۰ نفر

با مطالعه این ۴ کتاب از زندان افکار محدود‌کننده ذهنتان رهایی می یابید

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 513308
با مطالعه این ۴ کتاب از زندان افکار محدود‌کننده ذهنتان رهایی می یابید

مطالعه کتاب‌های موفقیت همواره تاثیر مثبتی بر زندگی افراد دارد. این کتاب‌ها چنان تاثیرگذار و انگیزه‌بخش هستند که می‌توانند زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار داده و بهبود بخشند. مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند به رهایی از زندان محدود‌کننده ذهن کمک کنند و با توجه به گرایش جوامع مختلف به موضوعات انگیزشی و موفقیت، تولید و انتشار امروزه این سبک کتاب‌ها رشد بی‌نظیری داشته است.

 برای مطالعه بیشتر این کتاب های اینجا را بخوانید.

با مطالعه این کتاب‌ها متوجه خواهید شد متوجه خواهید شد که علاوه بر راهکارهایی برای پیشرفت در زندگی به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که از نظر انگیزشی نیز روی ذهن شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید یک الگوی بی‌نظیر برای زندگی خود داشته باشید بهتر است مطالعه این گونه کتاب‌ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه 4 کتاب مهم برای رهایی از زندان محدودکننده ذهن را به شما معرفی کنیم.

کتاب نیروی حال

اکهارت تول نویسنده کتاب نیروی حال معتقد است که این ذهن شماست که شما را در زنجیره افکار منفی نسبت به گذشته و آینده اسیر کرده است. اگر می‌خواهید از بار زندگی روزمره خود رها شوید و دیدگاه و نظر خود را نسبت به دنیای اطراف خود تغییر دهید خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

 مطالعه این کتاب بینش میلیون‌ها نفر در جهان را نسبت به زندگی تغییر داده است. مطالعه این کتاب سودمند به شما یادآوری می‌کند که برای برخورداری از لذت زندگی باید لحظه‌ای ذهن خود را خاموش کنید و با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنید و تلاش کنید از آن چیزی که در اطراف شما می‌گذرد لذت ببرید.

اگر بیاموزید که در زمان حال زندگی کنید، می‌توانید به تمام درد و رنج‌های خود پایان داده و راهی به سمت موفقیت در مسیر تلاش‌های خود پیدا کنید. در این کتاب یادآوری می‌شود که احساسات، واکنش‌های فیزیکی ما به افکارمان است. تمرکز کردن روی واکنش‌های فیزیکی به ما کمک می‌کند که متوجه شویم چه نوع افکاری با ما همراه است.

با مطالعه این کتاب می‌آموزیم که بدن درونی ما جهانی فیزیکی و بیرونی ما را به حرکت در می آورد. افکار درونی و در کل بدن درونی ما راهی برای رسیدن ما به خود واقعیمان است. شنیدن کتاب صوتی نیروی حال با صدای مسیحا برزگر در دسترس است. با مطالعه این کتاب خواهید فهمید که هیچ وجود خارجی‌ای نمی‌تواند شما را کامل کند و آرامش واقعی فقط می‌تواند از درون وجود خودتان پدیدار شود.

کتاب بهترین سال زندگی تو

Best-Year-Of-your-Life-audiobook

کتاب بهترین سال زندگی تو یکی از کتاب‌های برگزیده در حوزه موفقیت است. کتاب بهترین سال زندگی تو نوشته دارن هاردی نویسنده و سخنران معروف و موفق است که در این کتاب به توضیح اصول موفقیت پرداخته است. او معتقد است که افراد برای تحقق اهداف باید یک برنامه‌ریزی دقیق و جرعت داشته باشند.

دارن هاردی در این کتاب به معرفی 8 اصل اساسی می‌پردازد که افراد موفق را از افراد عادی جدا می‌کند. او در این کتاب یادآور می‌شود که علاقمند بودن به یادگیری و داشتن هدفی مشخص و نوشتن اهداف کوچک و بزرگ بر روی کاغذ به مراتب نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. تعیین هدف می‌تواند سرعت رسیدن شما به موفقیت را به مراتب افزایش دهد. ساختار ذهن به گونه‌ای است که با انتخاب یک هدف متمرکزتر شده و باعث می‌شود تا از تجربیات خود به خوبی استفاده کنید. بخشی از کتاب صوتی بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی بدین گونه است، "رویاهای کوچک نداشته باشید، چون آنها قدرت حرکت دادن قلب انسان را ندارند."

در این کتاب به شما نشان داده خواهد شد که چگونه در چند ماه به چیزی برسید که بقیه در کل زندگی به آن می‌رسند. پس از مطالعه هر بخش این کتاب خواهید دید که زندگی دیگر هیچ گاه مثل قبل از آن نخواهد بود.

با مطالعه این کتاب خواهید فهمید که گذشته شما اهمیتی ندارد چون آینده‌ای بی‌عیب و نقص خواهید داشت. انسان‌ها تنها گونه‌ای هستند که می‌توانند روند زندگی خود را به طور کامل تغییر دهند. انسان بعد از اینکه تصمیمی شفاف و قاطع را اتخاذ کرد متوجه خواهد شد که زندگی او متحول خواهد شد.

کتاب معجزه انضباط فردی

در کتاب معجزه انضباط فردی نوشته برایان تریسی به شما آموزش داده می‌شود که چطور تنبلی را کنار گذاشته و چند اصل اساسی برای منظم بودن به شما آموزش داده خواهد شد. برایان تریسی که از جمله افراد موفق و تاثیرگذار است که در ایران نیز شهرت زیادی دارد در این کتاب به واسطه تجارب و سختی‌هایی که در زندگی شخصی خود نیز به دست آورده است به شما می‌آموزد که چطور از شکست نترسید زیرا شکست خوردن نیز نوعی موفقیت خواهد بود. همچنین در این کتاب آموزش داده می‌شود که کارهای روزانه خود را اولویت‌بندی کنند و در زمان معین آنها را انجام دهند و اگر کاری در زمان تعیین شده انجام نشد آن را رها کرده و به اولیت بعدی پرداخته شود.

این کتاب برایان تریسی به قدر تاثیرگذار بوده است که سالانه میلیون‌ها نفر در سخنرانی‌های او شرکت می‌کنند و از روش‌های کاربردی او استفاده خواهند کرد و از معجزه انضباط فردی بهره خواهند برد. این کتاب که به ترجمه محمد اسکندری موجود است مجموعه از بهترین و کلیدی‌ترین ایده‌های برایان تریسی برای کمک به انضباط فردی در زندگی است.

کتاب ۱۲ ستون موفقیت

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در آرزوی رسیدن به مدارج بالای موفقیت هستید و نمی‌دانید که چطور از قابلیت نامحدود خود برای رسیدن به پیشرفت و رسیدن به خوشبختی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که کتاب ۱۲ ستون موفقیت اثر جیم ران را مطالعه کنید. خوب است بدانید که افراد موفق به این دلیل موفق شده‌اند که شایستگی آن را داشته‌اند و شایستگی آنان زمانی مشخص می‌شود که با اصول موفقیت آشنا شده‌اند و آن را به کار گرفته‌اند.

جیم ران یکی از مشاهیر حوزه موفقیت و رشد فردی است که در این کتاب با روایت داستانی به آموزش ستون‌های موفقیت پرداخته است. از ابتدای این کتاب با داستان‌های واقعی و خاطرات نویسنده سرو کار داریم که نویسنده با مهارت بالایی بدون اشاره مستقیم پیامش را به مخاطب می‌رساند. چنان که از همان ابتدا افسوس می‌خورید که چرا زودتر از اهمیت این موارد در زندگی خود اطلاعی کسب نکرده‌اید.

12 ستون اصلی موفقیت که در این کتاب به آنها اشاره شده است عبارتند از:

  • خودشناسی و خودسازی
  • سلامتی کامل
  • موهیت روابط
  • تحقق اهداف
  • استفاده درست از زمان
  • همنشینی با بهترین‌ها
  • یادگیری همیشگی
  • همه زندگی فروش است
  • رشد مالی تابع رشد فردی
  • ایجاد تفاهم با یک رابطه موثر
  • نیاز دنیا به یک رهبر بزرگ
  • میراثی از خود به یادگار بگذار

سخن پایانی

مطالعه کتاب های معرفی شده به شما کمک می‌کند تا به طرز تفکری نو درباره رویدادهای مختلف زندگی دست پیدا کنید. کتاب خواندن می‌تواند هوش درکی، توانایی حل کردن مشکلات و دانش شما را پرورش و بهبود ببخشد. استفاده از کتاب‌های معرفی شده می‌تواند با ارائه راهکارهایی مفید برای رسیدن به موفقیت و معرفی گام‌هایی برای داشتن حال خوب می‌تواند علاوه بر روشن‌سازی مسیر موفقیت، به درمان و جلوگیری از افسردگی نیز کمک کند. مطالعه این کتاب‌ها کمک می‌کند تا در مابقی عمر خود را با کمک آن بهبود ببخشید و با ایجاد حال خوب برای خود تصمیمات سرنوشت ساز خود را رقم بزنید.