۰ نفر

فوری/ کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری!

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۲
کد خبر: 517572
فوری/ کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری!

قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است. این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۱۲ هزار تومان رسیده است. این رقم دو هزار تومان کمتر از نرخ مصوب تخم مرغ و شش هزار تومان از قیمت تمام شده تولید آن کمتر است.

وی افزود:سال گذشته تولیدکنندگان ریزمغذی متیونین (اسید امینه‌ای که در ساختار پروتئین وجود دارد) را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کردند اما هم اکنون قیمت آن به ۱۳۰ هزار تومان رسیده و با در شرایط فعلی، هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۱۸ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب برسد دولت باید آن را خریداری کند اما مسئولان مربوطه که هنگام افزایش قیمت تخم مرغ در سطح بازار، هر لحظه به ما زنگ می‌زدند و ما را احضار می‌کردند در حال حاضر تلفن‌هایشان را هم جواب نمی‌دهند. قبل از عید پیش بینی کرده بودیم که قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه افت می‌کند و به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد.مسئولان باید مساله صادرات را حل می‌کردند تا دچار چنین مشکلاتی نشویم اما متأسفانه آنها نه تنها مانع صادرات بلکه مانع تولید هستند.

نبی پور ادامه داد: افت قیمت در وضعیت تولید طی ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد و تولید را دچار مشکل می‌کند. هر زمان که ما به مسئولان در این زمینه هشدار می‌دهیم، به آن بی توجهی می‌کنند و تا زمانی که بحران در بازار ایجاد نشود به فکر چاره نیستند.در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده جوجه یکروزه، جوجه را به مرغدار با قیمت ۱۵ هزارتومان عرضه می‌کنند و می‌گویند آن را ۸ هزار تومان (نرخ مصوب) فاکتور می‌کنیم و مرغدار نیز اگر اقدام به خرید نکند قادر به جوجه ریزی نیست متأسفانه سودجویی در بخش‌های مختلف زنجیره انجام می‌شود و تولیدکننده گرفتار شده است.