۰ نفر

درخواست وزیر خارجه ارمنستان برای همکاری با ایران در حوزه انرژی

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 565532
درخواست وزیر خارجه ارمنستان برای همکاری با ایران در حوزه انرژی

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با همتای ایرانی در نیویورک خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه نفت و انرژی شد و بر ضرورت برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت. 

درخواست وزیر خارجه ارمنستان برای همکاری با ایران در حوزه نفت و انرژی

وزیر خارجه ارمنستان در ابتدای این دیدار، با تبریک انتصاب امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه، روابط ایران و ارمنستان را خوب و رو به رشد توصیف کرد.

میرزویان همچنین بر ضرورت برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید کرد و آغاز همکاری در حوزه نفت و انرژی را خواستار شد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تأکید بر ظرفیت ترانزیت کالا در مسیر بین ایران و ارمنستان، همکاری در حوزه انرژی را از جمله بخش‌های مهم در همکاری‌های اقتصادی خواند و آمادگی ایران برای میزبانی از وزیر انرژی ارمنستان به منظور بررسی ظرفیت‌های مرتبط را اعلام‌ کرد.

امیرعبداللهیان همچنین شب گذشته با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای آذربایجانی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان رایزنی کرد و توافق شد این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، ایتالیا، دانمارک و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.