۰ نفر

فوری / مزد پیشنهادی کارگران؛ ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان!

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
کد خبر: 511298
فوری / مزد پیشنهادی کارگران؛ ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان!

تمامی کارگران مقروض بوده و مجبور هستند با اضافه کاری یا کار در شیفت‌های بعدی این خلا را پر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، هادی ابوی دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور عنوان کرد: معیشت کارگران، یکی از اصلی‌ترین مسائل جامعه کارگری است که در شرایط فعلی امیدی به بهبود آن نداریم.

ابوی افزود: حقوق دریافتی کارگران، به زور پاسخگوی یک هفته از زندگی آن‌هاست.نتیجه این حقوق کم، این است که همه ی کارگران مجبور هستند با اضافه کاری یا کار در شیفت‌های بعدی این خلا را جبران کنند.

دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور به ضرورت ثبات قیمت‌ها اشاره کرد و افزود:مدتی است که گوشت از سبد خرید غذایی از کارگران حذف شده و نکته نگران کننده اینجاست که در قشر کارگری متوسط نیز این مسئله وجود دارد.

دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به این موضوع که جامعه کارگری توقعی جز ثبات قیمت کالاهای اساسی از سوی دولت ندارد، خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما در این موضوع به خوبی یکدیگر را درک می‌کنند و بسیاری از کارفرمایان با دیدن شرایط معیشت کارگرانشان بسیار نگران هستند.طبیعتا این مشغله های ذهنی بر روی کیفیت کار نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

ابوی ادامه داد: تمامی این مشکلات مربوط به زندگی روزمره کارگران است و اگر در این میان فرزندشان ازدواج کند، تامین هزینه‌های عروسی و جهیزیه تبدیل به مصیبتی بزرگ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر کارگری دچار بیماری شود، با مشکلات عمده در بخش درمان و عدم پاسخگویی بیمه تامین اجتماعی روبرو خواهد شد.

وی افزود: به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق پرداختی تامین اجتماعی با شبکه بهداشت کشور و کم بودن مقدار آن، انگیزه کادر درمان شاغل در این مراکز و در نتیجه کیفیت خدمات پزشکی پایین است.

دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور اظهار داشت: رقم پیشنهادی ما برای حقوق کارگران در سال آینده 6میلیون و 850هزار تومان است که با توجه به ارقام تورم استخراج شده و در حال بررسی در جلسات شورای عالی کار است. در صورت تصویب این رقم، بازهم این حقوق 50درصد میزان خط فقرخواهد بود.