۰ نفر

متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
کد خبر: 511451
متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اسفندماه جاری اجرا خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری رییس سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد:اولین مرحله از متناسب سازی در مرداد ماه امسال اجرا شد و بعد از آن در مهرماه بازنشستگان لشگری و کشوری نیز توسط دولت انجام خواهد شد.

وی افزود:تفاوتی بین میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی رخ نداد بنابراین مرحله دوم متناسب سازی به اجرا درآمد. فرمول‌های محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و اگر از لحاظ نرم افزاری انجام شود، این طرح در کشور ظرف روزهای آینده کلید خواهد خورد.

سالاری تصریح کرد:تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور 10 برابر خواهد شد.همچنین، سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده و این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در تجهیز و تقویت بیمارستان و درمانگاه های موجود تصمیم گیری می شود.همچنین، سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در کشور داریم و در تلاشیم با همکاری دولت و دریافت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در چند روز آینده اجرا خواهد شد. برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان در نظرگرفته شده است.