۰ نفر

فوری / خبر جدید از آزادسازی پول‌های ایران

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 510342
فوری / خبر جدید از آزادسازی پول‌های ایران

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین وضعیت آزاد سازی پول ایران توسط کره جنوبی گفت: موضوع آزادسازی منابع که با فشارهای غیرقانونی دولت آمریکا در کشورهایی نظیر کره جنوبی، عراق و ژاپن مسدود شده است، توسط بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در حال بررسی است. این بررسی‌ ها در روزهای اخیر سرعت گرفته اند و گشایش های خوبی به دست آمده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت در رابطه با آخرین وضعیت آزاد سازی پول ایران توسط کره جنوبی عنوان کرد: بانک مرکزی با کره جنوبی و عراق توافقاتی در مورد نحوه استفاده از منابع و مقاصدی که باید منتقل بشوند انجام داده است.

ربیعی با اشاره به اینکه بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سالانه باید بیش از ۱۰ میلیارد ارز تامین نماید، اضافه کرد: به طور طبیعی اولویت دولت و بانک مرکزی در استفاده از این منابع، در درجه اول برای تامین کالاهای اساسی و تامین نهاده های کشاورزی و دامی و دارو و تجهیزات پزشکی است.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته استفاده از منابع به صورت تدریجی انجام خواهد گرفت. در مورد کره جنوبی براساس تفاهم صورت گرفته دستور پرداخت ۱ میلیارد دلار به بانک کره داده شده است و در حال عملیاتی شدن است.