۰ نفر

هر آنچه که باید در زمان خرید فلش و رم ریدر یا قیمت هارد اکسترنال در نظر داشته باشید

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبر: 538369
هر آنچه که باید در زمان خرید فلش و رم ریدر یا قیمت هارد اکسترنال در نظر داشته باشید

خرید فلش، رم ریدر و هارد اکسترنال از جمله مواردی هستند که تقریبا تمام افراد یکبار به دنبال آن بوده اند. در حال حاضر انواع برند ها با مشخصات و ویژگی های متفاوتی اقدام به ارائه این موارد می نمایند اما سوال اینجاست که کدام یک می تواند پاسخگوی نیاز مشتری باشد و کیفیت و کارایی خوبی را داشته باشد؟

با توجه به نوسانات دنیای ارز، قیمت این قطعات دیجیتالی نیز  بسیار متفاوت و البته بالا است. به طور مثال قیمت هارد اکسترنال با توجه به حجم ذخیره سازی و برند تولید کننده می تواند از 400 هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که برای تهیه هر کدام از این موارد به چه نکاتی باید دقت داشته باشیم.

راهنمای خرید فلش مموری:

اگر قصد خرید فلش مموری را دارید، حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. مدل های فیک موجود در بازار و قیمت پایین آنها موجب شده است که برخی از فروشگاه ها برای به دست آوردن سود بیشتر، به سراغ آنها روند. اما در واقع این اقلام نمی توانند بازدهی خوبی داشته باشند. فروشگاه اینترنتی دیدنگار از جمله فروشگاه های معتبری می باشد که با توجه به چندین سال فعالیت در حوزه ارائه قطعات الکترونیکی و دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک توانسته است که اعتماد مشتریان را بابت خرید کالای اصل جلب نماید. اما به صورت کلی پیشنهاد می شود تا در زمان خرید فلش مموری به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

5

خرید فلش مموری

یکی از دلایل تفاوت قیمت فلش مموری، فضای ذخیره سازی آنها است. هر اندازه که فضای شما بیشتر باشد، قیمت نیز به همان اندازه بیشتر می باشد. لذا قبل از خرید می بایست حتما بر اساس نوع کاربرد فضای مورد نیاز را برآورد نمایید.

قطعا زمانی که کاربر فلش را به سیستم کامپیوتر خود متصل می نماید، نیاز دارد تا اطلاعات با سرعت بالا بر روی آن نوشته شود یا از آن خوانده شوند. در حال حاضر با ارائه تکنولوژی USB3، می توان بیشترین میزان سرعت را در این فلش ها مشاهده نمود. لذا فلش usb3چند برابر سرعت بیشتر نسبت به فلش usb2 دارد.

در حال حاضر برندهای معتبر برای اینکه کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، امکانات جانبی خاصی را برای خرید فلش مموری های خود فراهم می آورند. برخی از فلش ها ضدشوک، برخی ضد آب، برخی دارای اندازه های بسیار کوچک و مواردی از این قبیل می باشند. این گزینه ها می تواند نظر مخاطبان را افزایش دهد. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار شما می توانید تمام امکانات جانبی فلش مموری مد نظر خود را مطالعه کرده و اقدام به خرید نمایید.

راهنمای خرید رم ریدر:

یکی دیگر از موارد پرکاربرد دیگر که توسط افراد امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، رم ریدر می باشد. رم ریدر به شما کمک می نماید تا فایل های آپلود شده بر روی کارت حافظه خود را مشاهده نمایید.

 افرادی که از رم های اکسترنال بر روی گوشی، دوربین عکاسی و مواردی از این قبیل استفاده می نمایند، نیاز مبرمی به رم ریدر خواهند داشت. اما در زمان خرید رم ریدر به چه مواردی باید دقت کرد؟

6

 

خرید فلش مموری و رم ریدر

otg: اگر رم ریدر را قصد دارید تا به تبلت و کامپیوتر متصل نمایید، لازم است تا از قابلیت otg پشتیبانی نماید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال:

به جرات می توان بیان داشت که خرید هارد اکسترنال دغدغه افراد بسیاری است. با توجه به قیمت این هارد ها، حساسیت در انتخاب نیز به همان اندازه بیشتر است. اما به صورت کلی توصیه می شود تا جهت تهیه یک هارد مناسب به موارد زیر توجه شود:

قبل از خرید لازم است تا مشخص نمایید که برای اطلاعات خود به چه میزان فضای ذخیره سازی ندارید، طبیعتا در حجم های بالاتر هزینه نیز بیشتر می باشد.

در حال حاضر دو نوع حافظه امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، حافظه های ssd که فاقد هرگونه اجزای مکانیکی بوده و سرعت بالایی دارد و حافظه های hdd که سرعت به مراتی کمتری دارند اما از لحاظ حجم دارای ظرفیت بالایی هستند. برای افرادی که سرعت برای آنها بیشتر مورد نیاز است، حافظه های گروه اول گزینه بهتری می باشند.

 

 7

این دو فاکتور جز مهمترین مواردی هستند که لازم است به آنها توجه شود.حافظه های hdd در برابر ضربه بسیار حساس می باشند و می توانند با کمترین ضربه دچار مشکل شوند. از سوی دیگر استحکام حافظه های ssd به مراتب بیشتر است. از سوی دیگر اگر هارد شما بتواند داده ها را به صورت رمزنگاری نگهداری نماید یا دارای قفل سخت افزاری و نرم افزاری باشد، از لحاظ حفظ اطلاعات نیز نگرانی وجود نخواهد داشت.

مواردی که در بالا عنوان شدند تنها برخی از شاخص های مهم بودند که در زمان خرید باید به دنبال آن باشید. اما نکته مهمی وجود دارد و آن این مورد است که فروشگاهی را برای خرید انتخاب نمایید تا بتواند این اطلاعات را به صورت واضح در اختیار شما قرار دهد. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار، علاوه بر اینکه می توانید ویژگی های کامل یک محصول را مطالعه نمایید، خواهید توانست با مطالعه مقالات آموزشی و اخذ راهنمایی از فروشندگان و پشتیبان های آن، بر اطلاعات و پایگاه دانش خود بیفزایید. این فروشگاه با ارائه محصولات اصل و با گارانتی تلاش نموده است تا همواره بهترین کیفیت را برای خریداران و مشتریان خود فراهم آورد.