۰ نفر

فوری/ تصمیم مهم برای دامنه نوسان بورس

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 514178
فوری/ تصمیم مهم برای دامنه نوسان بورس

تعیین دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی شورای‌ عالی بورس افزود: بر این اساس؛ اولاً افزایش دامنه نوسان مورد تأکید شورا قرار گرفت، ثانیاً این افزایش به‌شکل تدریجی همراه با اطلاع‌رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثاً مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ‌سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیرمستقیم نیز انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع‌بندی‌ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان نهادهای مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای‌عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر دستورات جلسه امروز این شورا تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه 1400 سازمان بورس که خوشبختانه به‌تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تأیید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی اضافه کرد: خوشبختانه شورای‌عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه‌جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای‌عالی بورس ابراز کرد: این صرفه‌جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد دادوستد قرار می‌گیرد و قابلیت  نقدشوندگی خواهد داشت.