۰ نفر

سورپرایز لژیونر فوتبال بانوان برای پسر بلوچی! +عکس

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبر: 509415
سورپرایز لژیونر فوتبال بانوان برای پسر بلوچی! +عکس

دختر فوتبالیست تبریزی به عنوان اولین لژیونر فوتبال بانوان در لیگ برتر جمهوری آذربایجان، خارج از مستطیل سبز گل کاشت!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سبا سلیمی دختر فوتبالیست تبریزی و نخستین لژیونر فوتبال بانوان کشور در لیگ برتر جمهوری آذربایجان است.پیش از شروع فصل جاری فوتبال باشگاهی با تیم «اف‌سی مارخال» باکو قرارداد امضاء کرده و به عضویت این تیم درآمد‌.

سلیمی‌ به دلیل محدودیت‌های کرونایی که باعث تعطیلی و تاخیر در لیگ برتر فوتبال بانوان جمهوری آذربایجان شده است، در این مدت فرصت درخشش با پیراهن مارخال در میادین فوتبال را نداشته ولی خارج از مستطیل سبز خوش درخشیده و با اقدامی‌خیرخواهانه و خداپسندانه توانسته است دیارش را سربلند کند.

داستان از این قرار است که چندی پیش سبا سلیمی‌به برنامه «شوتبال» شبکه تلویزیونی نسیم دعوت شده و به عنوان میهمان حضور یافت. او در این برنامه با پسر یتیم و محرومی‌از منطقه بلوچستان به نام «سخی» آشنا شده و در صدد کمک به او بر‌آمد.

سخی، جوانی اصالتاً پاکستانی است که در دوران کودکی بخاطر ناامنی در این کشور به همراه خانواده خود به ایران پناه می‌آورد. این جوان زندگی تلخ و غم‌انگیزی داشته چرا که در دوران کودکی پدر و مادر خود را خیلی زود از دست می‌دهد و با کوله‌بار تنهایی و بدون هویت اجتماعی روزگار می‌گذراند!

سخی که تحت حمایت یک موسسه خیریه قرار دارد، برحسب علاقه در یک دوره کوتاه عکاسی را می‌آموزد. او که عاشق این حرفه است با تصاویرش روزمرگی می‌کند تا اینکه با شرکت در مسابقه عکاسی برنامه شوتبال، برگزیده شده و راهی این برنامه می‌شود. وی با حضور در شبکه نسیم از داستان زندگی خود می‌گوید که حاضرین از جمله سبا سلیمی‌ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما اقدام انسان‌ دوستانه‌ای که دختر شایسته فوتبال تبریز پس از آگاهی از شرایط سخت زندگی سخی انجام داد، برآورده کردن آرزوی این پسر بود. سبا سلیمی‌ وقتی از رویای جوان بلوچی برای داشتن دوربین عکاسی اطلاع یافت با همکاری یکی از فروشندگان این آرزو را به واقعیت تبدیل کرد.

سورپرایز لژیونر فوتبال بانوان برای پسر یتیم و محروم با برپایی جشن تولدی نمادین در برنامه شوتبال رونمایی شد که در این برنامه به عنوان کادوی تولد اهداء و از سلیمی‌نیز قدردانی شد.

سبا سلیمی‌حالا امیدوار به پیدا کردن راهی برای هویت بخشیدن به زندگی اجتماعی سخی است. جوانی که حتی تاریخ زادروزش را نمی‌داند و از برخورداری یک شناسنامه و کارت ملی محروم است!