۰ نفر

درباره آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۱۲
کد خبر: 558190
درباره آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وجود اینکه امروزه بیشتر مشتریان در فضا های اینترنتی حضور دارند می تواند بهترین استراتژی برای تجارت مطلوب و سود ده باشد. بر این اساس صاحبان کسب و کار می توانند با توجه به قابلیت هایی که موجود است برای کسب و کار خود در محیط اینترنت فروشگاه اینترنتی ایجاد نمایند.

درباره آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در سال‌های گذشته در پیشرفت اقتصاد جهانی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی نقش پررنگی را ایفا نمودند و توانستند تحول عظیمی در نحوه زندگی بشر بر اساس رفع نیازهای خود ایجاد نمایند. از طرفی کاربری فروشگاه های اینترنتی در رابطه با سود دهی و فعالیت ‌های تجاری صاحبان کسب و کار نیز تحول عظیمی ایجاد نمود. در مثال بین المللی می توان به وب سایت فروشگاه اینترنتی آمازون اشاره کرد که توانست با فروش کتاب‌های دست دوم امروزه به عنوان یکی از موفق ترین فروشگاه های اینترنتی به حساب آید. کسب و کارهای متفاوتی امروزه به دلیل حضور حداکثری مشتریان در محیط‌های اینترنتی و دلیل دسترسی آسان‌تر به آنها، نسبت به ایجاد راه اندازی فروشگاه اینترنتی روی آورده‌اند.

شرایط حضور در محیط‌های اینترنتی به واسطه راه اندازی فروشگاه اینترنتی محدودیتی برای هیچ نوع از کسب و کارها به وجود نمی‌آورد. به همین جهت مدیران کسب و کار، برای رسیدن به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ایده‌آل، نیاز است تا گام‌های زیر را طی نمایید.

گام اول برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب یک اسم و دامنه مطلوب:

همانگونه که تمام فروشگاه ها در محیط واقعی دارای یک آدرس مشخص می باشند، راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز نیازمند داشتن آدرس مشخصی (URL)  Site Name است که به واسطه آن مشتریان بتوانند به آن فروشگاه اینترنتی دسترسی داشته باشند. دامنه Domain در واقع پسوند آدرس اینترنتی فروشگاه شما می باشد که بهتر است برای فروشگاه اینترنتی خود ثبت دامنه داشته باشید که با موقعیت جغرافیایی مشتریان شما مطابق بوده و از سرور مجازی مطلوبی برخوردار باشد. سعی نمایید در آدرس وب سایت فروشگاه اینترنتی  خود، از واژه کوتاهی استفاده نمایید تا بتواند در ذهن به راحتی ماندگار شود. از نظر معنی نیز برای آدرس فروشگاه اینترنتی، واژه ای انتخاب نمایید که معنی آن با ماهیت محصولات و ارائه خدمات شما همراه باشد

2

گام دوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، وجود سیستم مدیریت محتوای مطلوب:

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشتن یک ساختار روشن، بسیار با اهمیت است. بر اساس استفاده از یک ساختار مطلوب می توانید عملکرد راحتی در محیط اینترنتی داشته باشید. خرید هاست با کیفیت در کنار سیستم مدیریت محتوا CMS کاربردی می ‌تواند از نظر فنی و محتوایی، سایت شما را تغذیه نماید. توجه داشته باشید یکی از مواردی که می تواند وب سایت فروشگاهی اینترنتی شما را در محیط اینترنت در کنار دیگر رقبا از جایگاه مطلوبی برخوردار نماید، تطابق محتواهای انتشار داده شده بر اساس قوانین موتورهای جستجوی از جمله گوگل است. با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای مطلوب می توانید، بهترین نوع از محتواهای سئو بیس را در فروشگاه اینترنتی خود استفاده نموده تا در نهایت بهترین جایگاه های رنگ موتورهای جستجو را تصاحب نمایید. بهترین نوع از سیستم های مدیریت محتوا در حال حاضر جوملا Joomla  و وردپرس WordPress  است. که در بین این دو نوع وردپرس از جایگاه بهتری برخوردار است. به واسطه سیستم مدیریت محتوا با رعایت قوانین مشخص، می توانید داده های مورد نیاز در وب سایت اعم از تصویر، نوشته، صوت و یا فیلم را به راحتی انتشار نمایید.

گام سوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سرویس‌ ایجاد وب سایت آنلاین:

یکی از راه هایی که می توانید در کمترین زمان و با کیفیت لازم، اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی نمایید، استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین می باشد. صاحبان کسب و کار بدون داشتن فن و یا دانش خاصی در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی، با مراجعه به این سایت ها و بهره مندی از خدمات ارائه شده می توانند صاحب فروشگاه اینترنتی شوند. این سایت های فروشگاه ساز آنلاین با داشتن قالب های متفاوت و حتی قابلیت های متفاوت می توانند، در زمینه های مختلف به جهت ساخت فروشگاه های آنلاین بر اساس نوع محصول ارائه شده بهترین خدمات را برای صاحبان کسب و کاری که قصد حضور و تجارت در فضاهای اینترنتی دارند، ارائه نمایند.

گام چهارم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، از محدود شدن فاصله بگیرید:

یکی از شرایطی که می تواند در رابطه با ساخت فروشگاه های اینترنتی برای شما شرایط ممتازی به دنبال داشته باشد، استفاده از افزونه های کاربردی می باشد. استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا متفرقه با توجه به داشتن هزینه های بالا و در اختیار قرار دادن امکانات سطحی، شما و هدف و وب سایت اینترنتی تان را محدود می نماید. به همین خاطر به شما پیشنهاد می شود اگر به دنبال تهیه فروشگاه اینترنتی از طریق فروشگاه ساز های آنلاین می باشید، از آن دسته از فروشگاه ساز های آنلاینی استفاده نمایید که از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می نمایند. در سیستم محتوا وردپرس می توانید بر اساس نیازهای خود از افزونه های متفاوت به راحتی بهره مند شوید. این افزونه ها غالبا رایگان می باشند.

3

گام پنجم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب قالب جذاب و کاربردی

برای این که بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را در محیط اینترنت پایه گذاری نمایید، پس از آن که سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب فرمودید، باید نسبت به انتخاب قالب اقدام نماید. انتخاب قالب همانطور که گفته شد باید بر اساس نوع کالا و خدمات شما باشد. باید در انتخاب قالب فقط به ظاهر و نکات طراحی توجه نکرده و در رابطه با قابلیت‌ های دیگری که در قالب موجود است حساس باشید. توجه فرمایید که مشتریان شما افرادی هستند که به اساس سیستم عامل های متفاوت در اینترنت به وب سایت شما مراجعه می نمایند. مشتریان شما با توجه به فریم ورک های Framework مختلف، وب سایت شما را مشاهده می نماید. پس طبیعی است که باید قالبی که انتخاب می نمایید از قابلیت ریسپانسیو Responsive برخوردار بوده تا بتواند در تمامی سیستم عامل ها و دیوایس های مختلف، اعم از لپ تاپ، تبلت و یا موبایل شرایط سایت شما را بدون هیچگونه نقصی برای مشتری به نمایش بگذارد.

گام ششم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سیستم ارسال کالا

یکی از مهمترین قسمت هایی که در رابطه با فروشگاه های اینترنتی می توانند در شرایط بسیار موثر باشند، وجود سیستم ارسال کالای مطلوب می باشد. هر قدر سیستم ارائه محصول به مشتریان از شرایط مطلوب تری برخوردار باشد، جلب رضایت مشتریان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. هر قدر رضایت مشتری از نحوه دریافت محصول بیشتر باشد، نرخ نگهداشت مشتری، و نرخ وفاداری مشتری به فروشگاه اینترنتی شما و نوع خدمات شما افزایش یافته و موجب می شود در هر زمان، مشتری برای رفع نیازهای خود خرید از فروشگاه اینترنتی شما را برگزیند، در ابتدای کار فروشگاه اینترنتی طبیعی است که از یک شبکه توزیع سراسری برخوردار نباشید، به همین خاطر بهترین کار استفاده از شبکه های ارسال کالا مانند شبکه ملی پست، شبکه های پیک موتوری درون شهری و غیره است.

4

گام هفتم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مسیر های ارتباطی

یکی از مهمترین راهکارهایی که می تواند شرایط انتخاب مشتری نسبت فروشگاه اینترنتی آنلاین شما را بهبود بخشد، ایجاد حس اعتماد در مشتری است. برای اعمال این متد از مهمترین راهکارها، استفاده از مسیرهای ارتباطی ممتاز بین شما و مشتریان می باشد. داشتن این مسیر های ارتباطی، فاصله شما با مشتریان را کم می نماید. وجود امتیاز صفحه تماس با ما در وب سایت فروشگاه اینترنتی و یا ایجاد قابلیت های تماس، که بتوانند موجبات ارتباط مستقیم مشتری با شما را فراهم آورد، یکی از مهم‌ترین متد هایی است که می تواند حس اعتماد را در مشتری افزایش دهد.

گام هشتم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، درگاه پرداخت

پس از تهیه قالب و تغذیه محتوایی سایت به واسطه معرفی محصولات و خدمات و انجام متد های تبلیغاتی، حضور مشتریان در وب سایت را مشاهده خواهید نمود. صاحبان کسب و کار، همانگونه که راه های دسترسی به محصولات را برای مشتریان آسان می نمایند، باید شرایط پرداخت را هم برای آنها به صورت مطلوب در نظر بگیرند.  بر همین اساس داشتن یک فرایند یکپارچه مناسب به جهت سفارش و پرداخت، حس اعتماد و حس رضایت را در مشتری به وجود خواهد آورد. به همین خاطر استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین می تواند بهترین راه برای روش پرداخت مشتریان باشد. امروزه برای این کار داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد، بهترین اعتماد سازی است که می تواند موجبات انتخاب مشتریان برای وب سایت شما را فراهم آورد.

صاحبان کسب و کار که قصد حضور در محیط های مجازی به واسطه تهیه فروشگاه اینترنتی را دارند می توانند، به وب سایت (  https://iranhost.com ) مراجعه نمایند.