۰ نفر

سخنگوی گمرک؛

تعداد خروجی مسافر از ایران به سمت ارمنستان به شکل چشم گیری کم شد

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸
کد خبر: 545887
تعداد خروجی مسافر از ایران به سمت ارمنستان به شکل چشم گیری کم شد

سخنگوی گمرک گفت: از اول تیرماه تا روز گذشته ۱۴ هزار و چهار نفر به ارمنستان سفر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳ نفر از مرز زمینی نوردوز در استان آذربایجان شرقی به سمت این کشور حرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۳۵ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره)، سه هزار و ۹۱۱ مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل کرده است.

لطیفی در خصوص مسافران زمینی ارمنستان تصریح کرد: روند مسافرت از مرز زمینی نوردوز از ابتدای امسال تا ۱۸ تیرماه رو به افزایش بوده و از حدود ۱۰۰ نفر در اوایل ماه به  ۳۰۰ نفر در ۱۴ تیرماه، در ۱۵ تیر به ۴۵۵ نفر، ۱۶ تیر به ۸۱۳ نفر و ۱۷ تیر با ۲ هزار و ۲۱۹ نفر به رکورد میزان خروجی مسافر رسید و در نهایت ۱۸ تیرماه با ۲ هزار و ۲۱۲ نفر با کمی کاهش مواجه شد.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: از ۱۹ تیرماه، تعداد خروجی مسافر از این مرز به سمت ارمنستان به شکل چشم گیری کاهش یافت و به ۳۹۶ مسافر رسید و روز گذشته ۱۷۰ مسافر از این مرز به سمت ارمنستان خارج شدند.

به گفته لطیفی، روند بازگشت مسافر از ارمنستان از روز ۲۲ تیرماه افزایش یافته است و ۹۸۱ نفر در این روز به کشور بازگشتند و روز ۲۳ تیرماه نیز  رکورد ۲ هزار و ۱۰۰ نفری بازگشت از این کشور در گمرک مرزی نوردوز ثبت شد.

وی افزود: در ۲ روز گذشته هم به ترتیب ۵۴۷ و ۵۱۵ مسافر از ارمنستان به ایران بازگشتند.

دولت ارمنستان شرایطی فراهم کرده تا گردشگران در این کشور واکسینه شوند و با توجه به استقبال ایرانیان برای واکسینه شدن در این کشور از ۲۴ تیرماه شرط اقامت ۱۰ روزه را اعلام و اجرایی کرد.