۰ نفر

معاون کل وزیر بهداشت:

موج چهارم کرونا آغاز شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۳
کد خبر: 517284
موج چهارم کرونا آغاز شد

ایرج حریرچی از ورود به موج چهارم ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درباره وضعیت ویروس کرونا اظهار کرد: قطعا وارد موج چهارم کرونا شده ایم.

او افزود: در چند هفته آینده ویروس کرونا از نظر سرپایی، بستری و مرگ و میر مبتلایان صعودی خواهد بود.

حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر پیش بینی می‌شود که باتوجه به افزایش روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی تا ۳ الی ۴ هفته آینده روند صعودی را به خصوص برای مرگ ومیر افراد داشته باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید تماس و مواجه با دیگران در داخل یا بیرون منزل به صورت تفریح، مسافرت، نزدیکی با همکاران در محل کار، در منزل آشنایان و ... را به عنوان یک وظیفه عمومی کاهش دهیم.

حریرچی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید از ماسک استفاده کنیم و به صورت مرتب دستان خود را با آب و صابون بشوییم و حتما حفظ فاصله گذاری اجتماعی به میزان ۲ متر را رعایت کنیم، همچنین استفاده از دو ماسک متفاوت برای افراد بهتر است، اما یک ماسک هم کفایت می‌کند.

او اضافه کرد: افرادی که تاکنون شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند چرا که دیگران به علت‌های گوناگون به این بیماری مبتلا شده اند و جان خود را از دست داده اند، اما در حال حاضر بدن آن‌ها ایمنی لازم را دارد و به احتمال بسیار کم مجدد به کرونا مبتلا شوند.