۰ نفر

شهروندی کانادا چه مزیت هایی دارد؟

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 541702
شهروندی کانادا چه مزیت هایی دارد؟

۷ دلیل برای اینکه وضعیت خود را از اقامت دائم به شهروندی یا همان تابعیت کانادا تبدیل کنید

بیش از 80 درصد از افرادی که اقامت دائم در کانادا را دارند، هنگامی که واجد شرایط شده‌اند برای شهروندی کانادا درخواست می‌دهند. با این اوصاف چه چیزی باعث می‌شود که بسیاری از افراد به دنبال تابعیت یا شهروندی کانادا هستند؟

وضعیت هر فرد متفاوت خواهد بود. عوامل خارجی نیز در این میان وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مانند قوانین کشورهای دیگر در مورد تابعیت مضاعف و مالیات‌ها. چندین دلیل مهم وجود دارد که باعث می‌شود افراد بسیاری به دنبال تابعیت کانادا باشند

اطمینان و قطعیت

به محض اخد شهروندی و یا همان تابعیت کانادا، دیگر آن شخص مجبور به انجام فعالیت خاصی نیست تا این شهروندی را حفظ کند. در حقیقت بر اساس قوانین و به خصوص پس از اصلاحات بوجود آمده در سال 2017 توسط دولت ترودو، اینکه فردی تابعیت خود را از دست بدهد بسیار دشوار است.

حق سفر

کانادا از ی شهرت جهانی بسیار عالی برخوردار است. بنابراین شهروندان کانادایی می‌توانند بدون اینکه به ویزا نیاز داشته باشند از اکثر کشورهای جهان بازدید کنند و یا اینکه در هنگام ورود ویزای خود را دریافت کنند. این گروه شامل کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کشورهای حوزه شینگن، که شامل اثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، می‌شود.

The Henley and Partners Passport Index 2021 پاسپورت کشورهای مختلف جهان را بر اساس "قدرت" رتبه‌بندی می‌کند. رتبه بندی پاسپورت‌ها بر اساس توانایی آن‌ها در مسافرت به کشورهای مختلف انجام می‌شود. برا اساس این رتبه بندی جدید، کانادا در میان 199 کشور جهان، در رتبه 9 قرار دارد.

همچنین پاسپورت کانادایی به دارنده خود حق ورود، ماندن و خروج از کانادا را می‌دهد.

مزایا برای کودکان

یک شهروند کانادایی می‌تواند تابعیت خود را به فرزندان خود نیز منتقل کند. به طور کلی نیز تمام کسانی که در کانادا متولد می‌شوند به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت می‌کنند. اما تنها یک شهروند می‌تواند تابعیت را به طور خودکار به کودکانی که در خارج از کانادا متولد شده‌اند منتقل کند.

فرصت‌های شغلی

برخی مشاغل به ویژه موقعیت‌های حساس شغلی در حوزه دولت و امنیت، ترجیحاً و یا حتی انحصاراً، تنها به دارندگان شهروندی و تابعیت داده می‌شود.

مشارکت سیاسی

قانون اساسی کانادا تنها به شهروندان کانادایی حق رای و یا کاندیداتوری در پارلمان فدرال کانادا را می‌دهد. بر خلاف ایالات متحده، کانادا هیچ مانعی برای کسی که شهروند کانادا به دنیا نیامده است قرار نداده تا بتواند رییس دولت شود. اما برای اینکه یک فرد بتواند به طور کامل در جامعه دموکراتیک کانادا نقش ایفا کند، باید شهروندی دریافت کند.

تابعیت دوگانه

کانادا اجازه تابعیت مضاعف را به متقاضیان می‌دهد. این واقعیت بدین معنی است که کانادا ضمن حفظ تابعیت دیگر، به افراد اجازه می‌دهد تا شهروند کانادا شوند.

نمادگرایی

برای بسیاری از افراد، شهروند شدن کامل‌ترین و آخرین راه برای عضویت در "خانواده کانادایی" است. تشریفاتی که در مراسم اعطای شهروندی برگزار می‌شود، غالباً برای شرکت کنندگان و عزیزانشان رویداد بسیار تاثیر گذاری محسوب می‌شود.