیون گفت: « به نظر می‌رسد که برای پایان دادن به همه‌گیری کرونا نیاز به واکسیناسیون در دوزهای بیشتری باشد. در نتیجه ما باید در سطح کشور آمادگی بیشتری پیدا کنیم و ایجاد این مراکز و این تجربه‌ها در آینده می‌تواند کمک‌کننده باشد و از تکرار مشکلاتی که در آغاز کرونا داشتیم جلوگیری کند.»

مدیرعامل اسنپ‌ همچنین با اشاره به  نقشی که کسب و کارهای آنلاین خصوصا گروه اسنپ می‌تواند در کنترل بحران‌ها و مسائلی چون کرونا داشته باشد گفت: «با توجه به اینکه در دوران همه‌گیری کرونا و قرنطینه مردم امکان دریافت خرید و دریافت خدمات حضوری را نداشتند، این شرکت‌های اینترنتی بودند که کمک کردند تا بدنه‌ی سنتی کسب و کارها دوام داشته باشند.» 

او ادامه داد: «حوزه‎ی سلامت جزو بخش‌هایی بود که با همه‌گیری کرونا نقش خدمات آنلاین در آن پر‌رنگ شد. شاید پیش از این کسی فکر نمی‌کرد بتواند این خدمات را به صورت آنلاین دریافت کند. اما همین شرایط سبب شد تا ثابت شود که کسب و کارهای آنلاین حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند باری از دوش جامعه بردارند و کمک کار مردم باشند.» 

در این مراسم، گلرخ داوران هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل اسنپ‌‌دکتر، هم با اشاره به خدماتی که این استارتاپ در حوزه‌ی سلامت در دوران کرونا داشته است گفت: « در واقع دوران رشد اسنپ‌دکتر همزمان شد با شیوع بیماری کرونا در کشور و ما با هدف در منزل ماندن افرادی که مشکوک به کرونا یا بیمار هستند، فعالیت‌های خودمان را پیش بردیم. در دوران کرونا ما توانستیم  به ۱۶۰ هزار نفر مشاوره‌ی تخصصی کرونا بدهیم و تا پیک پنجم کرونا به روزی ۲ هزار مشاوره‌ی کرونا رسیدیم. همچنین به ۳۰ هزار نفر خدمات پزشکی در منزل ارائه داده‌ایم و  با خدمات دیگری مثل سرویس  تهیه‌ی آنلاین نسخه دارو، تلاش کردیم کاربران بدون نیاز به خروج از منزل به خدمات پزشکی و درمانی دسترسی داشته باشند.»

همچنین مسعود تاج‌فرد، بنیان‌گذار و رئیس هیات مدیره اسنپ‌دکتر، با اشاره به نقشی که اسنپ‌دکتر در یک سال و نیم گذشته در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته گفت: «به نظر من اسنپ‌دکتر یکی از کسب و کارهایی است که در قطع زنجیره‌ی انتقال کرونا نقش مهمی داشته. ما کمک کردیم تا مردم بیشتری در خانه بمانند و با پزشکی از راه دور از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی که جزو مراکز پرخطر از نظر انتقال ویروس کرونا هستند جلوگیری کردیم. در واقع، با کمک سرویس آزمایش کرونا در منزل و سرویس‌‌های مشابه تشخیص، ابتلا به کرونای بسیاری از افراد بدون نیاز به خروج از خانه ممکن شد و این افراد توانستند بدون در خطر قرار دادن سایر افراد جامعه، روند درمان خود را شروع کنند. همچنین با وجود همه‌ی مشکلات و چالش‌هایی که ما برای خدمت تهیه آنلاین نسخه‌ی دارو داشتیم، این امکان به ما کمک کرد تا از مراجعه‌ی حضوری افراد زیادی به داروخانه‌ها جلوگیری کردیم. خصوصا در بحث تامین داروهایی که تا حدودی کم‌یاب هستند، از مراجعه‌ی مکرر افرادی که گاه خودشان مبتلا به کرونا بودند، به داروخانه‌ها جلوگیری شد. اما با کمک سایر خدمات و همین سرویس دارو که ارائه‌ی آن در کشور یگانه است، به نظر من توانسته‌ایم نقش خودمان را در کنترل و قطع زنجیره کرونا ایفا کنیم.»

کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس و عضو هیات مدیره‌ی اسنپ هم با اشاره به نقش این کسب و کار در جلوگیری از شیوع کرونا تصریح کرد: «ایده‌ی مرکزی گروه اسنپ مبتنی بر زنجیره‌ی لجستیکی است که به ما این امکان را داد که شرکت‌های مختلف گروه اسنپ بتوانند در قطع زنجیره‌ی کرونا موثر باشند. به طور ویژه اسنپ‌باکس توانست با سرویس‌دهی در حوزه‌ی سوپرمارکت، غذا، دارو، مرسوله و غیره نقش موثری در این زمینه داشته باشد.»

 واکسیناسیون کرونا در فرهنگسرای بهمن از فردا ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه خواهد یافت. عموم مردم می توانند همه‌ی روزهای هفته از ساعت 9 تا 15 با مراجعه به سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن واکسن کرونا دریافت کنند. افرادی که دوز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند هم برای دریافت دوز دوم واکسن خود می‌توانند به فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند.