۰ نفر

به مدت سه روز؛

دومین پیش‌ فروش محصولات ایران‌ خودرو آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۵۳
کد خبر: 527841
دومین پیش‌ فروش محصولات ایران‌ خودرو آغاز شد

درست سال گذشته، به مناسبت عید سعید فطر بوده که اولین طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده محصولات خودروسازان داخلی با عرضه ۲۵ هزار دستگاه برگزار شد؛ حال گروه صنعتی ایران‌خودرو مجدد به همین مناسبت، پیش‌فروش چهار محصول خود را از امروز (شنبه) آغاز کرده و سه روز اجرایی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ۲۵ فروردین ماه سال جاری بود که ثبت‌نام برای شرکت در اولین طرح  پیش‌فروش  حداکثر یکساله محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با عرضه چهار محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو شامل دناپلاس توربو اتوماتیک، راناپلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای،   برگزار شد که در آن، در مجموع یک میلیون و ۲۱ هزار و ۹۶ نفر برای ۳۶ هزار دستگاه خودرو شرکت کردند و قرعه‌کشی آن ۲۹ فروردین ماه انجام شد.

به تفکیک و طبق آمار، ۴۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای پژو ۲۷۰ دستی با ظرفیت ۴۰۰۰ دستگاه، ۱۰۱ هزار و ۲۹۰ نفر برای راناپلاس با ظرفیت ۱۴ هزار دستگاه،   ۲۱۶ هزار و ۷۳۵ نفر برای سورن پلاس با ظرفیت ۶۰۰۰ دستگاه و ۲۶۸ هزار و ۵۷۱ نفر برای خودروی دناپلاس توربواتوماتیک با ظرفیت ۱۲ هزار دستگاه شرکت‌کردند.   

آغاز ثبت‌نام از امروز (شنبه) تا دوشنبه (۲۷ اردیبهشت)

اکنون گروه صنعتی ایران‌خودرو دومین پیش‌فروش حداکثر ۱۲ ماهه این گروه خودروسازی در سال ۱۴۰۰ را به مناسب عید سعید فطر از امروز (شنبه ۲۵ فروردین) به مرحله اجرا در آورده و تا سه روز (تا روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) ادامه خواهد داد.   

این مرحله از پیش‌فروش محصولات ایران‌خوردو در حالی برگزار می‌شود که عرضه خودرو در قالب دو طرح توسط دو خودروساز اصلی و انتخاب مشتری به روش قرعه‌کشی به‌عنوان یکی از مهمترین وقایع صنعت خودرو طی سال 1399، برای نخستین بار همزمان با  عید سعید فطر  (خرداد ۱۳۹۹) برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا و با عرضه ۲۵ هزار دستگاه آغاز شد.

در این مرحله، گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان، همچون مرحله قبلی، پیش‌فروش چهار محصول پرمتقاضی خود شامل پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس، سورن پلاس و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک را عرضه کرده است. موعد تحویل این خودروها بر اساس نوع محصول، از فروردین تا خرداد سال ۱۴۰۱ و با ارزشی مطابق قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد براساس نوع خودرو انتخابی، تعیین شده است.  

طبق روال همه طرح‌های فروش، نهایتا سه روز پس از پایان مهلت مشتریان نهایی احراز هویت شده و قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی برگزار و مشتریان نهایی مشخص خواهند شد. ثبت‌نام و اطلاع از برندگان نهایی همچون روال همیشه، از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی   esale.ikco.i    خواهد بود. ضمن اینکه اسامی برندگان از طریق ارسال پیامک نیز اعلام می‌شود.

مشتریان نهایی، ظرف مدت پنج روز فرصت دارند که وجه علی‌الحساب خودرو را مطابق جدول از طریق همان سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو پرداخت کنند و الباقی وجه خودرو در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت خواهد شد.

همچنان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌ خودرو که موفق به واریز وجه در طرح‌های پیشین فروش خودروسازان نشده‌اند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش، اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنان شرایط عمومی و شرایط اختصاصی برای ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پیش‌فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو طبق روال سابق و مطابق مصوبه کمیته خودرو خواهد بود.

بنابراین به منظور دسترسی مشتریان واقعی به خودرو، محدودیت‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های فروش‌ قبل، در این طرح نیز اعمال می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به گذشت ۴۸ ماه از زمان ثبت نام یا تحویل خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، نداشتن پلاک فعال شخص متقاضی، لزوم ارائه گواهینامه رانندگی، شماره تلفن و شماره حساب بانکی به نام متقاضی، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث و عدم امکان صلح و نقل‌و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی اشاره کرد.

گارانتی خودرو نیز پس از پنج ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه ابطال می‌گردد. ضمن اینکه در زمان مراجعه به نمایندگی، کارکرد حداقل  ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو الزامی است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو مراجعه کرده؛ ضمن اینکه برای پاسخ‌گویی به سوالات حین ثبت‌نام، شماره تلفن ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ نیز اختصاص یافته است.