۰ نفر

آموزش بورس از صفر تا ۱۰۰تضمینی با آکادمی پارسیان بورس

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 516524
آموزش بورس از صفر تا ۱۰۰تضمینی با آکادمی پارسیان بورس

بازارهای مالی همیشه یکی از جذاب ترین بازارهای موجود برای کسب درآمد بوده اند. هر کشوری بازارهای مالی مربوط به خود را داشته که در کشور ما هم به همین صورت است. یکی از معروف ترین بازارهی مالی کشور ما همان بازار بورس اوراق بهادار است که دفتر اصلی آن در خیابان سعادت آباد واقع است. برای آموزش بورس از صفر روش های مختلفی وجود دارد برای این که بتوان در این بازارهای مالی به درستی عمل کرده و سودهای خوبی به دست آورد لازم است تا کاملا با آنها آشنایی داشته و رفتار آنها را بشناسیم.

آموزش بورس از صفر

به طور کلی در بازار بورس اوراق بهادار تهران تعدادی از شرکت ها وجود دارند که سهام خود را برای خریداران در معرض فروش قرار داده اند. حال این خریداران براساس برخی پارامترهای موجود می توانند تصمیم بگیرند که آیا سهمی ارزش خرید دارد و یا برای خرید در جای مناسبی هست یا خیر. برای این منظور می بایست حتما آموزش بورس از صفر را دیده و پس از یادگیری کم کم شروع به خرید و فروش سهام کنند.. برای نمونه پکیج هایی هستند که با تهیه ی آنها می توانید اقدام به یادگیری کنید، یا کتاب های بسیاری هستند که به کمک آنها می توانید آنچه را که لازم دارید یاد بگیرید. اما شاید در این میان بهترین روش یادگیری استفاده از دوره جامع آموزش بورس است که به وسیله ی آکادمی های آموزش بورس از صفر ارائه می شود. عموما در این دوره ها مدرس هایی به تدریس پرداخته و حتی کلاس های حل تمرینی برگزار می شود تا بورس آموزان به رفع اشکال های خود بپردازند. در صورتی که دوست دارید در این دوره ها شرکت کنید می توانید از آکادمی پارسیان بورس استفاده کرده و آموزش را آغاز کنید.

5y8SrVi2AVkd

آموزش بورس به چه صورت بوده و در چه شاخه هایی دنبال می شود؟

برای اینکه بتوانید در بازار بورس تهران به خرید و فروش بپردازید لازم است تا در ابتدا نسبت به یادگیری روش هایی که برای این خرید و فروش وجود ارند بپردازید. به صورت کلی برای این که بتوانید سهمی را خرید و فروش کنید سه راه در اختیار دارید:

  1. استفاده از تحلیل تکنیکال

  2. استفاده از تحلیل بنیادی

  3. استفاده از تابلوخوانی

معمولا چه در پکیج ها و چه در دوره های آموزشی حال می خواهد دوره غیرحضوری بورس باشد یا دوره های حضوری آن آموزش بورس از صفر را شروع می کنند و داوطلب می تواند بسته به علاقه ای که دارد یکی از روش های بالا را انتخاب کرده و به یادگیری آن مشغول شود. هرچند همه ی این سه مورد مکمل هم بوده و به نوعی با یادگیری همه ی اینها است که شما می توانید بازار و رفتار آن را بهتر شماخته و معامله های بسیار بهتری انجام دهید. در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره های حضوری آموزشی کمتر برگزار می شود و بیشتر دوره ها به شکل کلاس آنلاین بورس برگزار می شوند. بهتر است اگر می خواهد در کلاسی حضور بهم برسانید ابتدا از خدماتی که ارائه می شود اطلاعات کسب کنید. برای مثال یکی از مهمترین موارد بهره مندی دوره ی مورد نظر از پشتیبانی است. یعنی موسسه ی مورد نظر می بایست برای شما امکاناتی را فراهم آورد که پس از آموزش بورس از صفر شما قادر باشید اگر سوالی داشتید آن را رفع کنید. همه ی این خدمات در آکادمی پارسیان بورس ارائه می شود و شما می توانید به کمک دوره آنلاین بورس این اکادمی علاوه بر یادگیری نسبت به رفع اشکال های خود نیز بپردازید.

ClfX1kH2Bnky

آشنایی با تحلیل تکنیکال در بورس و بازارهای مالی

یکی از روش هایی که می توان به کمک آن نسبت به تحلیل بازار اقدام نمود استفاده از تحلیل تکنیکال است. فلسفه ی تحلیل تکنیکال این است که یک سهم رفتاری که در گذشته داشته است را دوبار تکرار می کند و به عبارت دیگر اینطور می توان گفت که کلیه ی اطلاعاتی که برای تحلیل یک سهم به آن نیاز داریم در پیشینه ی قیمتی آن وجود دارند و در صورتی که بتوانیم چگونگی حرکت قیمت را در گذشته متوجه شویم می توانیم برای آینده ی سهم حدس هایی بزنیم. در آنالیز بازار به صورت تکنیکال شما ابزارهایی در اختیار دارید که به وسیله ی آنها قادر هستید این گذشته ی سهم را تحلیل کرده و سپس به کمک آن آینده را پیش بینی کنید. در مقابل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال بسیار سریع تر قابل انجام است و بازدهی کوتاه مدت خوبی هم دارد. اصل هایی که برای تحلیل تکنیکال در آموزش بورس از صفر وجود دارند عبارتند از:

  1. بالا و پایین رفتن قیمت ها

  2. حرکت کردن قیمت در یک ترند یا روند

  3. گذشته همواره قابل تکرار است

لذا تکنیکالیست ها به کمک این اصل ها و سایر ابزارهایی که در اختیار دارند مانند حمایت و مقاومت ها، خط روند، ابزار فیبوناچی، انواع اندیکاتورها و ... اقدام به شناسایی تحرکات قیمتی کرده و محل مناسب برای خرید سهام یا فروش آن را پیدا می کنند. در صورتی که دوست دارید آموزش بورس از صفر را شروع کنید و به دنبال یک دوره ی تحلیل تکنیکال معتبر که تمامی موارد بالا را در بر بگیرد هستید می توانید از آکادمی پارسیان بورس و دوره های آموزشی آن اعم از دوره آموزش بورس در مشهد به صورت غیرحضوری و حضوری بهره بگیرید.

IRBUJwgIVb7t

آشنایی با تحلیل بنیادی در بورس و بازارهای مالی

یکی دیگر از روش های آنالیز کردن سهام استفاده از تحلیل بنیادی است. برای آموزش بورس از صفر می توانید به جای تحلیل تکنیکال از تحلیل بنیادی شروع کنید. اما تحلیل بنیادی چیست؟ تحلیل بنیادی که به نام فاندامنتال هم شناخته شده و به افراد فعال در آن فاندامنتالیست گفته می شود نوعی از آنالیز سهام ها است که در آن شرکت مورد نظر را از همه ی جوانب از خرد گرفته تا کلان تحت بررسی قرار می دهند.

در این روش به بررسی صورت های مالی شرکت های مورد نظر پرداخته و سعی می کنند ببینند آیا با توجه به وضعیت کنونی شرکت نام برده این امکان وجود دارد که به وسیله  دارایی هایی که در اختیار دارد بتواند به عنوان شرکتی ارزشمند شناخته شود یا خیر؟ در این روش دارایی های شرکت ، ترازنامه های مالی آن، سودآوری شرکت مورد نظر و سایر مواردی از این دست مورد بررسی قرار گرفته و سپس پیش بینی می شود که آیا آینده ی روشنی در اختیار این شرکت هست یا خیر یا اصلا ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه؟ فاندامنتالیست ها زمانی را برای خرید یک سهم مناسب می دانند که قیمت فعلی سهام مورد نظر از ارزش واقعی آن کمتر باشد و لذا برای آن توقع رشد دارند. دقت کنید سهم هایی که به ان روش خریداری می شوند عموما برای بلند مدت هستند. در آکادمی پارسیان بورس می توانید برای آموزش بورس از صفر اقدام کرده و تحلیل بنیادی را برگزینید تا خیلی راحت در مورد کلیه ی موارد گفته شده در بالا اطلاعات کسب کنید . بتوانید شرکت ها را از نظر بنیادی نیز تحلیل کنید.

آشنایی با تابلوخوانی در بورس و بازار های مالی دنیا

در بازار بورس ایزان برخلاف سایر کشورها یک راهنمای خیلی خوب برای تحلیلگران وجود دارد و آن هم تابلوی معاملات یک سهم است. بر روی تابلوی معاملات اطلاعات مختلفی نظیر قیمت سهم که خود دارای دو قسمت قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی، بازه ی قیمتی روز سهام، تعداد خریداران و فروشندگان آن، شناوری، حجم معاملات، ارزش معاملات، حجم مبنا و حتی مواردی در ارتباط با تحلیل بنیادی نظیر EPS, P/E و سایر مواردی از این دست وجود دارد. عموما قدیمی های بورس که با تکنیکال و یا فاندامنتال آشنایی خاصی ندارند تنها به کمک تابلوخوانی معامله های خود را انجام می دهند و عموما موفق نیز هستند. چرا که به کمک تابلو خیلی راحت می توان از تحرکات قیمتی باخبر شد و برای خرید و یا فروش سهم اقدام نمود. معمولا در دوره های آموزش تابلو خوانی کلیه ی مواردی که در ارتباط با تابلو است آموزش داده می شود که شامل معاملات حقیقی و حقوقی و تاثیر آنها بر سهم، الگوهای شکل گرفته مانند الگوی ساعت و یا الگوی تیک، کد به کدها و انواع آنها و از همه مهمتر بررسی قدرت خریداران به فروشنده ها و بسیاری موارد دیر است. که به وسیله ی آنها می توانید ترید موفقی داشته باشید.

اما چه به وسیله ی تحلیل تکنیکال، چه بنیادی و چه تابلوخوانی می خواهید معامله های خود را انجام دهید هیچ وقت مدیریت سرمایه را فراموش نکنید. شاید حتی بتوان گفت از همه ی این سه مورد مهمتر مدیریت سرمایه است که به وسیله ی آن قادر هستید تا سرمایه ای که در اختیار دارید را حفظ کنید و آن را از دست ندهید. کتاب های بسیاری در این زمینه موجود بوده و دوره های آموزشی زیادی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده اند. برا گذراندن هر یک از این دوره ها حال می خواهد آموزش تابلو خوانی باشد یا مدیریت سرمایه یا تحلیل تکنیکال و یا تحلیل بنیادی می توانید از آکادمی پارسیان بورس کمک بگیرید.