۰ نفر

آیا برای سفر به مالدیو باید ویزا دریافت کنیم؟

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبر: 520785
آیا برای سفر به مالدیو باید ویزا دریافت کنیم؟

سفر به جایی دورتر از مرزهای ایران بدون پشت‌سر گذراندن مراحل ویزا فرصتی ست که اهالی سفر و گردشگری همیشه و همیشه از آن استقبال می‌کند. مالدیو همان مقصدی ست که با سواحل رویایی و هتل‌های خارق‌العاده این فرصت طلایی را در اختیار گردشگران ایرانی قرار می‌‌دهد. در این مطلب آژانس هواپیمایی ستاره ونک به ما خواهد گفت که سفر به مالدیو به چه شرایط و مدارکی نیاز دارد؟

ویروس کرونا انتخاب مقاصد سفر و گردشگری را نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای گردشگران دنیا محدود کرده است. اما نکته مثبت اینکه تور مالدیو و تور دبی به عنوان دو پکیج لوکس در میان لیست مقاصد گردشگری ایرانیان قرار گرفته‌اند. از آنجایی که دبی مقصدی شناخته شده‌تر برای ما به شما می‌رود، کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک شرایط ویزای مالدیو و سایر مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ایرانی‌ها برای سفر به مالدیو باید ویزا دریافت کنند؟

گذراندن پروسه ویزا، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از مقدمات سفرهای خارج از مرزهای ایران هستند اما در بعضی از مقاصد می‌توان طولانی‌ترین و پردغدغه‌ترین مرحله یعنی مرحله دریافت ویزا را حذف کرده و مستقیم به سراغ مراحل خرید بلیط و انتخاب هتل برویم. مالدیو به عنوان مقصدی ایده‌آل از هر نظر در دسته مقاصد بدون ویزا قرار می‌گیرد.

طبق توافقی که بین دو کشور ایران و مالدیو انجام شده، گردشگران ایرانی برای سفر به مالدیو نیاز به دریافت ویزا ندارند و ویزای این کشور از نوع فرودگاهی می‌باشد.  بدین معنی که گردشگران ایرانی پس از ورود به فرودگاه مالدیو مهر ورود به این کشور را در پاسپورت خود دریافت می‌کنند.

لازم به یادآوری است دریافت ویزای فرودگاهی به این معنا نیست که ایرانی‌ها تا هر وقت که بخواهند می‌تواننند در مالدیو اقامت داشته باشند. افرادی که می‌خواهند طولانی مدت در این کشور اقامت داشته باشند، باید به سفارت این کشور مراحعه کرده و ویزا دریاف کنند.

نکات مهم در رابطه با ویزا و تور مالدیو

گردشگران ایرانی با ویزای فرودگاهی می‌توانند 30 روز در دبی اقامت داشته باشند.

اعتبار پاسپورت برای دریافت ویزا خداقل 7 ماه است.

هنگام ورود به فرودگاه واچر هتل (برگه رزرو هتل) را همراه داشته باشید.

برای دریافت ویزای مالدیو در فرودگاه، همراه داشتن 50 دلار و یک قطعه عکس تمام رخ  برای هر نفر الزامیست.

گردشگری

بهترین فصل سفر به مالدیو

ما‌لدیو با قرارگرفتن در  جنوب غربی هند آب و هوایی استوایی دارد. بنابراین در هر فصل از سال که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید. اما اگر راهی این مقصد رویایی هستید لازم است بدانید که با توجه به قرارگیری ما‌لدیو در نیم‌کره جنوبی ماه‌های این کشور چرخش دارد.

فصل گرم  ما‌لدیو از ماه آذر شروع شده و تا اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. در این فصل دمای هوا بسیاتر معتدل بوده و خبری از باران‌های شدید موسمی نیست. از این رو به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی جزیره مانند غواصی، شنا، قایق‌سواری و … لذت ببرید.

و اما با رسیدن بهار و ورود به اردیبهشت فصل سرما در مالدیو آغاز شده و در برخی از روزها باران‌های موسمی را خواهیم دید. با این حال شدت باران‌ها به حدی نیست که در برنامه‌های روزانه خللی ایجاد کند. این فصل با دریای آرام بهترین زمان برای موج‌سواری و اسکی روی آب به شمار می‌رود.

شرایط سفر به مالدیو در دوره کرونا

ویروس کرونا شرایط سفر و گردشگری را تغییر داده است. طبق اعلام شورای جهانگردی مسافرو جهان گردی (WTTC) ارائه نتیجه منفی تست کرونا توسط مسافران قبل و بعد از پرواز الزامیست.

پیرو همین اطلاعیه مسافران تور مالدیو باید حداقل 72 ساعت قبل از پرواز تست PCR را انجام داده و نتیجه آن را در فرودگاه همراه داشته باشند.  تست کرونا قبل از پرواز را در هریک از مراکز درمانی و بهداشتی ایران می‌توان انجام داد. کشور مالدیو نیز مراکز معتبر تست کرونا را برای مسافران معرفی کرده است. بدین ترتیب گردشگران می‌توانند تست PCR را در مراکز زیر انجام دهند.

  • بیمارستان منطقه‌ای جزیره کولهودهوفوشی (Kulhudhuffushi)
  • بیمارستان جزیره آدو (Addu)
  • مرکز آزمایشگاهی فرودگاه بین‌المللی جزیره مافارو (Maafaru)
  • بیمارستان خصوصی ADK در ماله
  • بیمارستان تیری تاپ (Tree Top Hospital) در ماله
  • بیمارستان خصوصی جزیره اونگوفارو ((Ungoofaaru
  • بیمارستان خصوصی جزیره ایدهافوشی Eydhafushi))
  • بیمارستان خصوصی جزیره تینادهو (Thinadhoo)

همچنین طبق قوانین هتلی اتاق‌ها به صورت روزانه و با مواد ضدعفونی مخصوص پاک سازی شده و استفاده از ماسک در محیط عمومی هتل برای تمام کارکنان و میهمانان الزامیست. این قوانین در فرودگاه و حین پرواز نیز بایستی توسط خدمه پرواز و مسافان رعایت شود.

گردشگری

جهت رزرو تور مالدیو با همکاران آژانس هواپیمایی ستاره ونک در واحد تورهای خارجی به شماره 88880000 – 021 تماس بگیرید.