۰ نفر

درب اتوماتیک سکشنال برای چه محیط‌ هایی مناسب است؟

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 562187
درب اتوماتیک سکشنال برای چه محیط‌ هایی مناسب است؟

امروزه کمتر ساختمان نوساز اداری یا مسکونی را می‌بینید که برای پارکینگ و یا ورودی‌های آن از درب اتوماتیک استفاده نشده باشد.

 درب‌های اتوماتیک به خاطر ساختار زیبا و شیک و همچنین کاربری ساده و روانی که دارند بسیار مورد توجه مهندسان و طراحان ساختمان قرار گرفته اند، ضمن آن که استفاده از درب اتوماتیک می‌تواند امنیت و ایمنی بیشتری را برای محیط شما فراهم نماید. ما در این مطلب به موضوع درب‌ و راهبند اتوماتیک و همچنین یک نمونه از این درب‌ها که به درب سکشنال معروف است خواهیم پرداخت. در انتها نیز شرکت خدمات حفاظتی اشل را که به عنوان طراح و سازنده انواع درب های اتوماتیک سکشنال صنعتی و خانگی شناخته شده به شما معرفی خواهیم کرد.

 

درب اتوماتیک به چه نوع دربی گفته می‌شود؟

هر چه تکنولوژی با پیشرفت‌های بیشتری روبرو می‌شود، ابزارها و وسایلی توسط متخصصان تولید می‌شوند که کمک می‌کنند تا کارهای مختلف به راحتی و با سهولت بیشتری انجام پذیرد. اگر به خاطر داشته باشید نمونه‌ای از درب اتوماتیک را که سال‌ها قبل برای فروشگاه‌های بزرگ طراحی شده بود دیده‌اید، اما در سال‌های اخیر مدل‌های مختلفی از این درب طراحی و تولید شده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین محیط‌های اداری مختلف و حتی ساختمان‌های مسکونی استفاده کرد.

نحوه عملکرد درب اتوماتیک به چه صورت است؟

شاید بتوان گفت یکی از ویژگی‌هایی که درب‌های اتوماتیک دارند آن است که برای باز و بسته کردن آن‌ها نیازی به دخالت دست و استفاده از قدرت بدنی وجود ندارد. تا همین چند سال پیش برای باز و بسته کردن درب پارکینگ لازم بود از خودروی خود پیاده شوید و یا برای باز کردن درب مغازه با استفاده از قدرت بدنی کرکره درب را به سمت بالا هدایت کنید. اما در حال حاضر درب اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده که تنها با فشردن یک دگمه، درب باز و بسته خواهد شد. درب‌های شیشه‌ای برقی با استفاده از سنسورهای حرکتی و چشمی که برای آن‌ها طراحی شده باز و بسته می‌شوند و طراحی درب سکشنال نیز به گونه‌ای است که دستور باز و بسته شدن به واسطه سنسورها و ریموتی که برای آن طراحی شده داده می‌شود.

درب سکشنال چیست و برای چه محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

حتماً درب سکشنال را در محیط‌هایی مانند پارکینگ ساختمان‌های هوشمند مسکونی و اداری و یا کارخانه‌ها و سوله‌های صنعتی دیده‌اید. این نوع درب که به صورت اتوماتیک زیر سقفی طراحی شده از مکانیزم خاصی برخوردار است که برای فضاهایی مانند پارکینگ و یا جاهایی که ارتفاع سقف محدود است مناسب می‌باشد.

عملکرد درب اتوماتیک سکشنال چگونه است؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم این نوع درب زیر سقف جمع شده و به این ترتیب برای نصب به جای زیادی نیاز ندارد و به همین جهت به درب سکشنال، درب زیر سقفی هم گفته می‌شود. در طراحی این نوع درب از ریل‌های محکم و فنرهای بالانس و همچنین پنل‌هایی با ضخامت 45 میلی متر و ارتفاع 48 سانتی متر استفاده می‌شود. عرض این نوع درب‌ها نیز با توجه به عرض فضای مورد نظر اندازه‌گیری و طراحی و تولید می‌شود.

1

درب اتوماتیک سکشنال از ویژگی‌های خاصی برخوردار است دارد که همین موارد باعث شده استفاده از آن در همه جای دنیا مرسوم شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به صدای کمی که در هنگام باز و بسته شدن ایجاد می‌کنند اشاره کرد. دیگر آن که سیستم ضد سقوط برای آن‌ها در نظر گرفته شده و چنانچه به هر دلیل کابل‌های درب عمل نکنند از سقوط درب به پایین جلوگیری خواهد شد و در نهایت این که می‌توان آن را با رنگ‌های مختلفی که با نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد تولید نمود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک سکشنال

  • برای درب سکشنال نیاز فضایی در حدود 20 تا 25 سانتی‌متر زیر سقف خواهید داشت.
  • باز و بسته شدن و تردد نامحدود مشکلی برای این درب‌ها به وجود نخواهد آورد.
  • درب‌های سکشنال عایق صدا و حرارت هستند.
  • از طول عمر بالایی برخوردارند.
  • موتور و اتصالات آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که در اثر باز و بسته شدن زیاد دچار استهلاک و آسیب نمی‌شوند.
  • به جهت استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیک دچار خط و خش نمی‌شوند.
  • از امنیت بالایی برخوردارند و ضد سرقت می‌باشند.

راهبند اتوماتیک چیست؟

تاکنون حتماً راهبندهای اتوماتیک را در محوطه ورودی ادارات، فرودگاه‌ها و برخی خیابان‌ها و یا فروشگاه‌های بزرگ دیده‌اید. این راهبندها که نمونه‌های جدیدشان به صورت اتوماتیک کار می‌کنند، اجازه تردد فرد یا ماشین را تنها با اجازه نگهبان ممکن می‌کنند و با توجه به کاربرد ساده‌ای که دارند برای حفظ امنیت در عبور و مرور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موتور در نظر گرفته شده برای راهبند اتوماتیک و همچنین ریموت راهبند و تجهیزات دیگری که برای نصب آن در نظر گرفته می‌شود، کمک می‌کنند تا شما بتوانید رفت و آمدها و تردد افراد یا خودرو را طبق الگو و اهدافی که در نظر دارید ساماندهی نمایید.

راهبند اتوماتیک عموما با ارتفاعی در حدود یک متر از سطح زمین نصب می‌شوند و مسیر عبوری را محدود می‌کنند. این نوع تجهیزات که جزء ابزار و تجهیزات امنیتی به شمار می‌آیند، به وسیله دستگاه‌های کارت خوان به واسطه کشیدن کارت و یا دوربین‌هایی که پلاک خودرو را ثبت می‌کنند و یا ریموت کنترل و .. نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهبند اتوماتیک بر اساس نوع ساختار و به منظور اهدافی که برای آن طراحی و تولید می‌شود، به موارد زیر تقسیم  می‌گردد.

2

  • راهبند اتوماتیک بوم ‌دار یا میله‌ای: این نوع راهبند اتوماتیک متداول‌ترین نوع آن جهت استفاده در محیط‌های مختلف است و شامل یک میله متحرک و سیستم محرک است که عملکرد آن از طریق یک مدار الکترونیکی کنترل می‌شود. از این راهبند بیشتر برای جلوگیری از تردد خودروهای غیرمجاز در ورودی مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. چنانچه در نظر دارید برای حفظ امنیت از راهبند استفاده کنید این مورد را پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • راهبند اتوماتیک ستونی یا بولارد: از این نوع راهبند اتوماتیک بیشتر در مراکز امنیتی شامل مکان‌های نظامی، ارگان‌های دولتی و .. استفاده می‌شود و طراحی آن به این صورت است که تعدادی ستون دایره‌ای شکل از جنس فولاد محکم با ارتفاع یک متر داخل زمین کار گذاشته می‌شود و می‌تواند وسایل نقلیه سبک و سنگین را متوقف نماید. این راهبند اتوماتیک با فشار دادن دکمه ریموت از سطح زمین بالا آمده و در برابر خودرو سدی را ایجاد می‌کند و از عبور آن جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های راهبند اتوماتیک ستونی یا بولارد می‌توان به مقاومت در برابر شکست اشاره کرد.

شرکت خدمات حفاظتی اشل

برای حفظ امنیت و ایمنی محیط کار و یا خانه خود لازم است تمهیداتی را در نظر بگیرید. برای آن که بتوانید تجهیزات و امکانات با کیفیتی را در اختیار داشته باشید لازم است به مجموعه‌ای مراجعه کنید تا کاربردی‌ترین و استانداردترین محصول موجود را به شما پیشنهاد نماید. شرکت خدمات حفاظتی اشل یکی از مراکزی است که در مدت فعالیت خود توانسته مدرن‌ترین انواع درب‌ اتوماتیک را در انواع گوناگون مانند درب سکشنال و با تجهیزات منحصربفرد در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهد. از دیگر محصولاتی که شرکت اشل اقدام به ارائه و نصب آن‌ها کرده انواع راهبند اتوماتیک است که متناسب با نوع کاربری که از آن انتظار دارید به شما پیشنهاد خواهند کرد. برای آن که بتوانید با خدمات و محصولات شرکت اشل آشنا شوید، بهتر است سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی www.eshel-ir.com ببینید و جهت سفارش تجهیزات مورد نظر خود و یا کسب اطلاعات و دریافت راهنمایی و مشاوره با بخش فروش این مرکز ارتباط برقرار نمایید.