۰ نفر

تصمیمات مهم دولت درباره انتخابات

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 529903
تصمیمات مهم دولت درباره انتخابات

رییس جمهور گفت در هفته‌های اولیه خرداد باید کاملا مراقبت کنیم و باید بتوانیم روی تخلفات در این ایام بیشتر حساس باشیم برای اینکه در آن روزها انتخابات ما در سلامت کامل مردم و حفظ جان آنها به خوبی انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور گفت: ما باید کاری انجام بدهیم که در ایام انتخابات یعنی یک هفته مانده به انتخابات یک شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم، و گرنه اگر خدای نکرده در هفته‌های اولیه خرداد مراعات نشود و بخواهیم پایان هفته دوم خرداد و در هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم معنی آن این است که ما نمی‌توانیم انتخابات مطلوب و باشکوه داشته باشیم و مردم را می‌ترسانیم.

رییس دولت دوازدهم افزود: مردم وقتی ببینند موج جدید شکل گرفته و این ویروس اوج گرفته،  برای حضور در انتخابات دچار مشکل می‌شوند. بنابراین ما مسئولیت سنگینی داریم حفظ جان مردم مسئولیت اصلی ما است. در هفته‌های اولیه خرداد باید کاملا مراقبت کنیم و باید بتوانیم روی تخلفات در این ایام بیشتر حساس باشیم برای اینکه در آن روزها انتخابات ما در سلامت کامل مردم و حفظ جان آنها به خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کم کم شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را اعلام کند بعد از آن تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود و به اعتقاد من مشکل‌ترین دوران، دوران تبلیغات انتخاباتی است البته برای روز انتخابات ما باید مراعات کنیم فاصله‌ها و زمان را بیشتر کنیم.

رییس دولت دوازدهم عنوان کرد: امروز تصمیم مهمی در جلسه اتخاذ شد برای اینکه زمان را برای ساعات انتخابات کمی افزایش بدهیم. وزارت کشور هم از پیش تصمیم گرفته صندوق‌ها را هم اضافه کند و اپلیکیشنی که شعبه‌یاب است، سریع در اختیار مردم قرار ‌بگیرد تا مردم در روز انتخابات بتوانند از روی موبایل تشخیص بدهند جاهایی که اطراف خودشان الان خلوت‌تر است، کجاست و به همانجا بروند که هم کمتر معطل شوند و هم با ازدحام مواجه نشویم.