۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حقوقی ها چقدر سهام خریدند؟ (۹۹/۱۲/۱۸)

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 512014
حقوقی ها چقدر سهام خریدند؟ (۹۹/۱۲/۱۸)

سه نماد قثابت، وپارس و اپال لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در بورس امروز، حقوقی‌ها حدود ۲۷۵ میلیارد تومان تزریق به بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۸۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳ درصد یعنی هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

سه نماد قثابت،وپارس و اپال لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، جم‌پیلن و شبندر معطوف بود.

بالاترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «قند و شکر»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فعالیت‌های مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۴ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در  ۱۷نماد از یک میلیارد تومان فراتر رفت به طوریکه جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۷۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۱۰ میلیارد تومان بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری قند ثابت خراسان حدود ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری حدود ۴۵ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

بورس