۰ نفر

صادرات تابلو های تبلیغاتی ایران را بشناسید

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبر: 547612
صادرات تابلو های تبلیغاتی ایران را بشناسید

همانطور که نام هر فرد نشانه‌ای برای جدا کردن وی از سایر افراد می‌باشد، تابلوی فروشگاه، مطب و .. شما نیز همین کارکرد را دارد. تابلو سازی نیز شغلی است که دقیقاً همین کار را کرده و کمک می‌کند تا مغازه و فروشگاه و شرکت شما از سایر فعالیت‌های اطراف مجزا و شناخته شود.

 اگر به تاریخچه تابلو سازی بخصوص ساخت تابلو تبلیغاتی توجه کنید متوجه می‌شوید که این شغل پیشینه‌ای قدیمی دارد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش ساخت و همچنین ساختار طراحی تابلوهای تبلیغاتی و .. تغییرات بسیاری پیدا کرده به طوری که امروزه به یک شغل خاص تبدیل شده که می‌تواند انواع تابلو تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم، لاسوگاسی، تابلو روان و همچنین انواع تابلو نئون را طراحی و ساخته و به کشورهای مختلف صادر نماید. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته و درباره تأثیر آن در چرخه اقتصادی صحبت خواهیم کرد. اما پیشتر لازم است در خصوص تابلوسازی تاریخچه کوتاهی را بیان کنیم.

1

تاریخچه تابلو سازی

در ایران سابقه ساخت تابلو به دهه 30 و 40 باز می‌گردد. در آن دوره مغازه‌ داران و صاحبان کسب و کارهای مختلف مانند پزشکان و یا دکان های مختلف از تابلوهای چوبی و یا خوشنویسی بر روی درب و شیشه مغازه ها استفاده می کردند. بعدها تابلو نئون به بازار آمد که بیشتر برای فروشگاه های بزرگ‌ تر مورد استفاده قرار می گرفت. به مرور و با بزرگ شدن شهرها بر تعداد کسب و کارهای مختلف در هر حوزه ای افزوده شد و این موضوع باعث شد نیاز به معرفی کسب و کار بیشتر احساس شود تا در این بازار پر رقابت، ارائه کنندگان کالا و یا خدمات بتوانند مشتریان خود را بیابند.

امروزه ایران چه جایگاهی در صنعت تابلو سازی دارد؟

شاید به بحث تابلو سازی در ایران کمتر پرداخته شده باشد، از آن جا که ایران مهد هنر است و ایرانیان را از گذشته با هنرشان می‌شناختند، بنابراین در حال حاضر بیشتر شرکت‌هایی که در زمینه ساخت تابلو تبلیغاتی فعالیت دارند، سعی می‌کنند تکنولوژی روز دنیا را با هنر ایرانی بیا میزند و طراحی خود را به گونه ای انجام دهند که علاوه بر داشتن المان‌های مورد نیاز در تابلو، زیبایی و چشم نوازی بسیاری داشته باشد. به همین جهت است که امروزه هنر تابلو سازی در ایران روز به روز در حال پیشرفت است و ایران توانسته به یکی از قطب‌های ساخت تابلو تبلیغاتی در انواع مختلف تبدیل شود و تولیدات خود شامل تابلو چلنیوم، تابلو روان و ..را به سایر کشورهای خاور میانه و حتی اروپایی صادر نماید. هر چند که برخی از ملزومات و مواد اولیه مورد نیاز در صنعت تابلو سازی از کشورهایی همچون چین و اسپانیا و تایوان وارد ایران می‌شود اما در نهایت تابلوهایی که با هنر ایرانی آمیخته شده و به دست هنرمندان ایرانی ساخته و طراحی زیبایی یافته اند به سایر کشورها صادر شده و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند باعث ارز آوری به ایران و کسب درآمد شود.

انواع تابلوهایی که در ایران ساخته می‌شود:

22

در ایران چند مدل تابلو ساخته می‌شود که متخصصان این حوزه سعی می‌کنند کار را با کیفیت بالایی انجام دهند. در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع تابلو تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

  • تابلو چلنیوم:

تابلو چلنیوم از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و به لحاظ قابلیت‌هایی که آلومینیوم دارد ساخت این نوع تابلو هم با انعطاف بیشتری همراه است و هم وزن سبکی دارد. دیگر آن که حروف‌ها و کلمات را به راحتی می‌توان ساخت و برای آن‌ها نورپردازی‌های بسیار زیبایی با استفاده از چراغ‌های LED انجام داد.

تابلو چلنیوم به خاطر دوام و همچنین زیبایی خاصی که دارد مشتریان فراوانی دارد و به جهت آن که می توان آن را به صورت سه بعدی نیز طراحی کرد، بنابراین دست متخصصان صنعت تابلو سازی در ساخت آن باز است و می توان طرح‌های متنوعی را که مورد نظر کاربران است روی آن پیاده کرد. بسیاری از مغازه داران، صاحبان فروشگاه‌ها و همچنین شرکت‌ها، آتلیه‌ها، مزون‌ها تابلو چلنیوم را به جهت ساختار زیبایی که دارد انتخاب می‌کنند.

  • تابلو نئون:

در حال حاضر در صنعت تابلو سازی ایران، نوعی از تابلو ساخته می‌شود که به تابلو نئون معروف است این نوع تابلو تبلیغاتی عموما به دو صورت شیشه ای و پلاستیکی ساخته می‌شود. جنس تابلو نئون شیشه ای که در اینجا مد نظر ماست بی رنگ و شفاف است و مراحل ساخت آن به این صورت است که شیشه با استفاده از حرارت به راحتی تغییر شکل داده می‌شود و سپس آن را از گاز نئون پر می‌کنند. پس از این مرحله به دو سر شیشه الکترود متصل می‌شود که با اتصال ولتاژ به دو الکترود، گاز نئون داخل شیشه، تولید نور می‌نماید. تابلو نئون یک تابلو الکتریکی به شمار می‌آید که به وسیله گاز‌های مختلفی مانند هیدروژن، آرگون و نئون پر می‌شود و رنگ‌های صورتی، آبی، سبز و قرمز را نشان می‌دهد. اگر دقت کرده باشید امروزه از تابلو نئون در ویترین بسیاری از فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

  • تابلو حروف برجسته استیل:

نوعی از تابلو تبلیغاتی نیز در حال حاضر در صنعت تابلو سازی تولید می‌شود که به تابلو استیل معروف است و جذابیت و زیبایی چشمگیری را دارد. روش ساخت تابلو استیل به این صورت است که حروف استیل برش داده شده و لبه‌های آن‌ها با قلع لحیم می‌شود که البته می توان از انواع رنگ ورق استیل مانند رنگ طلایی یا نقره‌ای استفاده کرد. ساخت تابلو استیل نیاز به مهارت متخصصان حروف ساز در حوزه تابلو سازی دارد. ویژگی تابلو حروف برجسته استیل در این است که در برابر باد و باران و آفتاب از مقاومت بالایی برخوردار است و رنگ آن با گذشت سال‌ها تغییر نمی‌یابد. تابلو استیل در مدل‌های مختلف نور اندریک، رینگی و ترکیبی پلکسی گلاس وکیوم ساخته می‌شود که کاربران می توانند متناسب با نیاز و محل قرارگیری، مدل‌های مختلف آن را انتخاب نمایند.

  • تابلو لاسوگاسی:

اگر به شهر لاسوگاس آمریکا سفر کرده باشید و یا تصاویر این شهر را دیده باشید متوجه این موضوع شده‌اید که سطح شهر با استفاده از تابلوهایی خاص و زیبا نور افشانی شده است. تابلو فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها در این شهر به گونه ای طراحی شده که شما از دیدن رنگ های زیبا لذت می‌برید. در صنعت تابلو سازی ایران نیز نوعی از تابلو تبلیغاتی ساخته می‌شود که به تابلو لاسوگاسی معروف است. تابلو لاس‌ وگاسی به این صورت ساخته می‌شود که حروف از جنس فلز، پلاستیک یا استیل ساخته شده و درون آن لامپ‌هایی قرار می گیرد که موجب روشنایی و زیبایی هر چه بیشتر تابلو تبلیغاتی می‌شود.

  • تابلو روان:

نوعی از تابلو تبلیغاتی نیز در حال حاضر تولید می‌شود که به تابلو روان یا ال ای دی متحرک معروف است که علاوه بر تبلیغات کسب و کارهای مختلف می توان از آن‌ها برای تبلیغات محیطی و یا هشدار نیز استفاده کرد. در این نوع تابلو نام فروشگاه، خدمات و محصولاتی که ارائه می‌شود و همچنین شماره تماس و .. طراحی و نوشته می شود که به حرکت درآمده و لحظه به لحظه عوض می‌شوند، به طوری که کاربر می تواند محتوای درج شده را با استفاده از نرم افزار و کنترلر محتوا تغییر دهد. تابلو روان به صورت‌ تک رنگ، سه رنگ، هفت رنگ و فول کالر طراحی و تولید می‌شود.

تابلو سازی نوین لایت

3

این روزها که بحث رقابت و دیده شدن در هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است شما نیز برای معرفی بیشتر خود روش‌های مختلفی را در نظر بگیرید که یکی از آن‌ها می‌تواند سفارش یک تابلو تبلیغاتی مناسب با کسب و کارتان باشد. گروه تبلیغاتی نوین لایت یکی از مجموعه های بزرگ تابلو سازی در ایران است که در حوزه ساخت انواع تابلو مانند تابلو چلنیوم، روان، تابلو نئون و تابلوهای استیل و لاسوگاسی و .. فعالیت دارد و هر یک از آن‌ها را با کیفیت بالایی تولید کرده و نه تنها از سراسر کشور بلکه از سایر کشورها مانند انگلیس، آلمان، سوئد، نروژ، هلند، کانادا، ارمنستان، عراق و... نیز سفارش می‌پذیرد. برای آشنایی با انواع تابلوهای ساخت نوین لایت می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی www.novinlight.com  مراجعه کرده و از تنوع کاری و قیمت تابلوها و کارکرد هر یک اطلاعات لازم را بدست آورید.