۰ نفر

برطرف کردن نیاز سازمان ها به درایو سالید M2 با مینی کامپیوتر یونیوو

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 552472
برطرف کردن نیاز سازمان ها به درایو سالید M2 با مینی کامپیوتر یونیوو

افزایش نیاز کاربران سازمانی و اداری به قدرت پردازشی بیشتر و تمایل به خریداری تجهیزات به روز سبب تغییرات کلی در انواع مینی پی سی شده است. رویه مرسوم سال های اخیر که نشان از ضعف عمده انواع کامپیوتر کوچک در پردازش چند وظیفگی (Multi-Tasking) بوده، با بهره گیری از سخت افزار های جدید و امکان نصب تجهیزات ذخیره سازی پر سرعت از جمله درایو سالید M.2 به طور کلی تغییر کرده است. هر چند در بازار داخلی همچنان شاهد عرضه محصولات قدیمی هستیم، اما با نگاهی دقیق تر می توان گزینه های بسیار مناسبی را از نظر کارایی، امکانات و قیمت مشاهده کرد.

مینی کامپیوتر یونیوو مدل UR1-4105 مجهز به پردازنده چهار هسته ای از خانواده Gemini Lake اینتل به عنوان یک گزینه بی نظیر و خوش قیمت به همراه گارانتی معتبر شناخته می شود که در این مطلب قصد داریم با ویژگی های متعدد آن آشنا شویم. بدنه فلزی با طراحی شکیل و بهینه، علاوه بر بهبود روند تهویه هوا می تواند دسترسی آسان کاربران به فضای داخلی کامپیوتر کوچک یونیوو را فراهم سازد. کیفیت ساخت بسیار مناسب بدنه که به تنهایی نقش مهمی در انتقال دمای قطعات به محیط خارجی دارد، حکایت یک تیر و دو نشان است که توجه ویژه طراحان این محصول را به اثبات می رساند. خنک سازی چیپ ست مادربرد و پردازنده مرکزی توسط یک خنک کننده دارای هیت سینک آلومینیومی و یک عدد فن صورت می پذیرد و از این رو وجود شیار های تهویه هوا از اهمیت فراوانی برخوردار است. طراحان مینی کامپیوتر یونیوو UR-4105 نیز با درک صحیح از این موضوع، شیار های متعددی را در نقاط مناسب بدنه تعبیه کرده اند. با انتقال پورت های ورودی و خروجی به پنل پشت دستگاه، با یک کلید پاور در نمای جلو مواجه می شوید که ظاهری جالب به آن بخشیده است.

 پورت های متنوع به کار رفته در کامپیوتر کوچک ساخته شده توسط شرکت بهین تکنولوژی شامل چهار عدد USB 3.0، یک عدد شبکه سیمی RJ-45 با پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه، یک خروجی تصویر HDMI، جک های صوتی، قفل Kensington و منبع تغذیه 65 وات می شود. جک های صوتی مورد استفاده در این محصول برای اتصال انواع تجهیزات صوتی شامل میکروفون، هدفون، هدست و اسپیکر کاربرد دارند و قدرت مناسب مدار صوتی به کار رفته در مادربرد ساخت کمپانی Elite Group، امکان بهره مندی از کیفیت صدای قابل قبول را فراهم می سازد. کلید پاور نیز روی پنل جلوی دستگاه و در مرکز بدنه قرار گرفته تا با فشردن آن، نسبت به روشن کردن سریع UR1-4105 یونیوو اقدام کنید.

عدم وجود شیار ورودی هوا روی سقف بدنه از ورود گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری کرده و از این رو حرارت تولید شده را به سمت شیارهای کنار بدنه منتقل می سازد. باز کردن چهار عدد پیچ موجود روی پنل بالای مینی پی سی یونیوو UR1-4105 نیز شما را به فضای درون آن منتقل کرده و می توانید نسبت به نصب یا ارتقای قطعات مختلف از جمله حافظه رم و تجهیزات ذخیره سازی اقدام کنید. از طراحی کامپیوتر کوچک یونیوو که بگذریم، نوبت به معرفی سخت افزار داخلی و قابلیت های این بخش رسیده است. پردازنده به کار رفته در این محصول به چهار هسته و چهار رشته پردازشی با فرکانس پایه 1.5 گیگاهرتز مجهز شده و با توجه به وجود فناوری توربو بوست، امکان افزایش فرکانس کاری به 2.5 گیگاهرتز وجود دارد. کمپانی اینتل برای قدرت بخشیده به پردازنده مرکزی خود، از چهار مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) بهره برده که نقش بسزایی در ارائه قدرت پردازشی ایفا می کند. توان حرارتی پردازنده Celeron J4105 اینتل برابر با 10 وات بوده که تامین توان مورد نیاز آن نیز توسط منبع تغذیه 65 وات با ولتاژ کاری 19 ولت صورت می پذیرد.

واحد گرافیکی مجتمع UHD 600 اینتل نیز با فرکانس پایه 250 مگاهرتز و فرکانس بوست 750 مگاهرتز، علاوه بر وظیفه انتقال تصویر به خروجی HDMI در کامپیوتر کوچک یونیوو، قادر به انجام پردازش های گرافیکی متناسب (به جز گیمینگ) است. قابلیت استفاده اشتراکی از 8 گیگابایت حافظه رم برای ارائه عملکرد بهتر به عنوان یک ویژگی قابل توجه برای واحد گرافیکی UHD 600 به شمار می رود. پشتیبانی از DirectX 12 و OpenGL 4.4 نیز نشان می دهند که واحد گرافیکی مجتمع به کار رفته در پردازنده مرکزی اینتل Celeron J4105 قادر به ارائه کارایی بسیار مناسب در سیستم عامل ویندوز 10 خواهد بود.

تک اسلات حافظه رم DDR4 به کار رفته روی مینی کامپیوتر یونیوو می تواند شما را برای نصب یک ماژول با حجم 8 گیگابایت و فرکانس کاری 2400 مگاهرتز همراهی کند. در نسخه عرضه شده توسط شرکت بهین تکنولوژی، یک ماژول رم با حجم 4 گیگابایت و فرکانس 2400 مگاهرتز نصب شده که امکان ارتقای آن به 8 گیگابایت وجود دارد. در بخش ذخیره سازی نیز قابلیت به کارگیری هارد دیسک یا درایو سالید مبتنی بر رابط SATA 6Gb/s در کنار درایو سالید مبتنی بر رابط M.2 وجود دارد. به این ترتیب می توانید در کنار دریافت ظرفیت بالا از طریق استفاده از هارد دیسک 2.5 اینچی، قادر به دریافت سرعت بالای انتقال داده و اجرای سریع سیستم عامل با بهره گیری از M.2 SSD خواهید بود. نصب درایو سالید M.2 به سادگی و با نصب درایو روی اسلات مربوطه فراهم شده و در کنار آن نیز یک هارد دیسک 2.5 اینچی با ظرفیت بالا قابل نصب است که کاربران را به تمام خواسته های آنها می رساند. با توجه به قیمت بسیار بالای درایو های سالید ظرفیت بالا، امکان به کارگیری آنها در ظرفیت 500 گیگابایت به بالا وجود نداشته و از این رو کاربران ترجیح می دهند با آن مبلغ، یک هارد دیسک 2.5 اینچی 1 یا 2 ترابایتی خریداری کنند. به این ترتیب با نصب سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی روی M.2 SSD و آرشیو اطلاعات روی هارد دیسک 2.5 اینچی، همه آن مواردی که مد نظر دارید را به دست آورید.

با نصب سیستم عامل ویندوز 10 و آخرین نسخه از درایور های منتشر شده برای مینی کامپیوتر یونیوو مدل UR1-4105، امکان نصب و استفاده بهینه از نرم افزار های تخصصی متنوع برای کاربرد های مختلف وجود دارد. به طور کلی این محصول گزینه ای بسیار عالی برای استفاده از صنایع، مراکز آموزشی و بهداشتی، سازمان های دولتی و کسب و کار های کوچک و بزرگ به شمار می رود که با قیمت به شدت رقابتی به همراه گارانتی معتبر در بازار داخلی به فروش می رسد.

جهت استعلام قیمت ، اطلاع از سایر محصولات و مشاوره رایگان به سایت بهین تکنولوژی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

021-59142