۰ نفر

خطیب زاده: پاسخ حمله به کشتی ایرانی را خواهیم داد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 513781
خطیب زاده: پاسخ حمله به کشتی ایرانی را خواهیم داد

اگر مشخص شود که کدام طرف‌ها در حمله به کشتی ایرانی دست داشته‌اند، از همه گزینه‌ها برای دفاع از خود استفاده می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: زمان برگزاری کمیسیون مشترک برجام هنوز نهایی نشده است. رژیم صهیونیستی از هر فرصتی می‌خواهد استفاده کند تا به مشروعیت خودش بیافزاید ولی دولت‌های منطقه نشان دادند که فلسطین همچنان موضوع اول جهان اسلام است و رژیم صهیونیستی در حضیض مشروعیت خودش قرار دارد.

خطیب زاده تاکید کرد: اگر برای ایران مشخص شود که کدام طرف‌ها در این عملیات خرابکارانه دست داشته‌اند، تمامی گزینه‌ها را مدنظر قرار می‌دهد و از همه گزینه‌ها برای دفاع از حقوق خود استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ایران با نزدیکی زیادی تمامی تحولات را پیگیری می‌کند و هرکجا که لازم باشد، اقدامات موثر خودش را انجام خواهد داد.ما رایزنی‌های نزدیکی با همه کشورها در موضوع افغانستان داشتیم اما طبیعی است که این رایزنی‌ها در چارچوب دولت افغانستان صورت می‌گیرد.

خطیب زاده اشاره کرد: موضوع نظارت بر برنامه های هسته‌ای ایران، موضوع فنی و تکنیکی است. ایران درچارچوب پادمان همه دسترسی‌ها را داده است و برخی دسترسی‌ها را در چارچوب پروتکل الحاقی داده بود که با توجه به مصوبه مجلس تعلیق و سه ماه فرصت دیپلماسی داده شد. باید ببینیم در این سه ماه، طرف‌های برجام از این پنجره دیپلماسی استفاده خواهند کرد یا خیر.

وی تاکید کرد: روند آستانه یک روند جداگانه‌ای است و نتایج خودش را داشته است و موفق ترین روندی بوده که در موضوع سوریه شکل گرفته است. وزیر خارجه روسیه هم گفته این نشست کمکی برای فرآیند آستانه است نه جایگزین آن.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص حملات به کشتی‌های ایرانی و ردپای رژیم صهیونیستی، گفت: باید ستاد کل نیروهای مسلح دراین خصوص اظهار نظر کند اما جایی که حمله رخ داده انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی متوجه می‌کند. رفتارهای تجاوزکارانه و خوی این رژیم به این فرض اضافه می‌شود.

خطیب‌زاده گفت: هر زمانی منطقه روی آرامش ببیند، رژیم صهیونیستی ناآرامی ایجاد کرده است زیرا تمام حیات و ممات خود را در بحران، جنگ و ناآرامی جسته است و فکر می‌کند در شرایط بحران و جنگ می‌تواند ادامه حیات نامشروع خودش را داشته باشد.