۰ نفر

اصول طراحی دکوراسیون اداری برای محیط داخلی شرکت‌ ها

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبر: 560939
اصول طراحی دکوراسیون اداری برای محیط داخلی شرکت‌ ها

کار کردن در یک محیط اداری که از طراحی دکوراسیون اداری استاندارد و زیبایی برخوردار باشد، به میزان قابل توجهی کارایی کارمندان را افزایش می‌ دهد. امروزه افراد ساعت‌ های زیادی را در محیط کار خود سپری می‌ کنند. بنابراین می‌ توان گفت که محل کار خانه‌ ی دوم آن ‌ها به شمار می‌ رود و همانطور که به چیدمان فضا و دکوراسیون داخلی منزل اهمیت می‌ دهیم، بایستی به دکوراسیون فضای اداری نیز توجه کنیم تا یک فضای استاندارد و کاربر پسند را طراحی کنیم.

در طراحی دکوراسیون داخلی اداری باید به نکات زیادی مانند رنگ، نور، نحوه انتخاب و چیدمان مبلمان اداری و... توجه کنیم. در محیط‌ های اداری شیک و مُدرن نه تنها روحیه پرسنل بهتر می‌ شود، بلکه دیدِ بهتری نسبت به مدیریت مجموعه پیدا می‌ کنند. اگر می‌ خواهید دکوراسیون فضای داخلی محل کارتان در عین زیبایی و شیک بودن، خلاق به نظر برسد؛ ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

عوامل موثر در دکوراسیون داخلی اداری 

در طراحی دکوراسیون داخلی اداری موارد متعدد زیادی وجود دارند که به بازسازی و طراحی چیدمان بهتر و موثرتر فضای اداری کمک می‌ کند. از جمله عناصر می‌ توان موارد زیر را نام برد.

·نور محیط

نورپردازی دکوراسیون اداری باید به شکل اصولی و مناسب انجام شود. اینکه فضای داخلی یک ساختمان نور کافی داشته باشد، کافی نیست. شیوه نورپردازی و محل قرار گرفتن عناصر تولید نور مصنوعی نیز تاثیر زیادی در زیبا سازی فضا دارند. با نورپردازی می‌ توان فضا را بزرگتر یا کوچکتر نشان داد. اگر ساختمان از نور طبیعی کمی برخوردار است، باید از نور مصنوعی استفاده شود. در نورپردازی مصنوعی می‌ توان متناسب با نیازتان از سه نوع نورپردازی عمومی، محدود و متمرکز استفاده کنید. نورپردازی عمومی همان روشنایی از سقف است که فضای زیادی از ساختمان را روشن می‌ کند. نورپردازی محدود تنها فضای مورد نظر در یک اتاق تاریک را روشن می‌ کند. نورپردازی متمرکز نیز، همانطور که از نامش پیداست، روی یک قسمت مشخص تمرکز می‌ کند.

·نقشه داخلی

نحوه جداکردن پلان‌ ها نقش مهمی در طراحی داخلی دارد. در طراحی دکوراسیون فضای اداری مدرن باید فضای منعطف و تنوع پذیری برای قرار دادن مبلمان و وسایل اداری وجود دارد. به این ترتیب انتخاب‌ های بهتری برای چیدمان فضای داخلی اداری وجود دارد. این مسئله حس رضایت و آرامش بیشتری را به افراد منتقل می‌ کند.

·رنگ

رنگی که در دیوار، مبلمان و وسایل کاربردی اداری استفاده می‌ شود، بسیار مهم است. در دکوراسیون اداری مدرن هرچه از رنگ‌ های مناسب و شاد بیشتری استفاده شود، تاثیر مثبت‌ بیشتری در روحیه پرسنل خواهد داشت. در انتخاب رنگ باید محدودیت‌ های آن اداره یا سازمان را در نظر گرفت. علاوه بر این از رنگ‌ هایی استفاده شود که تقریبا با سلیقه‌ عموم همخوانی داشته باشد. بهتر است رنگ بکار رفته در فضا با فعالیت سازمان مرتبط باشد و حس رسمی و اداری بودن فضا را نشان دهد. انتخاب رنگ درست حتی می‌ تواند حس اعتماد به نفس کارکنان را بالا ببرد.

·مبلمان فضای اداری

برای انتخاب مبلمان اداری بایستی به سبک فضا توجه کنید. سبک مدرن یا کلاسیک، فضای رسمی یا راحت. بودجه‌ ای که برای اینکار اختصاص داده اید نیز در انتخاب مبلمان اداری تعیین کننده است. مبلمانی انتخاب کنید که برای پرسنل راحت باشد. در واقع ارگونومیک بودن صندلی، میز و ارتفاع استاندارد و مناسب وسایل موجب سلامت جسمی و عدم خستگی کارکنان می‌ شود. البته در زمان انتخاب مبلمان اصل زیبایی و دوام را نیز در نظر داشته باشید.

·طراحی و پوشش دیوارها

تزئین دیوارها با کاغذ دیواری یا پوستر یکی از شیوه‌ های متداول دکوراسیون اداری کلاسیک است. امروزه، استفاده از دیوار پوش‌ های سه بعدی در طراحی و پوشش دادن به دیوارهای اداری بسیار طرفدار پیدا کرده است. با استفاده از این نوع دیوار پوش می‌ توانید جلوه‌ زیبا و مدرنی به محیط کاری خود بدهید. دیوارپوش‌ ها طرح‌ های متنوعی دارند؛ از این رو می‌ توان آنها را با هر سبک مبلمان هماهنگ کرد. همچنین استفاده از دیوارپوش با طرح‌ های متنوع در قسمت‌ های مجزای فضای اداری به تفکیک فضا کمک می‌ کند.

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت  پیرامید طرح

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت 

اتاق مدیریت قلب تپنده یک سازمان است. کارهای مهم، برگزاری جلسات کاری، بازدیدها و... همگی در این اتاق انجام می‌ شود. بنابراین باید به دکوراسیون فضای داخلی آن توجه ویژه ای شود. همچنین چیدمان اداری اتاق مدیر به اندازه‌ی رفتاروی بر روی مشتری و مخاطب تاثیر می‌ گذارد. 

برای طراحی فضای داخلی اتاق مدیریت می‌ توان از دو سبک مدرن و کلاسیک استفاده کرد. بهتر است طراحی و چیدمان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت از سایر بخش‌ های سازمان زیباتر و شیک‌ تر باشد. انتخاب یک میز کاری مدرن به همراه یک نیم ست اداری برای جلسات متعدد اتاق مدیریت یکی از الزامات دکوراسیون این اتاق است. در صورتی که فضای داخلی اجازه دهد، می‌ توان میز کنفرانس را نیز در اتاق مدیریت قرار داد. به این ترتیب، ضمن ایجاد هماهنگی بیشتر با محیط، نیازهای مدیریت نیز برطرف می‌ شود.

اتاق مدیریت باید در یک محیط ساکت و آرامش‌بخش باشد تا وی بتواند تصمیمات مهم سازمان را درنظر بگیرد و به اهداف کلی خود برسد. استفاده از عایق صوتی، درب ‎های صداگیر، پنجره‌ های دو جداره و نیز استفاده از متریال مناسب برای دیوارها می‌ تواند فضای دل انگیز و آرامی را برای مدیریت فراهم کند.

طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس پیرامید طرح

طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

در برخی موارد، متراژ داخلی ساختمان به ما اجازه تفکیک اتاق جلسات و مدیریت را می‌ دهد. در این حالت می‌ توان یک اتاق کنفرانس در نزدیک اتاق مدیر طراحی کرد. اتاق کنفرانس باید به‌ گونه‌ ای طراحی شود که مدیر بتواند به صورت مستقیم به آن دسترسی داشته باشد.  چیدمان‌ های مختلفی برای اتاق کنفرانس وجود دارد. طراحی اتاق کنفرانس می‌ تواند به شکل نیم دایره یا بیضی شکل  یا کلاس درس باشد. هر تصمیمی در رابطه با چیدمان مبلمان بگیرید، باید راحتی شرکت کنندگان در جلسه را در اولویت قرار دهید. آن‌ها باید به‌راحتی سخنران را ببینند و صدای او را بشنوند.

نورپردازی اتاق کنفرانس نیز بایستی انعطاف پذیر باشد تا امکان تنظیم نور برای کاربردهای مختلف وجود داشته باشد. تجهیزات یکی از موارد بسیار مهم اتاق جلسات است. تخته وایت برد، دیوار ویدئویی LED، ویدئو کنفرانس، سیستم آکوستیک از جمله تجهیزات اساسی یک اتاق کنفرانس استاندارد است.

طراحی دکوراسیون داخلی اداری پیرامید طرح

خدمات طراحی دکوراسیون حرفه‌ ای و با کیفیت

برای برخورداری از خدمات با کیفیت و حرفه‌ ای طراحی دکوراسیون داخلی بایستی به شرکت‌ های معتبر مراجعه کنید. نمونه کارهایشان را ببینید و درباره رضایت مشتریان‌ شان پرس و جو کنید. به‌ عبارت دیگر، قبل از اینکه پروژه طراحی خود را به دست یک تیم معماری بسپارید، بهتر است از جزئیات تمام مواردی که در مطلب بالا به آنها اشاره شد، اطلاعات کافی داشته باشد. به این ترتیب می‌ توانید تشخیص دهید که آیا می‌ توان به کیفیت خدمات شرکت طراحی مورد نظر اطمینان کرد یا خیر.

شرکت معماری و دکوراسیون پیرامید طرح به همراه توانمندترین مهندسین و معماران با بررسی فضای اداری موجود‌ و بودجه مورد نظر تلاش می‌ کند کارآمدترین و بهترین طرح ممکن را برای مشتریان در نظر بگیرد.