۰ نفر

فوری/ نوسان قیمت خودرو به صفر سید!

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 509436
فوری/ نوسان قیمت خودرو به صفر سید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته کمتر شده و اکنون بازار به شدت آرام است. همانطور که در گذشته اعلام شد امسال قیمت  خودرو شب عید افزایش نخواهد داشت.

این مقام مسوول ادامه داد: طی ۵۴ روز گذشته تاکنون نوسان ۲ تا ۳ میلیون تومانی در بازار خودرو داشتیم اما اکنون این نوسان به نقطه صفر رسیده است و دیگر شاهد التهابات در بازار خودرو نخواهیم بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: در بازار خریداران واقعی حضور دارند و دیگر دلالی در بازار مشاهده نمی‌شود. خریداران نسبت به سلیقه خود خرید می‌کنند و به دنبال خودروی ارزان قیمت نیستند.

او با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد خودرو‌های وارداتی موجود در بازار، ارزشی بیش از یک میلیارد تومان دارد، گفت: قرار است از خودرو‌های میلیاردی مالیات اخذ شود که این کار باعث افت تقاضا و رکود بیشتر در بازار خودروهای وارداتی‌ می‌شود. اکنون تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر ۶۰۰ میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند.

موتمنی با اشاره به اخذ مالیات بر خودرو‌های لوکس، گفت: در شرایطی که ماههاست فروشندگان و نمایشگاه داران به دلیل رکود بازار با مشکلات جدی روبرو شده اند اجرای این تصمیم و اخذ مالیات از خودرو‌های وارداتی نیز ضربه سنگینی بر فعالیت نمایشگاه داران خواهد زد و رکود ماه‌های گذشته در این بازار با اعمال این تصمیم طی ماه‌های آتی بیشتر و زیان نمایشگاه داران بیشتر خواهد شد.