۰ نفر

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی اینفلوئنسرها

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 511667
درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی اینفلوئنسرها

مساله مشمولان جدید این است که ما چه خدماتی را استفاده می‌کنیم جز یک اینترنت ضعیف که دائما هم در آن تهدید وجود دارد که می‌بندیم و این فضا را محود می کنیم.اینها با یکدیگر تضاد دارند و مجلس قبل از تصویب طرح باید چنین فضایی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا نوروزی نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی در مورد اخذ مالیات از اینفلوئنسرها عنوان کرد: این طرح هنوز در شورای نگهبان تایید نشده است. در واقع یک موضوع کلی طرح شده که اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 هزار فالوور داشته باشند مالیات مشمول شان می‌شود.اغلب مشاوران در حوزه‌های مالیاتی، پیش‌بینی می‌کنند که به راحتی نمی‌توانند این طرح را عملی کنند چرا که آنها مجازی هستند و سندی وجود ندارد که بتوانند اطلاعات مالی و مالیاتی آنها جمع‌آوری کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد:هر کسب‌وکاری که وجود دارد طبیعتا باید مالیات خود بپردازد. دنیای مجازی نیز امروزه قدرت زیادی گرفته اما متاسفانه در داخل ایران هنوز این فضا را جدی به رسمیت نشناخته‌ایم. وقتی می‌توان از یک کسب‌وکار مالیات گرفت که به آن رسمیت داده شود اما در مورد این صفحات چنین رسمیتی داده نشده است.

نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: بنابراین رسمیت برای این کسب‌وکارها ایجاد نشده است. شاید این فرصت خوبی برای این دوستان فضای مجازی باشد که با همین بهانه رسمیت خود را داشته باشند تا وزارت اقتصاد و دارایی هم بتواند خدمات دیگری نیز به آنها بدهد.

وی افزود: آمارها می‌گویند که این صفحات در سال 1000 میلیارد تومان درآمد دارند. البته این برآورد بر اساس محاسبات قیمت استوری و تعداد آن و غیره بوده است. بنابراین نمی‌توان آن را به طور جدی تایید کرد چراکه مسائل این دوستان بیشتر به شکل مجازی و شفاهی بوده و قراردادی بین دوطرف وجود ندارد که آمار دقیقی از آن محاسبه کرد.

نوروزی اظهار کرد: فضای مجازی،شغل محسوب می‌شود و دنیا به این سمت حرکت کرده، ما هم نمی‌توانیم از آن دور شویم. تاکید من بیشتر روی رسمیت این فضاها است تا نهادهایی مانند وزارت اقتصاد خدمات خوبی ایجاد کنند. اگر خدمات خوبی ایجاد شود خود این افراد استقبال می‌‌کنند و در نهایت مالیات نیز پرداخت می‌کنند.